Η παγκόσμια επέλαση των «μαϊμούδων»: Ανοιξαν και πολυτελή καταστήματα Plada και Loius Vuitton

Οι ευρωπαϊκές εταιρίες χάνουν ετησίως 60 δισ από τις απομιμήσεις των προϊόντων τους.
Open Image Modal
Bobex-73 via Getty Images

Mέχρι τώρα ξέραμε ότι όποιος θέλει να αγοράσει μια απομίμηση καλής τσάντας ή ρούχου επώνυμης φίρμας, θα έπρεπε να απευθυνθεί στο διαδίκτυο. Όχι πια. Στην πόλη Ρενχουάι έγινε η αρχή μιας νέας εμπορικής πραγματικότητας. Δύο πολυτελή καταστήματα με τις επωνυμίες Plada και Loius Vuitton άνοιξαν τις πόρτες τους, προσελκύοντας πελάτες που μέχρι πρότινος δεν μπορούσαν να δουν τα εμπορεύματά τους από κοντά. Ο αναγραμματισμός πετυχαίνει τέλεια τον στόχο του: Στο Plada πουλάνε απομιμήσεις Prada και στο Lious Vuitton, Louis Vuitton. Και τα μαγαζιά είναι τόσο μεγάλα και πολυτελή, όσο σχεδόν και τα αυθεντικά.

Kαλωσορίσατε στον κόσμο της κλοπής εμπορικών σημάτων (IP theft), που κοστίζει στις ευρωπαϊκές εταιρίες 60 δισεκατομμύρια τον χρόνο, σύμφωνα με τα στοιχεία της ευρωπαϊκής Αρχής για την Πνευματική Ιδιοκτησία. Η πιο πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε η Αρχή, έδειξε ότι το 7% των ευρωπαίων πολιτών έχει πραγματοποιήσει τουλάχιστον μια αγορά μαϊμού-προϊόντος μέσα στον τελευταίο χρόνο. Δεν είναι όμως μόνο τα διαφυγόντα κέρδη αυτής της μαύρης αγοράς που κοστίζουν ακριβά. Είναι και το κόστος στην ανάπτυξη νέων, καινοτόμων εταιριών και το κόστος των χαμένων θέσεων εργασίας.

 Οι αρχές στην Κίνα έκλεισαν τα καταστήματα Plada και Loius Vuitton της Ρενχουάι μέσα σε λίγες μέρες, ωστόσο φαίνεται ότι πρόκειται για φαινόμενο που θα ξεπηδά σαν μανιτάρι, βρίσκοντας νέα locations κάθε φορά. 

Το 2016 η Apple έχασε τη νομική μάχη εναντίον κινεζικής εταιρίας που πουλούσε τσάντες και δερμάτινα αξεσουάρ με την επωνυμία IPHONE, όπως επισημαίνει το BBC.

Το φαινόμενο έχει εξαπλωθεί ακόμα και σε τρόφιμα. Κινέζικες εταιρίες μιμούνται το packaging γνωστών εταιριών εμπορίας λουκάνικων, γιαουρτιών, παγωτών και η λίστα μοιάζει να μην έχει τελειωμό, καθώς νέες απομιμήσεις ξεπετάγονται σαν τα κεφάλια της Λερναίας Ύδρας κάθε φορά που κερδίζεται μια μάχη κατά εταιρίας που μιμείται τα επιτυχημένα προϊόντα μιας άλλης.

Σε κάθε περίπτωση, η συμβουλή των ειδικών προς τους επιχειρηματίες είναι να μην επαναπαύονται στο IP τους, αλλά να προβαίνουν άμεσα σε νομικές κινήσεις. Το έκανε πρόσφατα η Lego κατά κινεζικής εταιρίας που κατασκεύαζε παρόμοια παιχνίδια με την επωνυμία Lepin, αναγκάζοντάς την να της πληρώσει 4,5 εκατομμύρια γουάν.

 

Με πληροφορίες από BBC