Prora: Το (άγνωστο) μεγαλύτερο τουριστικό θέρετρο του κόσμου φτιάχτηκε από τους Ναζί- και ανακαινίζεται

Prora: Το (άγνωστο) μεγαλύτερο τουριστικό θέρετρο του κόσμου φτιάχτηκε από τους Ναζί- και ανακαινίζεται
BINZ, GERMANY - JUNE 15: In this aerial view blocks of the Prora building complex stretch along the beach on Ruegen Island on June 15, 2017 in Binz, Germany. Prora was originally commissioned by Adolf Hitler as a massive, 4.5 kilometers long beach holiday resort complex for German workers under a program called Strength through Joy (Kraft durch Freude). The original plans called for a festival hall to hold 20,000 people and rooms located in eight, 450 meter-long blocks to accomodate 20,000 guests, with each room facing the sea. Construction halted in 1939 and after World War II the complex housed Soviet soldiers, then East German Army units before the German government, having assumed administration after 1989, sold the five exisitng blocks to private investors. Today Prora is a massive real estate development, with some parts still in ruins while others include a hotel, holiday apartments, a museum and documentation center and a youth hostel. (Photo by Sean Gallup/Getty Images)
BINZ, GERMANY - JUNE 15: In this aerial view blocks of the Prora building complex stretch along the beach on Ruegen Island on June 15, 2017 in Binz, Germany. Prora was originally commissioned by Adolf Hitler as a massive, 4.5 kilometers long beach holiday resort complex for German workers under a program called Strength through Joy (Kraft durch Freude). The original plans called for a festival hall to hold 20,000 people and rooms located in eight, 450 meter-long blocks to accomodate 20,000 guests, with each room facing the sea. Construction halted in 1939 and after World War II the complex housed Soviet soldiers, then East German Army units before the German government, having assumed administration after 1989, sold the five exisitng blocks to private investors. Today Prora is a massive real estate development, with some parts still in ruins while others include a hotel, holiday apartments, a museum and documentation center and a youth hostel. (Photo by Sean Gallup/Getty Images)
Sean Gallup via Getty Images

Τρία χρόνια πριν η Βέρμαχτ εισβάλει στην Πολωνία, πυροδοτώντας τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, ο Αδόλφος Χίτλερ είχε διατάξει την κατασκευή του μεγαλύτερου τουριστικού θερέτρου στον κόσμο, στο Ρύγκεν- το μεγαλύτερο νησί της Γερμανίας, στη Βαλτική. Το όνομα που του είχαν δώσει οι Ναζί ήταν «Prora». Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Business Insider, είχε τη δυνατότητα να φιλοξενήσει πάνω από 20.000 επισκέπτες και προοριζόταν κυρίως για τους Γερμανούς της εργατικής τάξης, που δούλευαν στα εργοστάσια της Γερμανίας. Σύμφωνα με τον ιστορικό και ξεναγό Ρότζερ Μούρχαουζ, ήταν το «καρότο» απέναντι στο «μαστίγιο» της διαβόητης Γκεστάπο, με στόχο ο «Φύρερ» να διατηρήσει την εύνοια των κατώτερων κοινωνικών στρωμάτων.

Ωστόσο, η έναρξη του πολέμου είχε ως αποτέλεσμα το «πάγωμα» των εργασιών, οι οποίες δεν ολοκληρώθηκαν τελικά ποτέ- μέχρι τώρα.

Το 1936 στη Γερμανία κυριαρχούσε ακόμα το πνεύμα της «Volksgemeinschaft», της ενότητας μεταξύ των πολιτών – και σε αυτό το πνεύμα μπήκαν τα θεμέλια του εγχειρήματος της Prora, ενώ παράλληλα ήταν σε εξέλιξη οι διαδικασίες δημιουργίας του απολυταρχικού καθεστώτος. Μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, πάνω από 9.000 εργάτες κατασκεύασαν ένα κολοσσιαίο συγκρότημα κτίριο, μήκους άνω των 4 χλμ. Όπως λέει στο Business Insider ο Μούρχαουζ, οι φωτογραφίες το αδικούν, καθώς είναι ακόμα μεγαλύτερο από ό,τι φαίνεται- και αν είχε ολοκληρωθεί, θα ήταν ένα από τα πιο εντυπωσιακά οικοδομήματα στον κόσμο.

Ωστόσο, όταν άρχισε ο πόλεμος οι εργάτες επέστρεψαν στα εργοστάσιά τους και η Prora παραμελήθηκε. Το 2013, όμως, η γερμανική Metropole Marketing αγόρασε τα δικαιώματα ανακαίνισής του, ώστε να μετατραπεί σε ένα συγκρότημα πολυτελών θερινών οικιών και διαμερισμάτων. Το εγχείρημα αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί ως το 2022.

Πάντως, ο Μούρχαουζ εκφράζει αμφιβολίες για το κατά πόσον θα σημειώσει επιτυχία (αν και σίγουρα είναι πλεονεκτήματα η ύπαρξη υποδομών και η μικρή απόσταση από το Βερολίνο- τρεις ώρες με το αυτοκίνητο), λόγω του παρελθόντος του.

Δημοφιλή