Bloomberg: Η γραμμή 4 του Μετρό αλλάζει την όψη της Αθήνας - 53.000 λιγότερα αυτοκίνητα τη μέρα

Το Αμερικανικό δίκτυο παρουσιάζει εκτενές ρεπορτάζ για την κατασκευή της γραμμής «U» που θα δώσει ανάσα στο οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.
Allan Baxter via Getty Images

Διθυραμβικά είναι τα σχόλια του Bloomberg για την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, που θα περάσει κάτω από το κέντρο της πρωτεύουσας και θα δώσει ανάσα στο οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, αν και η ολοκλήρωση του έργου απαιτεί άλλα 5 χρόνια ταλαιπωρίας των κατοίκων στις περιοχές που γίνονται τα έργα, τα αποτελέσματα θα είναι γρήγορα αισθητά σε όλους.

«Η κατασκευή της νέας γραμμής 15 σταθμών ξεκίνησε το 2021 ενώ παράλληλα συνεχίζονται οι εργασίες ανακαίνισης επτά αστικών πλατειών γύρω από τους μελλοντικούς σταθμούς. Σε έναν κόσμο όπου οι πόλεις προσπαθούν να μειώσουν τη ρύπανση και τις εκπομπές άνθρακα από τα αυτοκίνητα, το Μετρό είναι το είδος της νέας δημόσιας συγκοινωνίας που προτιμούν οι πολίτες» αναφέρει το δημοσίευμα.

.
.
Eurokinissi

Και όπως αναφέρει η Αθήνα έχει κάνει σημαντική πρόοδο για να βελτιώσει την όψη της, με την συμβολή του Μετρό και του τραμ να είναι καθοριστικές καθώς καλύπτουν μεγάλο μέρος της ακτογραμμής της από τον Πειραιά έως τη Βούλα.

Η γραμμή 4 έχει σχεδιαστεί σε σχήμα U και θα καλύψει το κέντρο και τα βόρεια προάστια της πόλης, με 15 νέους σταθμούς που θα δωθούν στην κυκλοφορία το 2029-2030.

Η γραμμή θα περιλαμβάνει 35 σταθμούς, αυξάνοντας την εμβέλεια του μετρό κατά περισσότερο από το ένα τρίτο. Ακόμη και αυτοί οι πρώτοι 15 σταθμοί, αναμένεται να δώσουν μεγάλη ανάσα καθώς εκτιμάται ότι θα μεταφέρουν περίπου 340.000 επιβάτες, βγάζοντας 53.000 αυτοκίνητα από το δρόμο κάθε μέρα, σύμφωνα με την Εταιρεία ελληνικό Μετρό.

«Γκρίνιες» σε Κολωνάκι και Ριζάρη

Το δημοσίευμα αναφέρεται και στην αισθητική αλλαγή της Αθήνας καθώς περιοχές όπως τα Εξάρχεια, θα αναγεννηθούν από τις αστικές παρεμβάσεις στην πλατεία, που αποτελούσε για χρόνια πεδίο συγκρούσεων μεταξύ αναρχικών και αστυνομίας.

Αναφέρει ακόμη, την δεντροφύτευση σε αρκετά σημεία των εισόδων του μετρό, που θα βελτιώσει την εικόνα της περιοχής δεδομένου ότι η Αθήνα δεν είναι γνωστή για πολλά της πάρκα αλλά για τις ζωντανές της πλατείες.

.
.
Eurokinissi

Τον Ιανουάριο, τα δικαστήρια σταμάτησαν τις εργασίες γύρω από το πάρκο Ριζάρη μέχρι να διεξαχθεί περισσότερη έρευνα σχετικά με την επίδραση που θα μπορούσε να έχει η κατασκευή του μετρό στο πράσινο της πλατείας ενώ οι κάτοικοι στο Κολωνάκι έχουν εξοργιστεί βλέποντας ώριμα δέντρα να αφαιρούνται για να ξανα φυτευτούν αλλού.

Ωστόσο, καταλήγει, οι ενστάσεις αυτές ωχριούν μπροστά στην μεταμόρφωση που θα επέλθει στην πόλη όπου οι κάτοικοι θα επιλέγουν το μετρό για τις μετακινήσεις τους σε ένα μεγάλο πλέον κομμάτι της πόλης, αφήνοντας τα ρυπογόνα αυτοκίνητα στα πάρκινγκ τους.

Δημοφιλή