ΚΟΙΝΩΝΙΑ
28/07/2017 09:38 EEST | Updated 28/07/2017 09:40 EEST

Παρέμβαση ΕΣΑμεΑ στην κόντρα Γαβρόγλου-ιδιωτικών σχολείων. «Ελλειμμα αντίληψης περί των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από τους σχολάρχες»

SOOC

Η ΕΣΑμεΑ (Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία) συνεχίζει να αγωνίζεται για την ένταξη στην εκπαίδευση όλων των μαθητών ΑμεΑ χαρακτηρίζοντας την θέση των σχολαρχών, ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων κατά της υποχρεωτικής ένταξης των μαθητών με αναπηρία στο εκπαιδευτικό σύστημα ως έλλειμμα αντίληψης περί των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Υπενθυμίζεται πως η διαμάχη που έχει ξεσπάσει μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων γίνεται σε βάρος των μαθητών με ειδικές ανάγκες. Αφορμή για την κόντρα στάθηκε, η διάταξη (παρ. 2 στο άρθρο 71) στο Σχέδιο Νόμου για την Ανώτατη εκπαίδευση που βρίσκεται στο στάδιο της συζήτησης κομμάτων και αρμόδιων φορέων με την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, βάσει της οποίας, ρυθμίζονται για πρώτη φορά οι εγγραφές ΑμΕΑ στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια και σύμφωνα με την οποία, απαγορεύεται η άρνηση εγγραφής μαθητών εξαιτίας της αναπηρίας ή των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους.

Νωρίτερα η ΕΣΑμεΑ εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία αναφέρει τα εξής:

«Χαρακτηρίζοντας την πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας «αμφίβολης σκοπιμότητας επίδειξη ανθρωπισμού» ο ΣΙΣ σαφώς διαφωνεί με την υποχρεωτικότητα εγγραφής μαθητών με αναπηρία στα ιδιωτικά σχολεία. Πρόκειται για έλλειμα αντίληψης περί των ανθρώπινων και συνταγματικών δικαιωμάτων. Η ανακοίνωση του ΣΙΣ για το θέμα στις 27 Ιουλίου δυστυχώς επιβεβαιώνει αυτό το έλλειμα και δημιουργεί το ερώτημα εάν όλοι οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων, που πολλοί εγγράφουν μαθητές με αναπηρία, συμφωνούν με αυτή την ακραία ρατσιστική θέση.

Σε αυτή την ανακοίνωση καταγράφηκε σαφώς ότι ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων δεν μπορεί να αντιληφθεί τον τρόπο που προσεγγίζει το θέμα η ΕΣΑμεΑ, η οποία εδώ και δεκαετίες αγωνίζεται καθημερινά για το ανθρώπινο δικαίωμα της καθολικής συμμετοχής των μαθητών με αναπηρία με υποχρεωτικότητα και στα δημόσια και στα ιδιωτικά σχολεία, απέναντι σε όλες τις ηγεσίες υπουργείου Παιδείας. Την ίδια ώρα ο ΣΙΣ απέχει. Για τη Συνομοσπονδία μάλιστα πρωτεύον είναι να βελτιώνεται διαρκώς η δημόσια εκπαίδευση. Ο Σύνδεσμος δεν έχει παρακολουθήσει τους αγώνες του αναπηρικού κινήματος ούτε τις επιστημονικές θέσεις και προτάσεις του. Για αυτό οι παρατηρήσεις και οι προτροπές του είναι έωλες, αβάσιμες και ανιστόρητες.

Η ελληνική κοινωνία θα περίμενε ο ΣΙΣ να απαντήσει με ευθύ και καθαρό τρόπο ότι τουλάχιστον δεν εννοούσε τις ακρότητες που καταγράφει στο υπόμνημά του για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας. Δεν το έπραξε αυτό και παραμένει εκτεθειμένος.

Στο δια ταύτα: η νομοθετική διάταξη του υπουργείου αναφορικά με τη μη διάκριση στην ένταξη των μαθητών ΑμεΑ σε όλα τα σχολεία είναι σωστή και έχει δύο σκέλη: αρχικά επιθυμεί να ρυθμίσει την εγγραφή των μαθητών με αναπηρία στην ιδιωτική εκπαίδευση. Αφετέρου εναρμονίζει την ελληνική νομοθεσία με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, καθώς και με τη Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, την οποία η χώρα έχει κυρώσει με νόμο μαζί με το Προαιρετικό της Πρωτόκολλο.

Θα περιμέναμε από το ΣΙΣ να χαιρετίσει μια τέτοια εξέλιξη, που εμπλουτίζει τον νομικό μας πολιτισμό κατά των διακρίσεων και της άνισης μεταχείρισης. Είναι καθήκον όλων των Ελλήνων να αγωνίζονται για την ένταξη των μαθητών με αναπηρία ή/ και ειδικές μαθησιακές ανάγκες στην εκπαίδευση, δημόσια ή ιδιωτική. Συνιστούμε στον ΣΙΣ να αντιληφθεί την κοινωνική ευθύνη που έχει.

Μαζί με την ΟΙΕΛΕ προτείναμε και τον τρόπο που αυτή η διάταξη θα πρέπει να υλοποιηθεί και νομοθετικά και να ισχύσει, μετά από διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, και με τον ΣΙΣ. Και θα μείνουμε άγρυπνοι φρουροί για την εφαρμογή της.

Αναφορικά με το αν η ΕΣΑμεΑ είναι «παραπληροφορημένη» ή έχει «άγνοια βασικών δεδομένων», το αφήνουμε στην κρίση της ελληνικής κοινωνίας…»