Από την Αβινιόν ως τη Μπογκοτά και από τη Βαρκελώνη ως τη Νέα Υόρκη, οι παραγωγές της Στέγης διασχίζουν γεωγραφίες και ιδέες. Με ενδιάμεσους σταθμούς το Άμστερνταμ, τις Βρυξέλλες, την Καλαμάτα, το Σανταρκάντζελο ντι Ρομάνια, το Ταλίν, το Χρόνινγκεν και τα Χανιά, η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση ανοίγει νέους δρόμους συνάντησης σε διεθνή φεστιβάλ, πλατφόρμες χορού και προγράμματα καλλιτεχνικής φιλοξενίας.

avignon15@Vasilis Bibas

Festival d’ Avignon, Grec Festival στη Βαρκελώνη, Julidans Festival στο Άμστερνταμ: Οι Έλληνες δημιουργοί ταξιδεύουν στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Κι αυτό το καλοκαίρι, όπως συμβαίνει τα τελευταία 14 χρόνια με τις παραγωγές της Στέγης, το διεθνές κοινό και οι Έλληνες καλλιτέχνες συντονίζονται στον ίδιο ρυθμό. Από το 2011, 100 και πλέον παραγωγές και συμπαραγωγές θεάτρου, χορού και μουσικής της Στέγης έχουν δώσει πάνω από 1.000 παραστάσεις σε 56 χώρες και σε πάνω από 200 πόλεις σε όλο τον κόσμο.

Advertisement
Advertisement

Από την Κεντρική Σκηνή της Στέγης στο Φεστιβάλ της Αβινιόν και στις σκηνές της Ευρώπης

Το ΜΑΜΙ του Mario Banushi, σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στις 6 Φεβρουαρίου στην Κεντρική Σκηνή της, παρουσιάστηκε στις 13, 14 και 16-18 Ιουλίου στο Φεστιβάλ της Αβινιόν. Πρόκειται για μια ιστορική στιγμή: είναι η πρώτη φορά που σκηνοθέτης αλβανικής καταγωγής παρουσιάζει έργο του στο εμβληματικό φεστιβάλ της Γαλλίας και της Ευρώπης.

Μετά την Αβινιόν, το ΜΑΜΙ θα συνεχίσει τη διεθνή περιοδεία του, κάνοντας στάσεις σε κορυφαία θέατρα και οργανισμούς της Ευρώπης, με επόμενους σταθμούς το GREC Festival στη Βαρκελώνη, στις 22 και 23 Ιουλίου, το Noorder zon Festival στο Χρόνινγκεν της Ολλανδίας, στις 14 έως τις 16 Αυγούστου, στο &EspooTheatre στο Ελσίνκι της Φιλανδίας στις 9,10,11 Οκτωβρίου, ενώ θα ακολουθήσουν σημαντικοί προορισμοί μέσα στο 2026.

Η συμμετοχή του έργου γίνεται με την υποστήριξη του Onassis Stegi Touring Program στο πλαίσιο του Prospero NEW Platform, που συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα «Δημιουργική Ευρώπη» της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στο Prospero NEW Platform, το ευρωπαϊκό οικοσύστημα θεάτρου που επενδύει στους καλλιτέχνες και θεατρικούς δημιουργούς, μέσα από συμπαραγωγές, περιοδείες και καλλιτεχνικά residencies συμμετέχουν 20 κορυφαίοι πολιτιστικοί οργανισμοί, ανάμεσα τους και η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Φέτος παρουσίασαν στην Αβινιόν σε pitching sessions ως προτάσεις της Στέγης, κεντρίζοντας το έντονο ενδιαφέρον ευρωπαϊκών φορέων, ο Mario Banushi με το ΜΑΜΙ που ήδη περιοδεύει και ο Δημήτρης Καραντζάς με Το Σπίτι που θα ταξιδέψει τον Σεπτέμβριο στο Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου της Τιφλίδας.

My FierceIgnorantStep, Larsen C & Mellowing στις διεθνείς σκηνές

Ο βραβευμένος χορογράφος Χρήστος Παπαδόπουλος συνεχίζει την διεθνή πορεία του, χτίζοντας σταθερά μια ισχυρή παρουσία στις μεγάλες σκηνές του κόσμου. Το My Fierce Ignorant Step, το αισιόδοξο, εξωστρεφές, μαγευτικό έργο για τις παθιασμένες μας αρχές, το οποίο έκανε πρεμιέρα στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης τον Μάιο του 2025, αποτέλεσε την εναρκτήρια παράσταση του κορυφαίου φεστιβάλ σύγχρονου χορού Julidans Festival, στο Άμστερνταμ, στις 2 και 3 Ιουλίου και ακολούθησε στις 12 και 13 Ιουλίου στο GREC Festival της Βαρκελώνης.

