Δοκιμάζουμε το μικροσκοπικό Citroen AMI

Διθέσιο, για αστική μετακίνηση, προσφέρεται για οδήγηση από 16 ετών, με 45 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
CITROEN

Δύο τινά συμβαίνουν οδηγώντας το ΑΜΙ: ή σε κοιτούν με χαμόγελο, βλέποντας ένα αυτοκινητάκι, ηλεκτρικό, να κινείται ανάμεσά τους ή σε κοιτούν με αγριεμένο ύφος, επειδή τους καθυστερείς στην κυκλοφορία, κολλημένοι πίσω σου.

CITROEN

Και η αλήθεια είναι ότι συνάντησα και τους δύο τύπους αντιδράσεων, στις λίγες ημέρες που οδήγησα το ΑΜΙ στην Αθήνα, το οποίο με το Citroen Racing αυτοκόλλητο, προκαλούσε απίστευτα. Φίλοι οδηγοί, τέτοια οχήματα χρησιμοποιούν οι οδηγοί αγώνων για να μετακινούνται είτε στις πίστες, είτε στα service park των αγώνων ράλι.

Προς θεού, στον αυτοκινητόδρομο δεν μπορείς να βγεις –εκτός του ότι απαγορεύεται- ακόμα και δεξιά να κινείσαι, με τελική ταχύτητα τα 45 χλμ./ώρα, δυσχεραίνεις την κυκλοφορία. Στους υπόλοιπους, αστικούς δρόμους, μπορείς να κινηθείς –σχεδόν άφοβα- αλλά πάντα δεξιά και πάντα υπολογίζοντας ότι θα σε περάσουν ακόμα και ηλεκτρικά ποδήλατα!

CITROEN

Όμως, η δουλειά του ΑΜΙ δεν είναι ούτε να οδηγείς σε αυτοκινητόδρομο, ούτε να κάνεις το Κηφισιά – Πειραιά, καθημερινά. Η δουλειά του είναι να σε μετακινεί στα στενά δρομάκια του κέντρου των πόλεων, ιδανικό για νησιά και επαρχιακές πόλεις, και ο καλύτερος τρόπος μετάβασης, για τους νέους, από το ποδήλατο στο αυτοκίνητο.

Κι αυτό επειδή το οδηγείς από την ηλικία των 16 ετών, στη χώρα μας, και αρκετοί φίλοι μου με ρώτησαν πώς μπορούν να το αποκτήσουν για τα παιδιά τους, ώστε να αποφύγουν τους δύο τροχούς.

CITROEN

Το ΑΜΙ με το μπρος – πίσω ίδιο σχέδιο, είναι ένα αυτοκινητάκι που προορίζεται να καλύψει συγκεκριμένες ανάγκες. Με μήκος 2,41 μ. και κύκλο στροφής 7,2 μ., είναι μια σβούρα, στην κυριολεξία. Οι δύο επιβάτες κάθονται ασύμμετρα στην καμπίνα, η οποία είναι λιτή σε βαθμό που μόνο η θύρα USB θυμίζει το σήμερα. Ηχοσύστημα δεν υπάρχει, όπως και κλιματισμός - παρά μόνο ανεμιστήρας, τα παράθυρα ανοίγουν προς τα πάνω με μεντεσέ, οι καθρέπτες ρυθμίζονται με το χέρι, αποθηκευτικός χώρος μόνο για τα ακριβώς απαραίτητα της ημέρας και τρεις διακόπτες για το σύστημα μετάδοσης της κίνησης. Τα δε καθίσματα, μολονότι είναι καλά, έχουν πολύ σκληρά προσκέφαλα, που ω μη γένοιτο αν ακουμπήσεις με δύναμη το κεφάλι εκεί, θα το νιώσεις. Η δε γυάλινη οροφή δίνει μπόνους στο αυτοκινητάκι.

Βέβαια, ούτε λόγος για ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές. Κλειδώνεις, ξεκλειδώνεις με το χέρι και η πόρτα του οδηγού ανοίγει προς τα πίσω.

Παιχνιδάκι για μεγάλους, αλλά και μικρούς, όπως ανέφερα, με μοτέρ 6 kW (8,2 hp), προσθιοκίνητο και με μπαταρία ιόντων λιθίου 5,5 kWh που χαρίζει αυτονομία γύρω στα 74 χλμ., σου δίνει την αίσθηση ότι τα πιάνει αυτά τα χιλιόμετρα στην πόλη, ειδικά με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Ακόμα και αν σανιδώσεις το πόδι στο πάτωμα και πιάσεις την εντυπωσιακή τελική των 45 χλμ./ώρα, η ενέργεια δεν καταναλώνεται άμεσα.

Η φόρτιση γίνεται πολύ εύκολα, από απλή πρίζα σπιτιού σε μόλις 3 ώρες, ενώ η εταιρεία –και στην Ελλάδα- σκοπεύει να το διαθέσει μέσω της νέας υπηρεσίας που θα λειτουργήσει, Free2Move.

Με 485 κιλά βάρος, και επιδοτούμενη τιμή, το ΑΜΙ της Citroen είναι μια λύση γι αυτούς που τη χρειάζονται.

CITROEN