ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
12/05/2021 17:12 EEST

Ερχεται θεσμικό πλαίσιο για μετατροπή συμβατικών οχημάτων σε ηλεκτροκίνητα

Θα εισαχθούν ρυθμίσεις και για την ανάπτυξη υποδομών υδρογονοκίνησης σε σιδηρόδρομο και οδικά οχήματα, ενώ θα υπάρξουν αλλαγές και στη χρήση των μέσων μεταφοράς.

KENA BETANCUR via AFP via Getty Images

Νέα δεδομένα πρόκειται να έχουμε σύντομα, σχετικά με τις μεταφορές. Τα τεκταινόμενα, διεθνώς και οι ραγδαίες εξελίξεις, επιβάλλουν σύντομη συμμόρφωση και τις χώρας μας, προς διεθνείς πρακτικές.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη, ο οποίος μίλησε στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών στην  ενότητα «Sustainable Mobility Strategies», αναμένεται να ληφθούν νομοθετικές πρωτοβουλίες ως προς τη βιώσιμη κινητικότητα.

Αναγνωρίζοντας ότι ο τομέας των μεταφορών είναι από τους κυριότερους, αν όχι ο κυριότερος παράγοντας περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, καθώς και επιβάρυνσης της υγείας, συνεισφέροντας το 25% των αερίων του θερμοκηπίου που παράγονται και εκπέμπονται στις χώρες της Ε.Ε. και δεδομένου ότι η δυσανάλογη αύξηση της κινητικότητας των πολιτών κατά 30% στην Ε.Ε., τα τελευταία 30 χρόνια, έχει αντισταθμίσει τα όποια περιβαλλοντικά οφέλη ή τουλάχιστον απέχουμε ακόμη πολύ από το να γίνουν  ορατά, ο Γιάννης Κεφαλογιάννης, ανέφερε ότι έρχονται σημαντικές αποφάσεις.

Στο πλαίσιο αυτό, αναμένουμε το επόμενο διάστημα ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για την μετατροπή συμβατικών οχημάτων σε ηλεκτροκίνητα, καθώς και την εισαγωγή ρυθμίσεων για την ανάπτυξη υποδομών υδρογονοκίνησης τόσο στον σιδηρόδρομο όσο και στα οδικά οχήματα.

STUDIO PANOULIS CHRISTOS DIMAKE
sdv

Επίσης, αλλαγές προωθούνται και στα μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς, σύμφωνα με τον υφυπουργό, γίνεται ανορθολογική χρήση. Μάλιστα, έφερε και τρία παραδείγματα: πρώτον, ότι επιβαρύνουν τη βιωσιμότητα των πόλεων τα ΙΧ οχήματα που κινούνται εντός του αστικού ιστού και μεταφέρουν κατά βάση μόνο τον οδηγό, δεύτερον, το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας π.χ. των ΕΔΧ οχημάτων (ταξί) που δεν επιτρέπει νόμιμα τον διαμοιρασμό του οχήματος μεταξύ επιβατών με κοινή διαδρομή, αλλά παράνομα (διπλοκούρσα) με διαφυγόντα έσοδα για το δημόσιο και τρίτο παράδειγμα, ένα Επιβατηγό Ιδιωτικής Χρήσης με οδηγό που μεταφέρει επιβάτες στο αεροδρόμιο, με το σημερινό θεσμικό πλαίσιο, πρέπει να γυρίσει άδειο στην έδρα του, προκειμένου να μισθώσει ξανά επιβάτη, και αφού περάσουν τρεις ώρες.

Αυτό σημαίνει χιλιάδες άσκοπες μετακινήσεις οχημάτων στην Αθήνα. 

Σύμφωνα με τον Γιάννη Κεφαλογιάννη, καταλυτικό ρόλο στον περιορισμό της ανορθολογικής χρήσης των μέσων μεταφοράς μπορούν να διαδραματίσουν οι ψηφιακές πλατφόρμες διαμεσολάβησης. Θα περιορίσουν το κόστος και βελτιστοποιούν τη λειτουργία των μέσων μεταφοράς, περιορίζοντας την άσκοπη μετακίνηση αυτών, θα μειώσουν την άσκοπη αναζήτηση μέσων μεταφοράς των επιβατών, απελευθερώνοντας τον παραγωγικό και τον ελεύθερο τους χρόνο και θα περιορίσουν την απώλεια δημοσίων εσόδων, δίνοντας χρήσιμα στατιστικά στοιχεία για το κράτος.

Προς αυτή τη κατεύθυνση, θα υπάρξουν το επόμενο διάστημα συγκεκριμένες καινοτόμες θεσμικές λύσεις που εγκολπώνουν προτάσεις και βέλτιστες πρακτικές άλλων ευρωπαϊκών χωρών.

Σε όλα τα παραπάνω, προσθέτουμε και τον νόμο 4784 για τα ΣΒΑΚ και τη μικροκινητικότητα, που θέτει ζητήματα και αλλαγής νοοτροπίας τόσο του κράτους όσο και των πολιτών ως προς το ζήτημα της κινητικότητας.