ΔΙΕΘΝΕΣ
21/06/2017 06:30 EEST | Updated 21/06/2017 08:43 EEST

Ταυτοποιήθηκε ο δράστης της τρομοκρατικής επίθεσης στον σιδηροδρομικό σταθμό των Βρυξελλών

A soldier speaks with emergency service personnel in a vehicle near The Gare Centrale in Brussels on June 20, 2017, after an explosion in the Belgian capital. 
An explosion rocked the central train station in Brussels and a man was shot by security as scenes of terror returned to the European capital. A suspect shouted out 'Allahu Akbar' (God is Greatest) before causing the blast, a witness said. Belgium's national crisis centre said the suspect had been 'neutralised' and the situation was under control.
 / AFP PHOTO / BELGA / LAURIE DIEFFEMBACQ / Belgium OUT        (Photo credit should read LAURIE DIEFFEMBACQ/AFP/Getty Images)
LAURIE DIEFFEMBACQ via Getty Images
A soldier speaks with emergency service personnel in a vehicle near The Gare Centrale in Brussels on June 20, 2017, after an explosion in the Belgian capital. An explosion rocked the central train station in Brussels and a man was shot by security as scenes of terror returned to the European capital. A suspect shouted out 'Allahu Akbar' (God is Greatest) before causing the blast, a witness said. Belgium's national crisis centre said the suspect had been 'neutralised' and the situation was under control. / AFP PHOTO / BELGA / LAURIE DIEFFEMBACQ / Belgium OUT (Photo credit should read LAURIE DIEFFEMBACQ/AFP/Getty Images)

Ο δράστης της τρομοκρατικής επίθεσης στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό των Βρυξελλών την Τρίτη «ταυτοποίηθηκε», ανακοίνωσε ο υπουργός Εσωτερικών Γιαν Γιαμπόν.

«Η ταυτότητα του τρομοκράτη είναι γνωστή. Μπορέσαμε να τον ταυτοποιήσουμε», δήλωσε ο Γιαμπόν στον βελγικό τηλεοπτικό σταθμό RTBF. Ωστόσο δεν έδωσε άλλες πληροφορίες για την ταυτότητα του άνδρα αυτού που σκοτώθηκε από στρατιώτες μετά την έκρηξη που προκάλεσε στον σιδηροδρομικό σταθμό, από την οποία δεν υπήρξαν θύματα.

Ο άνδρας ήταν Μαροκινός υπήκοος, ηλικίας 36 ετών, ο οποίος δεν είχε ιστορικό υπόπτου για τρομοκρατία, δήλωσε αργότερα ένας εισαγγελέας. Ο Έρικ βαν ντερ Σιπτ δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου πως τα αρχικά του άνδρα ήταν Ο.Ζ. και πως το σπίτι του στη συνοικία Μόλενμπεκ των Βρυξελλών έχει ερευνηθεί. Είπε πως ο άνδρας δεν φορούσε ζώνη με εκρηκτικά και φώναξε «Αλλάχου Άκμπαρ» προτού πυροβοληθεί και σκοτωθεί από στρατιώτες που βρίσκονταν σε περιπολία.

Το περιστατικό «θεωρείται τρομοκρατική επίθεση». Μια μικρή έκρηξη ακούστηκε περίπου στις 00:40, αφού το κέντρο αντιμετώπισης κρίσεων είχε αναφέρει στον λογαριασμό του στο Twitter «το ενδεχόμενο μιας ελεγχόμενης έκρηξης».

Αν και κανείς δεν τραυματίστηκε από την έκρηξη, ο καπνός που προκλήθηκε και οι μνήμες από τις τρομοκρατικές επιθέσεις που συγκλόνισαν πέρυσι τις Βρυξέλλες προκάλεσαν πανικό μεταξύ των πολιτών.

(με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ, AFP, Reuters)