CULTURE
30/03/2017 03:13 EEST | Updated 30/03/2017 03:13 EEST

Γιώργης Γερόλυμπος: Όλη η πορεία του μεγάλου φωτογράφου στη Huffpost Greece, σε 12 αποκλειστικές λήψεις

Αφιέρωσε μία δεκαετία σχεδόν στο μεγαλύτερο εργοτάξιο της πρωτεύουσας, φωτογραφίζοντάς το μέρα και νύχτα, χειμώνα-καλοκαίρι, μόνος ή μέσα σε πλήθος εργατών. Ο Γιώργης Γερόλυμπος, από τους πιο σημαντικούς δημιουργούς της γενιάς του, συνδέθηκε με το πιο φιλόδοξο μνημείο της χώρας, καταγράφοντας στο φακό την εξέλιξη του κέντρου «Σταύρος Νιάρχος», από το θεμέλιο λίθο έως την ολοκλήρωσή του.

Σήμερα, το σπουδαίο αρχιτεκτόνημα ανάμεσα στην Αθήνα και το λιμάνι του Πειραιά, αποκαλύπτεται μέσα από τις σελίδες ενός λευκώματος, που φέρει την ξεχωριστή σφραγίδα των εκδόσεων Yale. Μέσα από τις φωτογραφίες του Γερόλυμπου ξετυλίγεται το αφήγημα μιας μνημειακής αρχιτεκτονικής στις ενδιάμεσες χρονικές στιγμές της, ένα μοναδικό ντοκουμέντο που βγάζει τις στιγμές αυτές από τη λήθη. Πιο σημαντικό ακόμη, είναι ότι οι εικόνες του λειτουργούν ως αυτόνομα εικαστικά γεγονότα, ονειρικές περιπλανήσεις που ανοίγουν το βλέμμα του αναγνώστη, πέρα ακόμη κι από το ίδιο το μνημείο.

Σε μιαν αντίστροφη διαδρομή, - όχι του μνημείου, αλλά του δημιουργού -, ο φωτογράφος Γιώργης Γερόλυμπος συστήνεται σε α' ενικό, με μια σειρά από φωτογραφίες που μαρτυρούν μια τόσο γόνιμη διαδρομή.

Yiorgis Yerolymbos

Ο Γιώργης Γερόλυμπος γεννήθηκε στο Παρίσι το 1973 και σπούδασε Φωτογραφία στην Αθήνα και Αρχιτεκτονική στη Θεσσαλονίκη. Ολοκλήρωσε μεταπτυχιακά στην Εικόνα και Eπικοινωνία στο Goldsmiths University of London και διδακτορικό στην Tέχνη και το Design στο University of Derby. Δίδαξε Φωτογραφία στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων-Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στο Βόλο από το 2008 έως το 2011. Το ενδιαφέρον του εστιάζεται στη σχέση μεταξύ φύσης και ανθρώπινης επέμβασης, όπως αυτή εντοπίζεται στη σύγχρονη τοπιογραφία. Φωτογραφίζει «ενδιάμεσα» τοπία, τμήματα του περιβάλλοντος που βρίσκονται σε διαρκή μεταβολή λόγω της εκμετάλλευσης της γης. Επιλέγει να φωτογραφίσει το «ανθρωποποιημένο» τοπίο όχι μόνο λόγω της εμφανούς παρουσίας έντονων κοινωνικο-πολιτικών αλλαγών που εγγράφονται επάνω του αλλά κυρίως λόγω της σημασίας αυτού του είδους τοπιογραφίας στη σύγχρονη αναπαράσταση και φωτογραφική πρακτική. Περισσότερα για τον φωτογράφο στο yerolymbos.com