Η αληθινή ιστορία μιας άγριας δολοφονίας που συγκλόνισε τις ΗΠΑ: Η Τζέσικα Μπίελ στο «Candy»

Η μίνι σειρά του Hulu κάνει πρεμιέρα τον Μάιο, ενώ το έγκλημα που έγινε πρωτοσέλιδο γίνεται σειρά και στο HBO.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η ιστορία της Κάντι Μοντγκόμερι μεταφέρεται στην οθόνη. Η τηλεταινία του Στίβεν Τζίλενχαλ «A Killing in a Small Town» (1990, CBS) με τη Μπάρμπαρα Χέρσεϊ που απέσπασε για την ερμηνεία της βραβείο Emmy, ήταν η πρώτη που αφηγήθηκε την άγρια δολοφονία στη μικρή πόλη Γουάλι του Τέξας μία ζεστή καλοκαιρινή μέρα του 1980 (παρά το γεγονός ότι στο σενάριο δεν αναφέρονται τα ονόματα των αληθινών πρωταγωνιστών της υπόθεσης).

Ο Τζίλενχαλ είχε «πατήσει» με τη σειρά του στο βιβλίο των Τζον Μπλουμ και Τζιμ Άτκινσον «Evidence of Love: A True Story of Passion and Death in the Suburbs» (1984), που πέραν όλων των άλλων στοιχείων περιείχε αποκλειστικές συνεντεύξεις των δύο μοιραίων οικογενειών.

Η ιστορία της Κάντι Μοντγκόμερι, μίας φαινομενικά συνηθισμένης νοικοκυράς, συζύγου και μητέρας δύο παιδιών, η οποία κατηγορήθηκε για την άγρια δολοφονία της φίλης και γειτόνισσας της Μπέτι Γκορ, επίσης συζύγου και μητέρας- το θύμα είχε δεχτεί 41 χτυπήματα με τσεκούρι -(όπως αποδείχτηκε αργότερα, η Κάντι διατηρούσε σχέση με τον σύζυγο της Γκορ, Άλαν), που έγινε πρωτοσέλιδο στον αμερικανικό Τύπο, μεταφέρεται και πάλι στη μικρή οθόνη, και μάλιστα επί δύο.

Η μίνι σειρά πέντε επεισοδίων του Hulu έχει τίτλο «Candy» και πρωταγωνίστριες την αγνώριστη για τις ανάγκες του ρόλου Τζέσικα Μπίελ (υποδύεται την Κάντι Μοντγκόμερι) και την Μέλανι Λίνσκι (ως Μπέτι Γκορ). Μαζί τους στο καστ ο Ραούλ Εσπάρζα, γνωστός κυρίως από το «Νόμος και Τάξη», στον ρόλο του δικηγόρου της Κάντι και ο Πάμπλο Σράιμπερ. Το τρέιλερ κυκλοφόρησε και η πρεμιέρα της σειράς που ανακοινώθηκε από την πλατφόρμα τον Ιούλιο του 2020, αλλά με την Ελίζαμπεθ Μος, η οποία στην πορεία αποχώρησε λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων, είναι στις 9 Μαΐου.

Σε συνέντευξη του στο Vanity Fair, ο σεναριογράφος Ρόμπιν Βέιθ, ο οποίος είχε γράψει για το Hulu τη σειρά true crime «The Act», είπε ότι παρότι στο «Candy» η αφήγηση είναι κατά το μεγαλύτερο μέρος από την οπτική της Μοντγκόμερι, η σειρά δεν έχει στόχο να αλλάξει τη γνώμη των θεατών για την υπόθεση.

«Μιλήσαμε με ανθρώπους και από τις δύο πλευρές και 40 χρόνια αργότερα, παραμένουν σταθεροί στις απόψεις τους. Αυτό που έμαθα, δουλεύοντας πάνω σε ιστορίες αληθινών εγκλημάτων, είναι ότι ακούς τους πάντες και κρατάς προσεκτικές σημειώσεις, αλλά επίσης λαμβάνεις υπόψιν ότι η μνήμη μπορεί να παίξει παιχνίδια». «Το πώς νιώθεις για αυτή την ιστορία λέει πολλά για σένα εκείνη τη στιγμή, τι συμβαίνει στη ζωή και στο μυαλό σου. Αυτή είναι η συναρπαστική - και τρομακτική την ίδια στιγμή – πλευρά της υπόθεσης».

Εντωμεταξύ, το ΗΒΟ γυρίζει στο Όστιν του Τέξας το «Love and Death», μία μίνι σειρά με το ίδιο στόρι, που βασίζεται στο βιβλίο «Evidence of Love: A True Story of Passion and Death in the Subur και στα άρθρα του Texas Monthly, με τίτλο «Love & Death in Silicon Prairie, Part I and II» (Silicon Prairie, περιοχή στο βόρειο Τέξας όπου είναι συγκεντρωμένες οι εταιρείες τεχνολογίας).

Πρωταγωνιστές είναι η Ελίζαμπεθ Όλσεν και ο Τζέσι Πλέμονς (ο οποίος είναι υποψήφιος στα φετινά Όσκαρ για το βραβείο Β΄ Ανδρικού Ρόλου) στους ρόλους της Κάντι και του Άλαν.

