Αναζωπύρωση της αντιπαράθεσης για την πετρελαιοκηλίδα: Τι λέει ο EMSA- πυρά από ΝΔ. Η απάντηση Κουρουμπλή

Αναζωπύρωση της αντιπαράθεσης για την πετρελαιοκηλίδα: Τι λέει ο EMSA, τι ζητά η ΝΔ. Η απάντηση Κουρουμπλή
Eurokinissi

Συνεχίζεται με νέα ένταση η αντιπαράθεση κυβέρνησης- αξιωματικής αντιπολίτευσης για το ζήτημα της πετρελαιοκηλίδας που προέκυψε από το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ», μετά τα νέα «πυρά» του Κυριάκου Μητσοτάκη στη Βουλή, όπου απαίτησε εκ νέου την παραίτηση του αρμόδιου υπουργού, Π. Κουρουμπλή, κατηγορώντας τον για ολιγωρία (με τον κ. Κουρουμπλή να απαντά πως δεν θα παραιτηθεί).

Η εκπρόσωπος Τύπου του EMSA ( European Maritime Safety Agency) Radina Russeva, μιλώντας στο skai.gr το απόγευμα της Τετάρτης, ανέφερε πως το αίτημα της Ελλάδας προς τον Οργανισμό έφτασε στις 12 Σεπτεμβρίου αργά το βράδυ, τονίζοντας παράλληλα πως υπάρχουν πάντοτε 16 πλοία standby και η έγκριση επιχειρήσεων δίνεται 24 ώρες μετά την υπογραφή συμβολαίου με την εκάστοτε χώρα μέλος.

Η κ. Russeva σημείωσε πως ο EMSA έχει πάντοτε για τις ανάγκες των χωρών μελών της Ευρώπης εν αναμονή 16 πλοία τα οποία είναι διαθέσιμα 24 ώρες μετά την υποβολή αιτήματος από τη χώρα μέλος και την υπογραφή συμβολαίου με την εκάστοτε κυβέρνηση. Επίσης, όπως αναφέρει το skai.gr, η εκπρόσωπος του EMSA σημείωσε πως το αίτημα από κάθε χώρα μέλος γίνεται μέσα από τον μηχανισμό Thesis ο οποίος έχει έδρα στις Βρυξέλλες και στην περίπτωση της χώρας μας το αίτημα κατατέθηκε από την ελληνική πολιτεία στις 12 Σεπτεμβρίου.

Σημειώνεται ότι, σε δελτίο Τύπου του EMSA (13 Σεπτεμβρίου), αναφερόταν πως οι ελληνικές αρχές στις 13 Σεπτεμβρίου ζήτησαν την κινητοποίηση του Aktea OSRV0 το οποίο επιχειρούσε ήδη στο Αιγαίο, στο πλαίσιο συμφωνίας μεταξύ του EMSA και της ελληνικής Environmental Protection Engineering. «Εντός λίγων ωρών, κατά τη διάρκεια της νύχτας, το πλοίο έπαυσε τις εμπορικές του δραστηριότητες και ετοιμάστηκε για επιχειρήσεις αντιμετώπισης ρύπανσης. Το πλοίο βρίσκεται επί σκηνής από τις 11πμ – τοπική ώρα- της 13ης Σεπτεμβρίου» αναφερόταν σχετικά.

Σε ερώτηση για το κατά πόσο είναι δυνατό να γίνει αποδεκτό το αίτημα μίας χώρας όταν το κοντινότερο διαθέσιμο πλοίο του EMSA είναι σε αποστολή, η εκπρόσωπος Τύπου σημείωσε πως δεν έχει καμία σχέση η αποστολή πλοίου με τις εργασίες που εκτελούνται καθώς υπάρχουν 16 πλοία σε όλη την Ευρώπη πάντοτε διαθέσιμα.

Η κ. Russeva σημείωσε πως το ελληνικό αίτημα στον μηχανισμό Thesis μέσω της Γενικής Διεύθυνσης Ευρωπαϊκής Πολιτικής Προστασίας και Επιχειρήσεων Ανθρωπιστικής Βοήθειας (DG ECHO) κατατέθηκε την 12 Σεπτεμβρίου και στον EMSA έφτασε αργά το βράδυ της ίδιας ημέρας. Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα του skai.gr, το συμβόλαιο με την ελληνική πλευρά για την χορήγηση πλοίου υπεγράφη στις 01:17 τα ξημερώματα της 13ης Σεπτεμβρίου. Επίσης, η εκπρόσωπος τύπου της EMSA σημειώνει πως μετά την υπογραφή του συμβολαίου είναι απόλυτη ευθύνη της εκάστοτε κυβέρνησης το πώς θα διαθέσει το συγκεκριμένο πλοίο.

ΝΔ: Ψεύτης με σφραγίδα ο κ. Κουρουμπλής

Από το γραφείο Τύπου της ΝΔ, εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση: «Μετά την σημερινή επιβεβαίωση της Εκπροσώπου Τύπου του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Θαλάσσιας Ασφάλειας (ΕΜSA), κυρίας Russeva, ότι η Κυβέρνηση έστειλε το αίτημα συνδρομής το βράδυ της 12ης Σεπτεμβρίου, ο κ. Κουρουμπλής είναι ψεύτης με σφραγίδα και αναμένουμε την παραίτησή του».

Απάντηση Κουρουμπλή

Σε ανακοίνωσή του, ο κ. Κουρουμπλής αναφέρει τα εξής: «Οι δηλώσεις της εκπροσώπου Τύπου της EMSA Radina Russeva, όπως δημοσιεύονται στο διαδίκτυο, επιβεβαιώνουν ότι ο κ. Μητσοτάκης δεν είναι καλά ενημερωμένος».

«Αποδεικνύουν ότι το ελληνικό αίτημα προς την EMSA κατατέθηκε στις 12 Σεπτεμβρίου και όχι στις 13 όπως υποστηρίζει τόσες ημέρες ο κ. Μητσοτάκης. Δηλαδή κατατέθηκε δύο ημέρες μετά το ναυάγιο και όχι τέσσερις όπως λέει ο αρχηγός της ΝΔ. Θυμίζουμε στον κ. Μητσοτάκη ότι το ναυάγιο έγινε την Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου και όχι το Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου».

«Σε ότι αφορά τα 16 πλοία που είναι διαθέσιμα, ανά πάσα στιγμή, αρκεί να σκεφτεί κανείς, ποιο πλοίο είναι προτιμότερο. Αυτό που είναι ήδη στην Ελλάδα ή το πιο κοντινό στην Ελλάδα, το οποίο ήταν στη Μάλτα και με την ιλιγγιώδη ταχύτητα των 10 κόμβων που αναπτύσσει, θα ερχόταν σε 3,5 ημέρες; Προφανώς το ελληνικό πλοίο, το οποίο ανέλαβε υπηρεσία, αμέσως μόλις τελείωσε την αποστολή που εκτελούσε».

Δημοφιλή