Επικοινωνία και Ηγεσία εν μέσω κρίσης

Σήμερα πιο πολύ από ποτέ ο εκάστοτε ηγέτης οφείλει να κάνει τους δικούς του ανθρώπους να νιώσουν ασφάλεια.
Game Changer concept
Game Changer concept
marrio31 via Getty Images

Τα νούμερα δείχνουν μια έντονη αύξηση στην χρήση των social media εν καιρώ καραντίνας. Αύξηση που κυμαίνεται από 23% ως 55% ανάλογα το μέσο.

Καμμία εξέλιξη πιο αναμενόμενη από αυτή. Οι πολλές ώρες στο σπίτι αλλά και η συναισθηματική ανάγκη να έρθουμε κοντά με τους δικούς μας ανθρώπους, έχουν κάνει πιο έντονη την ανάγκη για επικοινωνία. Ξαφνικά η ζωή μας περιστρέφεται από τις νέες συνταγές που ανακαλύψαμε στο You Tube, συμβουλές για καλύτερη διαχείριση της κρίσης, live videos και webinars με στόχο την επαγγελματική εξέλιξη.

Η «επικοινωνία» όμως είναι απαραίτητη και μέσα στις ίδιες τις εταιρείες που πλήττονται με τον έναν ή τον άλλον τρόπο. Είναι αυτή η αξία που θα κρατήσει ενωμένους τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτές.

Εχουμε μπροστά μας την εποχή που θα διακριθούν καθαρά εκείνες οι επιχειρήσεις που ήδη είχαν καλές και δεμένες μεταξύ τους ομάδες καθώς και οι ηγετικές ικανότητες εκείνων που τις κράτησαν δεμένες. Αλλά και ψύχραιμες.

Οι εταιρείες που συνέχισαν να έχουν σωστή επικοινωνία με τους πελάτες και προμηθευτές. Οι εταιρείες που επένδυσαν στον άνθρωπο.

Φτάνει άραγε το όραμα; Φτάνει η φιλοδοξία εκείνων που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι μιάς επιχείρησης; Οχι πια.

Σήμερα πιο πολύ από ποτέ ο εκάστοτε ηγέτης οφείλει να κάνει τους δικούς του ανθρώπους να νιώσουν ασφάλεια. Να νιώσουν ότι είναι και τώρα απαραίτητοι.

Να δώσει σαφείς οδηγίες για το πως θα κινηθούν όλοι από εδώ και πέρα.

Να μιλήσει ανοικτά για τις δύσκολες ώρες και να μοιράσει αισιοδοξία μαζί με ρεαλισμό για την όλη κατάσταση.

Κυρίως οφείλει να «πράξει» και να διαφοροποιηθεί από ότι κάνουν οι υπόλοιποι.
Να βρεί νέες ευκαιρίες και να τις συζητήσει με τους συνεργάτες τους.

Ολοι έχουν ανάγκη να νιώθουν πως η εκάστοτε εταιρεία συνεχίζει να υφίσταται ακόμα και υπό αυτές τις συνθήκες. Και αυτή είναι η καλύτερη και πιο ουσιαστική «επικοινωνία».

Στην εποχή μιας πανδημίας όπου κρίνονται τα πάντα, ο άνθρωπος παραμένει το κέντρο κάθε επιχειρηματικής πρωτοβουλίας και στρατηγικής. (Και ίσως είναι η στιγμή να βγάλουμε από τις ζωές μας ότι είναι απλά φανταχτερό και κάνει πολύ θόρυβο).

Ο άνθρωπος πάνω από όλα. Παντού και πάντα.