ΔΙΕΘΝΕΣ
24/03/2017 09:19 EET | Updated 24/03/2017 10:48 EET

Η Ουγγαρία θέλει να «σβήσει» το διάσημο κόκκινο αστέρι στο logo της Heineken

NurPhoto via Getty Images
A bottle of Heineken beer, in the city of Vitoria do Espirito Santo, southeast Brazil, on January 24, 2017. Heineken recently announced that it is in talks with Kirin to acquire the brewery business of the Japanese brewery in Brazil, a move that would challenge Anheuser-Busch InBev dominance in its largest market. (Photo by Diego Herculano/NurPhoto via Getty Images)

Πριν από περίπου ένα χρόνο η Πολωνία αποφάσισε να απαλείψει ένα μέρος της ιστορίας της. Για την ακρίβεια ο ακραία συντηρητικός πρόεδρος Αντρέι Ντούντα υπέγραψε νόμο που απαγορεύει κάθε αναφορά σε δρόμους, δημόσια κτίρια και χώρους που διαδίδει τον κομμουνισμό τον κομμουνισμό ή οποιοδήποτε άλλο ολοκληρωτικό καθεστώς.

Τώρα είναι η σειρά της Ουγγαρίας, επίσης με πρωτοβουλία της κυβέρνησης που ηγείται ο σκληροπυρηνικός πρωθυπουργός της χώρας Βίκτορ Όρμπαν. Και σε αυτή την προσπάθεια δεν φαίνεται να την...γλυτώνει ούτε το κόκκινο αστεράκι στο δημοφιλές logo της ολλανδικής μπύρας Heineken.

Συγκεκριμένα η κυβέρνηση έφερε στη Βουλή νομοσχέδιο με το οποίο απαγορεύεται η εμπορική χρήση και προβολή συμβόλων που παραπέμπουν σε ολοκληρωτικά καθεστώτα όπως η ναζιστική σβάστικα και το πεντάκτινο αστέρι, σύμβολο του κομμουνισμού. Η κυβέρνηση μάλιστα υποστηρίζει πως έχει «ηθική υποχρέωση» απέναντι στους Ούγγρους πολίτες οι οποίοι υπέφεραν υπό το κράτος τρόμου των Ναζί και των Μπολσεβίκων». Όποιος κατά παράβαση του προτεινόμενου νόμου κάνει χρήση τέτοιων συμβόλων θα πληρώνει πρόστιμο ύψους 6,5 εκατ ευρώ και θα κινδυνεύει με ποινή φυλάκισης δύο ετών.

Η Heineken φυσικά υποστηρίζει πως το λογότυπο της «δεν έχει κανένα πολιτικό νόημα» και έλκει την καταγωγή του από από μεσαιωνικές ευρωπαϊκές ζυθοποιίες.

«Χρησιμοποιούμε τα ίδια σύμβολα σε όλο τον κόσμο, σε κάθε αγορά,», ανέφερε η εταιρεία σε σχετική ανακοίνωση και καταλήγει αναφέροντας πως θα παρακολουθήσει στενά το ζήτημα που ανέκυψε σε τοπικό επίπεδο «με την ελπίδα πως θα επιλυθεί άμεσα».

Βέβαια η Heineken έχει αντιμετωπίσει και στο παρελθόν ανάλογα προβλήματα. Το κόκκινο αστέρι στο λογότυπο της εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη δεκαετία του 1930. Όταν όμως το σύμβολο συνδέθηκε στη Δύση με τον κομμουνισμό, κυρίως με τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, η εταιρεία το αντικατέστησε με ένα λευκό, το οποίο έγινε ξανά κόκκινο μετά την διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης το 1991.

Πηγή: Guardian

Sponsored Post