Apple News: Οταν οι άνθρωποι νίκησαν τους αλγόριθμους

Apple News: Οταν οι άνθρωποι νίκησαν τους αλγόριθμους
stockcam via Getty Images

Οταν τεχνολογικοί κολοσσοί της Silicon Valley, όπως η Facebook, η Google και το Twitter έχουν δεχθεί πυρά για τη δυσανάλογη και συχνά επιβλαβή επίδρασή τους στην ενημέρωση, πώς η Apple έχει καταφέρει να εισέλθει και η ίδια στον κόσμο της ειδησεογραφίας, αλλά να μείνει στο απυρόβλητο;

Η απάντηση είναι απλή: αναθέτοντας τη δουλειά της αξιολόγησης και επιλογής των ειδήσεων σε ανθρώπους και όχι σε μηχανές και αλγόριθμους, όπως οι ανταγωνιστές της.

Η εφαρμογή Apple News αποτελεί το μικρό «ειδησεογραφικό πρακτορείο» της εταιρείας, επιλέγοντας κάθε μέρα, εδώ και τρία χρόνια, ειδήσεις για τους περίπου 90 εκατ. χρήστες της σε ΗΠΑ, Αγγλία και Αυστραλία. Είναι οι τρεις χώρες που, μέχρι στιγμής, η εφαρμογή είναι προεγκατεστημένη σε οποιαδήποτε συσκευή της Apple.

H μικρή – αλλά ταυτόχρονα τόσο μεγάλη – διαφορά συγκριτικά με άλλες ανάλογες υπηρεσίες (όπως για παράδειγμα το Google News) είναι ότι η επιλογή των ειδήσεων γίνεται από επιτελείο δημοσιογράφων. Κι αν αυτό ακούγεται μια λογική σκέψη, για τον κόσμο της Silicon Valley, όπου οι μεγάλες εταιρείες όπως το Facebook έχουν ποντάρει πολλά στην τεχνητή νοημοσύνη και τους αλγόριθμους, πρόκειται για μια ριζοσπαστική, ή και επαναστατική, πράξη. Παράλληλα, η στρατηγική της Αpple περιπλέκει ακόμη περισσότερο το ντιμπέιτ αν οι κολοσσοί της τεχνολογίας αποτελούν πλέον media ή τεχνολογικές εταιρίες.

Οπως αναφέρεται στο σχετικό ρεπορτάζ των New York Times, που κατάφεραν να «τρυπώσουν» στα άδυτα του Apple News μετά από εντατικές διαπραγματεύσεις με την εταιρεία, η Apple έχει φιλόδοξα σχέδια για την εφαρμογή. Η στρατηγική της είναι να επιτρέπει στους εκδότες να προβάλλουν διαφημίσεις και να τους βοηθούν να προσελκύσουν νέους συνδρομητές, παίρνοντας ως αντάλλαγμα ένα 30% των εσόδων.

Σύντομα, η εταιρεία φιλοδοξεί να δώσει πρόσβαση σε δεκάδες περιοδικά στην εφαρμογή έναντι σταθερού μηνιαίου τιμήματος, δημιουργώντας ένα είδος «ειδησεογραφικού Netflix», καθώς και σε αρκετές καθημερινές εφημερίδες όπως οι Times, η Post και η Wall Street Journal.

Τα στελέχη της Apple υποστηρίζουν ότι θέλουν να βοηθήσουν «στη διάσωση της δημοσιογραφίας».

«Υπάρχει η βαθιά αντίληψη ότι ένας ακμάζων ελεύθερος Τύπος είναι κρίσιμος για ένα ενημερωμένο κοινό και ένα ενημερωμένο κοινό είναι κρίσιμο για μια λειτουργική δημοκρατία. Το Apple News μπορεί να διαδραματίσει ρόλο σε αυτό», αναφέρει στους New York Times η δημοσιογράφος - επικεφαλής της εφαρμογής Λόρα Κερν, η οποία στα 43 της, από συντάκτρια στο New York Magazine έχει μετατραπεί σε μια από τις πλέον ισχυρές προσωπικότητες των αγγλόφωνων μέσων ενημέρωσης.

Αποτελεί όμως το προτζεκτ της Apple τον «σωτήρα» του κλάδου; Σύμφωνα με τους New York Times, τα πρώτα σημάδια είναι μάλλον αποθαρρυντικά. Αφενός, γιατί οι εκδότες δεν είναι ικανοποιημένοι από τα έσοδα μέσω διαφημίσεων από την εφαρμογή. Αφετέρου, λόγω της «καχυποψίας» που έχει δημιουργηθεί: έχοντας βιώσει την διαταραχή της βιομηχανίας του Τύπου από τη Google και τη Facebook, πολλοί εκδότες, αν και αρχικά ήταν αισιόδοξοι ότι η Apple θα ήταν ένας καλύτερος «συνέταιρος», παραμένουν καχύποπτοι απέναντι στην προοπτική να τη μετατρέψουν σε πύλη για τους αναγνώστες τους.

Δημοφιλή