Νέα μεγάλη έκθεση στο Victoria & Albert: Η ανδρική μόδα είναι τέχνη

Σκοπός της είναι να αναδείξει την ποικιλία της αρρενωπότητας ανά τους αιώνες από την Αναγέννηση έως την σύγχρονη εποχή.
Open Image Modal
Gucci
Gucci 2019 καμπάνια ανδρικής ραπτικής, με πρωταγωνιστή τον Χάρι Στάιλς

Το Μουσείο Victoria & Albert του Λονδίνου ανακοίνωσε την νέα του έκθεση, σε συνεργασία με την Gucci, για να γιορτάσει τη δύναμη, την καλλιτεχνία και την διαφορετικότητα στην ανδρική ενδυμασία.

Με τίτλο «Fashioning Masculinities: The Art of Menswear», η έκθεση θα διαρκέσει από τις 19 Μαρτίου έως τις 6 Νοεμβρίου 2022. Σκοπός της είναι να αναδείξει την ποικιλία της αρρενωπότητας ανά τους αιώνες από την Αναγέννηση έως την σύγχρονη εποχή.

Open Image Modal
V&A
Autumn Winter 2020 Flower Boy two-piece set, by Orange Culture, photographed by Mikey Oshai, image courtesy of Adebayo Oke-Lawal. © Orange Culture

Περίπου 100 εμφανίσεις και 100 έργα τέχνης θα εμφανιστούν σε τρεις γκαλερί. Σύγχρονες εμφανίσεις από διάσημους σχεδιαστές και ανερχόμενα αστέρια θα προβληθούν μαζί με ιστορικούς θησαυρούς από τις συλλογές του μουσείου και καλλιτεχνικά ορόσημα από άλλες χώρες.

Το Fashioning Masculinities θα περιλαμβάνει εμφανίσεις από τους Harris Reed, Gucci, Grace Wales Bonner και Raf Simons. Θα εμφανιστούν επίσης ρούχα που έχουν φορεθεί από διάσημα πρόσωπα, συμπεριλαμβανομένων των Χάρι Στάιλς, Μπίλι Πόρτερ και Ντέιβιντ Μπόουι.

Οι Κλέρ Ουίλκοξ και Ροσαλίντ ΚανΚέβερ, συν-επιμελήτριες της επερχόμενης έκθεσης, δήλωσαν: «Η ανδρική μόδα απολαμβάνει μια περίοδο πρωτοφανούς δημιουργικότητας. Για καιρό ήταν ένας ισχυρός μηχανισμός για την ενθάρρυνση της συμμόρφωσης ή την έκφραση της ατομικότητας. Αντί για μια γραμμική ιστορία, αποτελεί είναι ένα ταξίδι στο χρόνο και τα φύλα.

«Η έκθεση θα φέρει κοντά ιστορικές και σύγχρονες εμφανίσεις με την τέχνη που αποκαλύπτει τον τρόπο με τον οποίο έχει δημιουργηθεί η αρρενωπότητα. Αυτή θα είναι μια γιορτή της ανδρικής γκαρνταρόμπας και όλοι καλούνται να συμμετάσχουν».

Open Image Modal
V&A
Craig Green SS21, photography by Amy Gwatkin

Σχεδιασμένες από την JA Projects, οι τρεις γκαλερί θα ονομάζονται θεματικα «Underdressed, Overdressed και Redressed» και θα έχουν αντίστοιχο χαρακτήρα. 

Σε περιγραφή από το V&A, το Underdressed θα εξερευνήσει το ανδρικό σώμα και τα εσώρουχα σε ένα ουτοπικό ονειρικό τοπίο, ενώ το Overdressed θα μεταφέρει τους επισκέπτες στην αυθεντική μεγαλοπρέπεια της αντρικής ντουλάπας σε έναν καθηλωτικό χώρο.

Open Image Modal
V&A
Wales Bonner Spring/Summer 2015 Afrique. Photo: Dexter Lander

Το τρίτο τμήμα, Redressed, θα διερευνήσει την κατασκευή και τη αποδόμηση της αντρικής εμφάνισης, με τα σχέδια της αστικής κοινωνίας να μεταφέρουν την ιδέα μιας αστικής αφύπνισης.