Alexander McQueen: Η επίδειξη στη Νέα Υόρκη ήταν μια ωδή στη φύση

Τα φωτεινά χρώματα αποκαλύπτουν την έμπνευση της καλλιτεχνικής διευθύντριας από τον φυσικό κόσμο.
|
Open Image Modal
via Associated Press
Alexander McQueen

Ένας περίεργος, θλιβερός μήνας μόδας έκανε τον επίλογό του το βράδυ της Τρίτης, με την παρουσίαση της συλλογής φθινόπωρο/χειμώνας του Alexander McQueen, σε μια αποθήκη στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης.

Τα μοντέλα περπάτησαν γύρω από μεγάλους σορούς από σάπια φύλλα τα οποία, όπως είπε η καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου, Σάρα Μπάρτον, προέρχονταν από δέντρα από τα οποία είχαν «πέσει φυσικά» και στη συνέχεια θα δωρίζονταν σε αγροκτήματα και έργα καλλιτεχνών. Πρόσθεσε ότι το 85% της συλλογής παρήχθη από «βιώσιμα, ανακυκλώσιμα υφάσματα», συμπεριλαμβανομένου του πολυεστέρα.

Η συλλογή ήταν γεμάτη σίγουρες επιτυχίες: βολάν σε συνδυασμό με μποτάκια, καμπαρντίνες, κοστούμια με υπερβολικούς ώμους. Υπήρχαν επίσης πανκ αναφορές – δερμάτινα μπουφάν και ξεφτια, τρύπες, υπερμεγέθη πλεκτά – που θύμιζαν τις δημιουργίες του θρυλικού Lee McQueen. 

Τα φωτεινά χρώματα, νίον κίτρινο, κόκκινο της ντομάτας και μανταρίνι, αποκαλύπτουν ότι η έμπνευσή της είναι ο φυσικός κόσμος, λέει η Μπάρτον. Στις σημειώσεις που διανεμήθηκαν στην έκθεση, η Μπάρτον εξηγεί ότι η βασική έμπνευσή της προήλθε από το μυκήλιο, τα νήματα, δηλαδή, που σχηματίζουν τις ρίζες ενός μύκητα. «Το μυκήλιο έχει μια βαθιά, διασυνδετική δύναμη, μεταδίδει μηνύματα μέσω μιας υπόγειας δομής, επιτρέποντας στα δέντρα να πλησιάσουν το ένα το άλλο όταν είτε αυτά είτε τα μικρά τους χρειάζονται βοήθεια ή είναι άρρωστα», λέει. Ο εορτασμός της κοινότητας και της σύνδεσης τώρα, προσθέτει, μου φαινόταν «πιο σημαντικός από ποτέ».

Open Image Modal
via Associated Press
Alexander McQueen

Τα υφάσματα από μυκήλιο είναι μια βιώσιμη εναλλακτική λύση στο δέρμα, αλλά δεν χρησιμοποιήθηκαν στη συλλογή, αν και η Μπάρτον είπε ότι ο οίκος παρακολουθεί το θέμα και ελπίζει να τα χρησιμοποιήσει στο μέλλον. 

Η Μπάρτον ανέλαβε μετά τον Lee McQueen, μετά από 14 χρόνια ως δεξί του χέρι, μετά τον θάνατο του σχεδιαστή το 2010. Έκτοτε, υπό την Μπαρτον και τον πολυτελή όμιλο Kering, ο οποίος κατέχει τη μάρκα από το 2001, έχει επεκταθεί σε περισσότερες εμπορεύματα, όπως αξεσουάρ και υποδήματα. Ο κάποτε αντικαθεστωτικός οίκος είναι τώρα από τους αγαπημένους της βασιλικής οικογένειας: Η Μπάρτον σχεδίασε το νυφικό της Δούκισσας του Κέιμπριτζ το 2011. Νωρίτερα αυτό το μήνα η Δούκισσα φορούσε ένα γαλάζιο πουλόβερ του οίκου, για να ταιριάζει με την μπλε και κίτρινη καρφίτσα σημαίας της Ουκρανίας, σε μια επίσκεψη στο Ουκρανικό Πολιτιστικό Κέντρο του Λονδίνου.

Ο τελευταίος γύρος επιδείξεων ήταν σουρεαλιστικός και ταραχώδης, καθώς ξέσπασε ο πόλεμος στην Ουκρανία. Ουκρανικά μοντέλα και fashion editors είχαν εγκλωβιστεί στη Δυτική Ευρώπη, ενώ τέθηκαν ερωτήματα σχετικά με την προστασία της βιομηχανίας από Ρώσους ολιγάρχες. Στις αρχές Μαρτίου, η μητρική εταιρεία του Alexander McQueen, Kering, έκλεισε τα ρωσικά καταστήματα και τις διαδικτυακές της δραστηριότητες στη χώρα, όπως εκαναν και οι επωνυμίες LVMH, συμπεριλαμβανομένου του Dior, καθώς και των H&M, Chanel και Hermes. Οι Ρώσοι καταναλωτές αντιπροσωπεύουν περίπου το 3% των παγκόσμιων πωλήσεων στον χώρο της πολυτέλειας.

Πηγή: The Guardian