Ημερομηνία πρεμιέρας δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, ωστόσο η σειρά θα είναι διαθέσιμη στην πλατφόρμα εντός του έτους.

Η γνωριμία στη χορωδία της τοπικής εκκλησίας και η απόφαση του δικαστηρίου

Η Κάντι, μία «συνηθισμένη νοικοκυρά των προαστίων», είχε παντρευτεί τον Πατ Μοντγκόμερι με τον οποίον είχαν αποκτήσει δύο παιδιά, έναν γιο και μια κόρη. Το 1977, μετακόμισε με την οικογένειά της στο «σπίτι των ονείρων τους στην εξοχή», στη μικρή πόλη Γουάλι. Η Κάντι και ο Πατ φαίνονταν να έχουν μια τέλεια ζωή, στην πραγματικότητα όμως, εκείνη ένιωθε ότι ο γάμος της ήταν «πολύ βαρετός» και λαχταρούσε κάτι περισσότερο. Λίγο μετά την εγκατάσταση τους, η Κάντι άρχισε να πηγαίνει στην τοπική Εκκλησία των Μεθοδιστών, η οποία σύμφωνα με την Texas Monthly ήταν το «κέντρο του κόσμους της». Εκεί, κατά τη διάρκεια μιας λειτουργίας συνάντησε για πρώτη φορά την Μπέτι και έγιναν στενές φίλες.

Η Μπέτι, όπως η Κάντι, ήταν σύζυγος και μητέρα στα προάστια του Ντάλας. Τον Ιανουάριο του 1970, παντρεύτηκε τον Άλαν Γκορ και όταν γεννήθηκε το πρώτο τους παιδί, εκείνος έπιασε δουλειά στον κατασκευαστικό όμιλο Rockwell International. Το 1976, η Μπέτι βρήκε δουλειά ως δασκάλα σε δημοτικό σχολείο, αλλά μετά από λίγο έχασε το ενδιαφέρον της. Σύμφωνα με το Texas Monthly «Δεν μπορούσε να ελέγξει τους απείθαρχους μαθητές της και ταυτόχρονα δεν άντεχε να μένει μόνη στο σπίτι όταν ο Άλαν έπρεπε λόγω δουλειάς να ταξιδεύει». Παρόλα αυτά, η Μπέτι αποφάσισε ότι έπρεπε να προσπαθήσουν για δεύτερο παιδί και άρχισε να προγραμματίζει την εγκυμοσύνη της «έτσι ώστε το μωρό να γεννηθεί στα μέσα του καλοκαιριού και να μην χρειαστεί να πάρει άδεια από το σχολείο». Κι ενώ ο Άλαν αντιδρά, νιώθοντας ότι το σεξ έχει γίνει «εντελώς μηχανικό», έρχεται κοντά με την Κάντι κατά τη διάρκεια ενός αγώνα βόλεϊ που διοργανώνεται στην εκκλησία το 1978. Η σχέση τους ξεκίνησε τον Δεκέμβριο της ίδια χρονιάς και συνεχίστηκε για αρκετούς μήνες.

Την Παρασκευή, 13 Ιουνίου 1980, ο Άλαν έλειπε σε επαγγελματικό ταξίδι και ανησύχησε όταν η Μπέτι δεν απαντούσε στις κλήσεις του. Ζήτησε από έναν γείτονα να περάσει από το σπίτι για να τσεκάρει, αλλά η Μπέτι δεν απαντούσε. Στη συνέχεια κάλεσε την Κάντι, η οποία εκείνες τις ώρες πρόσεχε την κόρη τους. Η Κάντι τον διαβεβαίωσε ότι η Μπέτι ήταν καλά. Όταν μετά από πολλές προσπάθειες επικοινωνίας, η ανησυχία του Άλαν έφτασε στο κατακόρυφο, ένας γείτονας μπήκε στο σπίτι των Γκορ και αντίκρισε την μικρή κόρη τους στην κούνια και ποταμούς αίματος να οδηγούν στο πλυσταριό του σπιτιού.

Ο γείτονας ενημέρωσε τον Άλαν ότι η Μπέτι είναι νεκρή εκείνος τηλεφώνησε ξανά στην Κάντι ενημερώνοντάς την για τον θάνατο της Μπέτι και ρωτώντας αν μπορούσε να συνεχίσει να παρακολουθεί το παιδί. Εκείνη συμφώνησε. Το επόμενο πρωί, η αστυνομία ανακοίνωσε ότι η Μπέτι δολοφονήθηκε με τσεκούρι και ότι βρήκαν ένα ματωμένο ίχνος στο σπίτι. Όταν έμαθε τα νέα η Κάντι, ο τελευταίος άνθρωπος που είχε δει την Μπέτι ζωντανή, έκοψε νε ένα ψαλίδι κήπου τα λαστιχένια σανδάλια της.

Η Κάντι συνελήφθη με την κατηγορία του φόνου. Τελικά, απαλλάχθηκε από τους ενόρκους οι οποίοι αποφάνθηκαν ότι βρέθηκε σε άμυνα.

Με πληροφορίες από HuffPost US, People, Deadline

Δημοφιλή