Από 14.990 ευρώ η νέα Skoda Fabia στην Ελλάδα

Διαθέσιμη με δύο μοτέρ βενζίνης, ατμοσφαιρικό και turbo και υψηλό επίπεδο εξοπλισμού .
SKODA

Το δεύτερο, πιο εμπορικό μοντέλο της Skoda στην Ελλάδα, το Fabia, ήρθε εντελώς ανανεωμένο και με διαθέσεις να μπορέσει να ξεπεράσει σε δημοφιλία το Octavia. Κι αυτό επειδή η κατηγορία των Supermini είναι η αμέσως πιο εμπορική, μετά τα SUV- Crossover.

Το νέο Fabia, λοιπόν, στην 4η γενιά του, έχοντας πάνω από 2,5 εκατ. πωλήσεις παγκοσμίως, 22 χρόνια από την κυκλοφορία του, είναι διαθέσιμο στη χώρα μας και μάλιστα με ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα. Βέβαια, επειδή η κατάσταση είναι πολύ ιδιαίτερη στον χώρο του αυτοκινήτου, αφενός με την έλλειψη ημιαγωγών και αφετέρου με τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις πρώτων υλικών (και λόγω του πολέμου στην Ουκρανία), αλλά και τις πιο ακριβές τιμές, πιθανότατα θα υπάρξουν και καθυστερήσεις στις παραδόσεις των παραγγελιών.

Φθάνοντας τα 4,108 μ. μήκος, όντας 10 εκ. μακρύτερο από πριν, και τα 1,780 μ πλάτος, δηλαδή 9 εκ. φαρδύτερο από το προηγούμενο μοντέλο, προφανώς μεγάλωσε σε χώρους στην καμπίνα, εξαιτίας και του μακρύτερου μεταξονίου των 2,552 μ. (380 λίτρα όγκου αποσκευών- από τον μεγαλύτερο στην κατηγορία).
Οι πολλές ακμές, περιμετρικά του αμαξώματος, και ειδικά οι δύο στο καπό, τονίζουν τον δυναμισμό του αυτοκινήτου, που είναι διαθέσιμο και με διχρωμίες στην οροφή, καθώς και με ζάντες από 14 (ατσάλινες) έως και 18 ίντσες (αλουμινίου).

SKODA

Με καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή (0,28cd), LED φωτιστικά σώματα μπροστά (LED High και με φώτα στρέψης, προαιρετικά) και συμβατικούς λαμπτήρες πίσω (LED σε ανώτερες εκδόσεις εξοπλισμού), βασίζεται στη νέα, μεταβλητή πλατφόρμα του ομίλου της VW, με αποτέλεσμα να δεχθεί όλα τα ευεργετήματα άνεσης και ασφάλειας. Μάλιστα, έχει αποσπάσει 5 αστέρια από τον οργανισμό Euro NCAP, έχοντας σε εξοπλισμό έως και 9 αερόσακους.

Η καμπίνα είναι επίσης πιο εξευγενισμένη, καλαίσθητη, με ύφασμα ακόμα και στο ταμπλό (σε ανώτερες εκδόσεις), δερμάτινο τιμόνι (όχι στη βασική έκδοση), υπάρχει διχρωμία, LED φωτισμός και ψηφιακή τεχνολογία σε πίνακα οργάνων (όχι στη βασική έκδοση) και οθόνη συστήματος ενημέρωσης / ψυχαγωγίας, από 6,5 έως 9,2 ίντσες.

SKODA

Ένα ακόμα στοιχείο που χαρακτηρίζει το νέο Fabia, όπως και όλα τα μοντέλα Skoda, είναι οι «έξυπνες» λύσεις, Simply Clever της τσέχικης μάρκας, όπως η θήκη για την ομπρέλα, ο χώρος αποθήκευσης στην πίσω κονσόλα, ο αποσπώμενος χώρος, τα δίκτυα συγκράτησης, τα 2 άγκιστρα, το πατάκι διπλής όψεως, τα στοιχεία στερέωσης φορτίου, οι θήκες αποθήκευσης κινητών, η ξύστρα πάγκου στο καπάκι του ρεζερβουάρ και πολλά ακόμα, που διευκολύνουν τον οδηγό και τους επιβάτες, ανάλογα τις καταστάσεις.

Στην Ελλάδα, το νέο Fabia είναι διαθέσιμο με δύο μοτέρ βενζίνης: 1.0 lt – 80 hp, ατμοσφαιρικό, με 93 Nm ροπής, που συνδυάζεται με 5άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων (εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 115 γρ./χλμ.) και 1.0 lt TSI - 110 hp, που συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό ή αυτόματο 7άρι DSG (117 γρ./χλμ. CO2).

SKODA

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Skoda δίνει και για τα δύο μοντέλα μέση κατανάλωση καυσίμου 5,1 λίτρα / 100 χλμ.), ενώ και οι δύο εκδόσεις μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα εντός του Δακτυλίου της Αθήνας, εκτός από την έκδοση με τις ατσάλινες ζάντες 14 ιντσών, που μεταβάλλουν το βάρος του αυτοκινήτου και αυξάνουν τα γραμμάρια CO2, αλλά και την έκδοση με κιβώτιο DSG (έχει εκπομπές 128 γρ./χλμ.).

Πάντως, εντός της χρονιάς αναμένεται και η έκδοση Monte Carlo, με πολύ πιο σπορτίφ χαρακτηριστικά και μοτέρ turbo 1.5 lt TSI – 150 hp.

Το νέο Fabia διαθέτει και προαιρετικό σύστημα Driving Mode Select, με 4 προγράμματα οδήγησης: Eco, Normal, Sport, Individual.

SKODA

Στον τομέα της ανάρτησης, φέρει ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ προαιρετικά διατίθεται και με πιο χαμηλωμένη, κατά 1,5 εκ., ανάρτηση. Ο κύκλος στροφής είναι στα 10,4 μ., για ευελιξία στην πόλη, ενώ για το αποτελεσματικό φρενάρισμα φροντίζουν τα αεριζόμενα δισκόφρενα μπροστά.

Στον βασικό εξοπλισμό, το Fabia εφοδιάζεται με τρία συστήματος υποβοήθησης οδηγού: Lane Assist, Front Assist και Driver Alert. Πολλά περισσότερα υπάρχουν σε όλες τις ανώτερες εκδόσεις.

Οι τιμές ξεκινούν από τις 14.990 ευρώ. Η έκδοση turbo από 17.560 ευρώ και η έκδοση με κιβώτιο DSG από 20.650 ευρώ.

Καταλήγοντας, αξιοσημείωτο είναι το στοιχείο ότι οι 8 στις 10 παραγγελίες, μέχρι στιγμής, αφορούν τις ανώτερες εκδόσεις εξοπλισμού.

Δημοφιλή