Facebook και Instagram θα επισημαίνουν τις πολιτικές διαφημίσεις που κάνουν χρήση TN

Η παγκόσμια πολιτική της ΜΕΤΑ θα συντονίζεται από ένα μείγμα ανθρώπινων και τεχνητών ελεγκτών γεγονότων.
via Associated Press

Η Meta θα απαιτεί από το νέο έτος από τις πολιτικές διαφημίσεις να επισημαίνουν πότε έχουν χρησιμοποιήσει τεχνητή νοημοσύνη ή ψηφιακή χειραγώγηση στο Facebook και το Instagram.

Η εταιρεία κοινωνικής δικτύωσης έχει ήδη εφαρμόσει πολιτικές σχετικά με τη χρήση deepfakes, αλλά πλέον υποστηρίζει ότι κάνει ένα βήμα παραπέρα.

Από τον Ιανουάριο, οι διαφημίσεις που σχετίζονται με την πολιτική, τις εκλογές ή τα κοινωνικά ζητήματα θα πρέπει να δηλώνουν με σαφή τρόπο κάθε ψηφιακά τροποποιημένη εικόνα ή βίντεο.

Η παγκόσμια πολιτική της Meta θα συντονίζεται από ένα μείγμα ανθρώπινων και τεχνητών ελεγκτών γεγονότων.

Σε ανακοίνωσή της, η Meta ανέφερε ότι αυτό θα περιλαμβάνει την αλλαγή των όσων έχει πει κάποιος σε ένα βίντεο, την τροποποίηση εικόνων ή υλικού από πραγματικά γεγονότα και την απεικόνιση ανθρώπων που μοιάζουν αληθινοί και δεν υπάρχουν.

Οι χρήστες θα ειδοποιούνται όταν οι διαφημίσεις έχουν επισημανθεί ως ψηφιακά αλλαγμένες. Η Meta δήλωσε στο BBC ότι θα προσθέσει αυτή την επισήμανση στη διαφήμιση, αλλά δεν υπεισήλθε σε λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο θα εμφανίζεται.

Οι διαφημιζόμενοι δεν χρειάζεται να δηλώνουν πότε έχουν γίνει μικρές αλλαγές, όπως περικοπή ή διόρθωση χρώματος, ”εκτός εάν οι αλλαγές αυτές είναι παρεπόμενες ή ουσιώδεις για τον ισχυρισμό, τον επιχείρημα ή το θέμα που προβάλλεται στη διαφήμιση”.

Η Meta έχει ήδη πολιτικές για όλους τους χρήστες - όχι μόνο για τους διαφημιζόμενους - σχετικά με τη χρήση deepfakes σε βίντεο.

Τα deepfakes αφαιρούνται εάν ”είναι πιθανό να παραπλανήσουν ένα μέσο άτομο να πιστέψει ότι ένα θέμα του βίντεο είπε λόγια που δεν είπε”.

Οι νέοι κανόνες απαιτούν από τις διαφημίσεις που σχετίζονται με την πολιτική, τις εκλογές ή κοινωνικά θέματα να γνωστοποιούν κάθε είδους ψηφιακή τροποποίηση, είτε αυτή γίνεται από άνθρωπο είτε από τεχνητή νοημοσύνη, πριν η διαφήμιση βγει στο Facebook ή το Instagram.

Η άλλη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης της Meta, το Threads, ακολουθεί τις ίδιες πολιτικές με το Instagram.

Η Google ανακοίνωσε πρόσφατα παρόμοια πολιτική για τις πλατφόρμες της. Το TikTok δεν επιτρέπει καμία πολιτική διαφήμιση.

Το 2024 αναμένονται γενικές εκλογές σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες δημοκρατίες του κόσμου, όπως η Ινδία, η Ινδονησία, οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Η Ρωσία, η Νότια Αφρική και η ΕΕ έχουν επίσης προγραμματίσει εκλογές για το επόμενο έτος.

Τα deepfakes - όπου η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται για να αλλάξει αυτό που λέει ή κάνει κάποιος σε ένα βίντεο - αποτελούν ένα νέο μπελά στην πολιτική.

Τον Μάρτιο, μια ψεύτικη φωτογραφία του πρώην προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ που έδειχνε ψευδώς ότι συνελήφθη, μοιράστηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η εικόνα δημιουργήθηκε από εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης.

Τον ίδιο μήνα, κυκλοφόρησε ένα deepfake βίντεο με τον Ουκρανό πρόεδρο Βολοντίμιρ Ζελένσκι να μιλά για παράδοση στη Ρωσία.

Πηγή: BBC

Δημοφιλή