Advertisement

Λίγες ημέρες αργότερα, ο Χρήστος Παπαδόπουλος επέστρεψε στην Ελλάδα για να παρουσιάσει το έργο του Mellowing στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στις 18 και 19 Ιουλίου. Ένα χορογραφικό έργο που δημιούργησε δύο χρόνια πριν με τους χορευτές του Dance On Ensemble, σε συμπαραγωγή της Στέγης μέσω του Ευρωπαϊκού Προγράμματος “DoPoDo”, συγχρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το My Fierce Ignorant Step θα κάνει πολλές στάσεις σε διεθνείς προορισμούς, όπως στο Roma europa Festival στη Ρώμη (14-16.11), FondazioneI Teatri στο Reggio Emilia (19.11), Festival de Otoño στη Μαδρίτη (21-22.11), December Dance στη Μπρυζ (3.12) και θα ακολουθήσουν πολλοί ακόμα σταθμοί που θα ανακοινωθούν. Παράλληλα, το Larcen C, ο παγετώνας, μεταφορά της ζωής που, ακατανίκητη, προχωρά, συνεχίζει να παίζεται στις σκηνές του κόσμου και θα κάνει αμερικανική πρεμιέρα στο Powerhouse International Festival στη Νέα Υόρκη (16-18.10).

Η Χαρά Κότσαλη ταξιδεύει με δυο έργα σε Ευρώπη και Λατινική Αμερική

Advertisement

Έναν χρόνο μετά το ταξίδι της Ιωάννας Παρασκευοπούλου με το “MOS” στην καρδιά της Κολομβίας, η Χαρά Κότσαλη παίρνει τη σκυτάλη. Στις 4 και 5 Ιουλίου το τελετουργικό της έργο to be possessed παρουσιάστηκε στο Centro Nacional de las Artes De lia Zapata Olivella στη Μπογκοτά, στο πλαίσιο της συνεργασίας του Onassis Stegi Touring Program με τον διεθνή οργανισμό.

Από την Μπογκοτά θα επιστρέψει στην Ελλάδα για να παρουσιάσει το νέο της χορογραφικό έργο, το IT’S THE END OF THE AMUSEMENT PHASE, στο Dance Days Festival στα Χανιά, στις 22 Ιουλίου. Το έργο, που έκανε πρεμιέρα στο Onassis Dance Days 2025, θα επιχειρήσει έναν νέο μαραθώνιο χορού για την αμφίθυμη σχέση του ατομικού και συλλογικού σώματος με την Ιστορία.

Το τέλος του καλοκαιριού θα τη βρει με το έργο to be possessed στις αποσκευές της, να χαρτογραφεί τρόπους με τους οποίους το σώμα καταλαμβάνεται, αντιστέκεται και συνδέεται. Στις 23 Αυγούστου, το έργο ταξιδεύει στις Βρυξέλλες, στο φεστιβάλ χορού Perpetu um Mobile, προσθέτοντας έναν ακόμα σταθμό στον καλλιτεχνικό χάρτη εξωστρέφειας της Στέγης.

Advertisement

H Ευρώπη χορεύει ακόμα σε ρυθμό moshpit

Έναν χρόνο μετά την παγκόσμια πρεμιέρα του στη Στέγη, το Slamming της Ξένιας Κογχυλάκη συνεχίζει το ταξίδι του στις σκηνές της Ευρώπης. Από τις 4 έως τις 6 Ιουλίου παρουσιάστηκε στο Santarcangelo Festival στην Ιταλία, ένα από τα σημαντικότερα φεστιβάλ σύγχρονων παραστατικών τεχνών της Ευρώπης. Στις 25 Ιουλίου το έργο επιστρέφει στην Ελλάδα, στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, για να συναντήσει ξανά το ελληνικό κοινό. Από εκεί θα ταξιδέψει στις 21 και 22 Αυγούστου στο Ταλίν της Εσθονίας, στο SAAL Biennaal, έναν οργανισμό με τον οποίο η Στέγη συνεργάζεται για πρώτη φορά. Μια συνάντηση γύρω από την κοινή εξερεύνηση του «εμείς», όπου αντίθετες δυνάμεις συνυπάρχουν και αποκαλύπτουν την πολυπλοκότητα και την ακατέργαστη ουσία της συνύπαρξης μέσα από τη σύγχρονη χορογραφία.

Οι περιοδείες των παραγωγών της Στέγης πραγματοποιούνται με την υποστήριξη του προγράμματος Onassis Stegi Touring Program.

Advertisement

Η Χριστιάνα Κοσιάρη σε residency στη ΝέαΥόρκη

Advertisement

Η Χριστιάνα Κοσιάρη συμμετέχει από τις 5 Ιουλίου στο International Summer Program του Watermill Center στη Νέα Υόρκη, στο πλαίσιο ενός residency για την εξέλιξη της καλλιτεχνικής δημιουργίας της. Η Ελληνίδα χορογράφος αξιοποιεί τη διαμονή της στο Watermill Center για να σχεδιάσει την έρευνα και τα πρώτα στάδια του νέου της έργου, το οποίο θα αποκτήσει χώρο και χρόνο για ανάπτυξη μέσα στον επόμενη σεζόν 2025/2026, στο πλαίσιο του Onassis AiR.