ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
16/09/2021 07:15 EEST

Η μικρο-οικονομία που έχει δημιουργήσει η περιπέτεια του Μέσι στο Παρίσι

Πώς άπαντες έχουν δει τα κέρδη τους να πολλαπλασιάζονται εξαιτίας την μεταγραφή του Αργεντίνου σταρ στην Παρί Σεν Ζερμέν.

David Rogers via Getty Images

Για τον φωτογράφο Ολιβιέ Σάντσεζ, υπάρχει μόνο μία ιστορία στο Παρίσι: η νέα ζωή του Λιονέλ Μέσι.

Εφημερίδες και περιοδικά από όλο τον κόσμο έχουν πέσει πάνω στο πρακτορείο του, Crystal Pictures, για εικόνες του Αργεντινού ποδοσφαιριστή, της συζύγου του και των παιδιών του, ένα μήνα μετά την άφιξή του στη γαλλική πρωτεύουσα.

«Σήμερα, για μένα, είναι ο Μέσι και κανένας άλλος», είπε. «Ολοι θέλουν ένα κομμάτι του. Είναι βασιλιάς. Απλά», λέει.

Οταν η Μπαρτσελόνα ανακοίνωσε ότι δεν έχει την πολυτέλεια να διατηρήσει τον έξι φορές νικητή της Χρυσής Μπάλας, η Παρί Σεν Ζερμέν (PSG) έσπευσε να τον κάνει δικό της.

Η PSG συμφώνησε να τον πληρώνει με έναν αστρονομικό καθαρό μισθό 71 εκατομμυρίων ευρώ για δύο χρόνια, αλλά ο πρόεδρος του συλλόγου, Νάσερ αλ-Κελαΐφι είπε ότι οι άνθρωποι θα «σοκαριστούν» από τα έσοδα που θα αποκτήσει το ποδοσφαιρικό κλαμπ.

Το τρένο των χρημάτων εκτείνεται πολύ πέρα ​​από την ομάδα, ωστόσο.

Από κτηματομεσίτες πολυτελών ακινήτων έως Αργεντινούς ιδιοκτήτες εστιατορίων, από τους παπαράτσι μέχρι τον ιδιωτικό του θυρωρό, ο Μέσι αντιπροσωπεύει μια οικονομική ευκαιρία για ουκ ολίγους στο Παρίσι.

SAMEER AL-DOUMY via Getty Images

 

Ο Σάντσεζ είχε τουλάχιστον δύο φωτογράφους να ακολουθούν τον Μέσι και την PSG για τις πρώτες εικόνες της οικογένειας Μέσι, όταν είχαν φτάσει για πρώτη φορά στο Παρίσι.

Στη Βαρκελώνη, κέρδισε τον θαυμασμό των ντόπιων για τον προσγειωμένο τρόπο ζωής του, χαιρετώντας τους γείτονές του, απολαμβάνοντας γεύματα δίπλα στη θάλασσα και πηγαίνοντας τα παιδιά του σε παιδότοπους.

«Αν μπορέσουμε να τα απαθανατίσουμε σε κάποιο πάρκο ή να κάνουν βόλτα στην πόλη ή στη Disneyland, οι εφημερίδες θα το βάλουν» εξηγεί ο Σάντσεζ.

Η κτηματομεσίτρια Σούζι Χόλαντς, εν τω μεταξύ, ψάχνει την αγορά για ένα ακίνητο αντάξιο ενός άνδρα που έχει καταχωρηθεί στο Forbes ως ο δεύτερος πιο ακριβοπληρωμένος αθλητής στον κόσμο για το 2021.

Η Χόλαντς, ιδρύτρια της εταιρείας ακινήτων Vingt Paris, έχει συνεργαστεί με την PSG στο παρελθόν και είναι εξοικειωμένη με τις απαιτήσεις των παικτών.

«Συνήθως, θέλουν 1.000 τετραγωνικά μέτρα - που μετά βίας υπάρχει στο κέντρο του Παρισιού - και πάρκινγκ για τα αυτοκίνητά τους», τονίζει η Χόλαντς.

Η ασφάλεια και ιδιωτικότητα είναι επίσης σημαντικά.

Ενας παίκτης της PSG, που συνεργαζόταν με την Χόλαντς, πλήρωνε 35.000 ευρώ το μήνα.

Ολοι κερδισμένοι

Για αρκετά χρόνια αφότου ο εμίρης του Κατάρ αγόρασε την PSG το 2011, η εταιρεία του Ιβς Αμπιτμπόλ έχει βοηθήσει να τακτοποιηθούν μερικοί από τους αστέρες της ομάδας, οργανώνοντας από την αναζήτηση σπιτιού έως τα τραπεζικά και ασφαλιστικά έγγραφα έως την εξεύρεση προσωπικού για το σπίτι.

Μερικές φορές έχει κληθεί να ικανοποιήσει τις τρελές απαιτήσεις παικτών, συμπεριλαμβανομένων επισκέψεων σε αντιπροσωπείες αυτοκινήτων και μπουτίκ ρολογιών πολυτελείας.

Η εταιρεία του, MyConcierge, είχε συνεργαστεί στενά με την PSG έως ότου δημιούργησε τη δική της εσωτερική ομάδα πριν από αρκετά χρόνια, μειώνοντας κάπως τα έσοδά του.

Παρ ’όλα αυτά, το πολυτελές γραφείο του είδε μια επάνοδο με την άφιξη του Μέσι στο Παρίσι. «Εχουμε ανθρώπους σε όλο τον κόσμο που μας ζητούν να τους οργανώσουμε ένα τριήμερο στο Παρίσι με εισιτήρια αγώνα για να παρακολουθήσουν τον Μέσι», λέει.

STEPHANE DE SAKUTIN via Getty Images

Η ενθουσιώδης επιθυμία να δουν τον Μέσι αυτοπροσώπως - ακόμα και αν τον παρακολουθήσουν απλώς από τις εξέδρες - έχει ανεβάσει κατακόρυφα τη ζήτηση στα εισιτήρια. Είναι ενδεικτικό ότι στο ντεμπούτο του με την φανέλα της PSG εναντίον της ομάδας του Στρασβούργου εντός έδρας, οι τιμές τους έφτασαν τα 800 ευρώ.

Η φανέλα του με το νούμερο 30, που πωλείται στα 108 ευρώ, ξεπουλάει γρηγορότερα από οποιαδήποτε άλλη, σύμφωνα με την PSG.

Από την πρώτη ημέρα που ο Μέσι συνδέθηκε για πρώτη φορά με το σύλλογο στις αρχές Αυγούστου έως την την ημέρα που υπέγραψε στον γαλλικό σύλλογο, εκτιμάται ότι η PSG έχει κερδίσει 3 εκατομμύρια νέους ακολούθους στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

Και πάλι, ο σύλλογος δεν είναι ο μόνος κερδισμένος.

«Είδαμε ένα άλμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», περιγράφει ο Ενρίκε Τιριγκόλ, συνιδρυτής της Volver, μιας πολυτελούς αλυσίδας εστιατορίων αργεντίνικης κουζίνας στο Παρίσι. Οι κρατήσεις για τα κορυφαία μπριζολάδικά του - δημοφιλές στέκι για τους αστέρες της PSG - έχουν εκτοξευθεί αφότου ο Μέσι έγινε κάτοικος Παρισιού. «Ολοι θέλουν να τρώνε ό, τι τρώει» συμπεραίνει ο Τιριγκόλ.