Ποίηση, ταινίες και τραγούδια για πιο «ελκυστικό» μάθημα Θρησκευτικών

Ποίηση, ταινίες και τραγούδια για πιο «ελκυστικό» μάθημα Θρησκευτικών
Open Image Modal
Sooc

Παρά τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης, της Εκκλησίας, αλλά και των ΑΝΕΛ για το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της κυβέρνησης, ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, διαβεβαιώνει ότι θα εφαρμοστούν όλα τα προγράμματα από φέτος και θα αξιολογηθούν από το ΙΕΠ ώστε από του χρόνου να κυκλοφορήσουν και τα κατάλληλα βιβλία.

Διαβάστε ακόμα:

Επιστολή Αμβρόσιου στον υπουργό «α-Παιδείας»: Η παχιά κοιλιά δεν γεννά έξυπνο μυαλό

Το «Έθνος» παρουσιάζει σήμερα, Πέμπτη, περισσότερες πληροφορίες για τα αμφιλεγόμενα προγράμματα που ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας υπερασπίστηκε την Τετάρτη από το βήμα της Βουλής. Όσον αναφορά τα Θρησκευτικά, στόχος του, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι ο σχεδιασμός ενός μαθήματος που θα είναι ελκυστικό γιατί θα διδάσκεται με σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους και όχι «μετατρέποντας την αίθουσα σε κάποιου είδους άμβωνα».

Τα νέα προγράμματα θα δίνουν την ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιούν εργασίες και παραδείγματα από την τέχνη, τη μουσική και τη λογοτεχνία, για να γίνει το μάθημα πιο ελκυστικό.

Για παράδειγμα:

Στο Δημοτικό, σε κεφάλαιο που αναφέρεται στην αλληλεγγύη και την αγάπη προς τον συνάνθρωπο προτείνεται η παρουσίαση σκηνών από το κείμενο του Όσκαρ Ουάιλντ «Ο εγωιστής γίγαντας». Στην περίπτωση των θρησκευτικών εορτών προτείνεται μια παρουσίαση σκηνής από το πανηγύρι στο χωριό ή την περίπτωση μιας οικογένειας μουσουλμάνων που υποδέχεται οικογένεια χριστιανών στο σπίτι της κατά την διάρκεια μιας δικής τους θρησκευτικής εορτής.

Στο Γυμνάσιο, στην ενότητα «Όταν οι άνθρωποι προσεύχονται», προτείνεται η προβολή ντοκιμαντέρ με προσευχόμενους από όλο τον κόσμο, την απαγγελία του ποιήματος «Οι προσευχές των Ναυτικών» του Καββαδία. Στην ενότητα η «Μητέρα του Χριστού» να γίνει απαγγελία του ποιήματος «η Μάνα του Χριστού» του Βάρναλη, το «Όνειρο καλοκαιρινού μεσημεριού» του Ρίτσου και να ακουστεί το τραγούδι «Μια Παναγιά» των Χατζιδάκι-Γκάτσου. Στην ενότητα «Σπουδαία Παιδιά» να γίνει η προβολή της ταινίας «Το αριστερό μου πόδι» και στην «Αγία Γραφή» να γίνει ηλεκτρονική επίσκεψη σε μουσεία της Ευρώπης ή να παρουσιάσουν τα παιδιά την αγαπημένη τους ιστορία από τη Βίβλο. Στην ενότητα «Μπορούν οι άνθρωπο να εικονίσουν τον Θεό» προτείνονται ταινίες όπως ο «El Greco» του Σμαραγδή και στην ενότητα «Πού είναι ο Θεός;» να ακουστεί το ομώνυμο τραγούδι των Καζαντζάκης-Παπαδόπουλος κ.ά.

Στο Λύκειο, στην ενότητα «Επικοινωνία» προτείνεται να ακουστούν τραγούδια όπως «Ο μπαγάσας» του Άσιμου, το «Συννεφούλα» του Σαββόπουλου, τραγούδια του Πορτοκάλογλου και του Λουίς Άρμστρονγκ, αλλά και το «Umbrella» της Ριάνα.