Η Alpha Bank έχει διοχετεύσει 2,2 δισ. ευρώ στον τουρισμό σε τέσσερα χρόνια

«Το 2022 θα είναι μία αρκετά καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό», υποστηρίζει ο διευθυντής Εμπορικής Τραπεζικής της Τράπεζας, Τηλέμαχος Γεωργάκης
ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΓΕΩΡΓΑΚΗΣ
ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΓΕΩΡΓΑΚΗΣ
NIKOS KATSAROS

Η τραπεζική ενίσχυση παίζει μεγάλο ρόλο στην ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού, από τις μεγάλες έως και τις μικρές επιχειρήσεις.

Η χρηματοδότηση αποτελεί καίριο εργαλείο λειτουργίας και δημιουργίας προοπτικών για τις επιχειρήσεις και σε αυτόν τον τομέα, η Alpha Bank, σύμφωνα με δηλώσεις του διευθυντή Εμπορικής Τραπεζικής της Τράπεζας, Τηλέμαχο Γεωργάκη, στο 1st International Business and Hospitality Conference, έχει διοχετεύσει στον τουρισμό, 2,2 δισ. ευρώ την τελευταία 4ετία.

«Από την πλευρά των ξενοδόχων υπάρχει διάθεση για νέες επενδύσεις, για ανέγερση νέων μονάδων και αναβάθμιση υφισταμένων σε μονάδες με πολύ υψηλά standards. Από την Πολιτεία υπάρχει σχέδιο και πόροι για τη χρηματοδότηση των επενδύσεων και από την Alpha Bank υπάρχει η διάθεση και η τεχνογνωσία, που είναι ιδιαίτερα σημαντική στο συγκεκριμένο αντικείμενο, ενώ επίσης υπάρχουν τόσο τα προϊόντα, όσο και τα κεφάλαια».

Ο Τηλέμαχος Γεωργάκης υπογράμμισε ότι «Η Alpha Bank έχει την τεχνογνωσία και τα κατάλληλα χρηματοδοτικά προϊόντα, στα οποία έρχονται να προστεθούν επιπλέον εργαλεία από την Πολιτεία και από οργανισμούς εθνικούς ή υπερεθνικούς που καθιστούν πιο εύκολη τη χρηματοδότηση μίας τουριστικής επένδυσης», αναφερόμενος στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, τα προγράμματα ΕΣΠΑ και τον Αναπτυξιακό Νόμο.

«Σε καθεμία περίπτωση προσφέρουμε στον Πελάτη αυτό το οποίο χρειάζεται», τόνισε και σημείωσε χαρακτηριστικά ότι «ο πελάτης στον χώρο του τουρισμού χρειάζεται μία tailor made λύση, μία λύση κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του. Δεν μπορούμε να του προσφέρουμε απλώς ένα προϊόν ραφιού».

Παράλληλα, προέβλεψε ότι το 2022 θα είναι μία αρκετά καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό και επεσήμανε ότι και μακροπρόθεσμα οι προοπτικές του κλάδου θα είναι εξίσου καλές. Εξηγώντας τη λέξη «μακροπρόθεσμα», διευκρίνισε ότι «μία τουριστική επένδυση απαιτεί κεφάλαια που πρόκειται να αποσβεστούν σε ορίζοντα άνω των δέκα ετών, επομένως αυτό που πρέπει να εξετάζουμε είναι ποια θα είναι η πορεία του κλάδου στο διάστημα αυτό και όχι μόνο τα επόμενα 1-2 χρόνια.»

«Εκεί η προοπτική είναι έντονα θετική», σημείωσε χαρακτηριστικά, ενώ συμπλήρωσε ότι υπάρχουν όμως διάφορα ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα ή στο κοντινό μέλλον, όπως το αυξημένο ενεργειακό κόστος, το κόστος των πρώτων υλών και η δυσκολία εξεύρεσης προσωπικού, ενώ για τα επόμενα χρόνια θα πρέπει να αντιμετωπιστεί, η επικείμενη άνοδος των επιτοκίων και η ενδεχόμενη μείωση της αγοραστικής δυνατότητας των τουριστών. Αναφερόμενος στο θέμα των επιτοκίων, ο Τηλέμαχος Γεωργάκης σημείωσε ότι «θα ζήσουμε την αύξηση επιτοκίων και οφείλουμε να προετοιμαστούμε».

«Ωστόσο παραμένουμε πολύ αισιόδοξοι για το μέλλον, διότι φαίνεται ότι ο κόσμος σε όλη την Ευρώπη και παγκοσμίως θέλει να ταξιδέψει», και πρόσθεσε ότι η βάση των υποψήφιων νέων τουριστών μεγεθύνεται λόγω της δημιουργίας μίας καινούργιας μεσαίας τάξης σε διάφορες χώρες, αναφέροντας χαρακτηριστικά τα παραδείγματα της Ινδίας και της Βραζιλίας.

Υπογράμμισε δε ότι «πολύ μεγάλο δικό μας πλεονέκτημα στην προσέλκυση νέων τουριστών είναι το brand Ελλάδα». Η δύναμη του brand ενισχύει όλες τις εξωστρεφείς προσπάθειες των επιχειρήσεων τόσο στον χώρο του τουρισμού, όσο και στους λοιπούς κλάδους της ελληνικής εξαγωγικής οικονομίας, όπως στον αγροδιατροφικό τομέα.

Δημοφιλή