Πρέπει να πληρώνεται σαν δουλειά η επικοινωνία με emails εκτός ωραρίου; Η συζήτηση άνοιξε

Πρέπει να πληρώνεται σαν δουλειά η επικοινωνία με emails εκτός ωραρίου; Η συζήτηση άνοιξε
|
Open Image Modal
Compassionate Eye Foundation/Morsa Images via Getty Images

Μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση άνοιξε το πανεπιστήμιο του West of England, σχετικά με τις συνέπειες της «δουλειάς από τον δρόμο». Η μελέτη εξέτασε 5.000 επιβάτες σιδηροδρόμων σε δρομολόγια μετ′ επιστροφής στο Λονδίνο, καθώς η πρόσβαση στο Wi-Fi είναι ελεύθερη.

Από την μελέτη διαπιστώθηκε ότι το 54% των ατόμων που μετακινούνται από το σπίτι στην δουλειά και το αντίστροφο χρησιμοποιούσαν το δωρεάν Wi-Fi για να στείλουν επαγγελματικά emails, ενώ αρκετοί ήταν αυτοί που χρησιμοποιούσαν τις δικές τους συνδέσεις για να κάνουν το ίδιο.

Ωστόσο, ο εργαζόμενος επωφελείται από την αλλαγή αυτή λόγω της ραγδαίας εξέλιξης της τεχνολογίας ή επιβαρύνεται; Οι γνώμες διίστανται.

Πολλοί ερωτώμενοι επισήμαναν ότι στον δρόμο τελειώνει ένα κομμάτι της δουλειάς τους που δεν χρειάζεται να το συνεχίσουν στο σπίτι. «Ο χρόνος από την δουλειά στο σπίτι είναι νεκρός ούτως ή άλλως, γιατί να μην επωφελείται;» διερωτάται συγκεκριμένα ένας υπάλληλος. Ωστόσο, η ερευνήτρια Τζουλιέτ Τζέιν έχει άλλη άποψη.

Συγκεκριμένα, επισημαίνει ότι αυτή η αλλαγή «θολώνει» τα όρια μεταξύ εργασίας και ζωής στο σπίτι. Η κουλτούρα της έννοιας της εργασίας αλλάζει, σημειώνει. Πλέον, οι εργαζόμενοι δουλεύουν περισσότερο, χάρη στην επίδραση της τεχνολογίας στην καθημερινότητά μας.

«Αυτή η αυξανόμενη ευελιξία έχει τη δυνατότητα να μετατοπίζει ριζικά την ισορροπία εργασίας-προσωπικής ζωής προς το καλύτερο - αλλά αφήνει επίσης ανοιχτή την πόρτα για άγχος και χαμηλότερη παραγωγικότητα», δήλωσε ο Jamie Kerr, του Institute of Directors, μια επιχειρηματική οργάνωση για ανώτερους επιχειρηματικούς ηγέτες και επιχειρηματίες.

Συνεπώς, η ευελιξία μπορεί να επιφέρει ένα πιο ευέλικτο και αυτόνομο εργατικό δυναμικό, αλλά βραχυπρόθεσμα να μετατραπεί σε μη παραγωγικό, γεγονός που δεν επωφελεί και τόσο τις επιχειρήσεις.

Σημειώνεται, ότι σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Samsung, οι Έλληνες αφιερώνουν 1,2 ώρες εβδομαδιαίως για τη διαχείριση e-mails και τηλεφωνημάτων εν κινήσει, ενώ από το σπίτι οι ώρες εργασίας φτάνουν στις 5 κάθε εβδομάδα.

Πηγή: BBC