Από τις 20 Νοεμβρίου 2020 ξανά το τραμ στο Σύνταγμα

Δύο χρόνια και ένα μήνα μετά τη διακοπή της λειτουργίας του, το τραμ επιστρέφει στο αρχικό του δρομολόγιο.

Τον Οκτώβριο του 2018, η τότε διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε., ύστερα από προτροπή της τότε ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (Χρήστος Σπίρτζης) και της τότε ηγεσίας της Περιφέρειας Αττικής (Ρένα Δούρου), διέκοψε τη λειτουργία του τραμ προς το Σύνταγμα, από τη στάση Κασομούλη.

Αιτία ήταν οι διαβρώσεις στην πλάκα κάλυψης του Ιλισού. Μάλιστα. Μάλιστα, σε ορισμένα σημεία φαίνονταν και τα σίδερα του μπετόν.

Εκτοτε, δεν έγινε καμία εργασία βελτίωσης της υποδομής, κι ενώ το τραμ δεν λειτουργούσε για λόγους ασφάλειας, κι όλοι έχουν τις ευθύνες τους, προηγούμενες και νυν ηγεσίες.

Ωστόσο, αυτό που έγινε, είναι η εγκατάσταση από την ΣΤΑΣΥ, τον Σεπτέμβριο του 2020, ειδικού συστήματος μέτρησης των παραμορφώσεων της πλάκας που καλύπτει την υπόγεια κοίτη του Ιλισού, με παράλληλη δοκιμαστική λειτουργία του τραμ, με βάρος (σακιά), αντί επιβάτες.

Από τις μετρήσεις και τις δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν, τους δύο μήνες που μεσολάβησαν, η ΣΤΑΣΥ αναφέρει ότι δεν προέκυψε ουδεμία παραμόρφωση στην πλάκα κάλυψης του Ιλισού από τις διελεύσεις του τραμ, επιτρέποντας έτσι να αποδώσει στο επιβατικό κοινό της Αττικής το τμήμα Σύνταγμα – Κασομούλη, καθώς και τις ενδιάμεσες στάσεις σε: Ζάππειο, Λεωφ. Βουλιαγμένης και Φιξ.

Κατά τη διάρκεια της πλήρους εμπορικής λειτουργίας οι μετρήσεις θα συνεχιστούν για ακόμη τέσσερεις μήνες.

Το ζήτημα είναι πότε θα ξεκινήσουν οι εργασίες στην κοίτη, προκειμένου να βελτιωθεί η κατάσταση. Κι αυτό πρέπει να το πει η Περιφέρεια.

Η επανέναρξη των δρομολογίων του Τραμ από και προς το Σύνταγμα εκτιμάται ότι θα συμβάλει σημαντικά στην αποσυμφόρηση των υπολοίπων συγκοινωνιακών μέσων.

Παράλληλα, επισπεύδεται η επανέναρξη των δρομολογίων του τραμ και στο τμήμα από τη στάση «Μπάτης» στο Π. Φάληρο έως το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, τα οποία διεκόπησαν τον Μάρτιο του 2020, προκειμένου να εκτελεστούν από την Περιφέρεια Αττικής τα έργα για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, στο πλαίσιο των οποίων προβλέπεται η μετατόπιση της γραμμής του τραμ. Τα έργα αυτά αναμένεται να ολοκληρωθούν στα τέλη Νοεμβρίου. Αμέσως μετά θα ακολουθήσουν οι δοκιμές της νέας γραμμής, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει η επανακυκλοφορία των συρμών του τραμ.

Σημειώνεται ότι για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού στον τερματικό σταθμό του τραμ στο Σύνταγμα, στη συμβολή των οδών Οθωνος και Αμαλίας, λειτουργεί αυτόματο μηχάνημα έκδοσης εισιτηρίων και φόρτισης καρτών με προϊόντα κομίστρου για όλες αστικές συγκοινωνίες της Αττικής.

Επίσης, με την επαναλειτουργία του τραμ, θα τεθούν σε δρομολόγια αρχές του 2021 και οι ολοκαίνουργιοι, πορτοκαλί συρμοί της γαλλικής εταιρείας Alstom.

Καταλήγοντας, άλυτο έχει μείνει το θέμα με το τραμ του Πειραιά, καθώς ο δήμος Πειραιά δεν έχει προχωρήσει στην κατεδάφιση ενός επικίνδυνου κτίσματος, στην οδό Σκυλίτση, ώστε το τραμ να διέρχεται με ασφάλεια.

Δημοφιλή