ΚΟΙΝΩΝΙΑ
03/10/2018 13:37 EEST | Updated 12/11/2018 13:26 EET

Μετρό: Εκδοτήρια «φαντάσματα» και ουρές για ένα εισιτήριο

SOOC

Σταθμός ΗΣΑΠ «Μοναστηράκι», ώρα 09:30 το πρωί. Οι ουρές μπροστά στα αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων, με τουλάχιστον 10 άτομα η καθεμία, προχωρούν με αργούς, σχεδόν βασανιστικούς ρυθμούς. Κάθε τόσο, ειδικά όταν κάποιος ηλικιωμένος φτάνει στην... πηγή, στρέφεται στους γύρω του για κάποια διευκρίνιση.

Η υπομονή κάποιων εξαντλείται, ενώ η πρώτη κίνηση οποιουδήποτε μπαίνει στον σταθμό είναι αυτόματη, σχεδόν μηχανική: σηκώνει το βλέμμα και «χτενίζει» τον χώρο, σε αναζήτηση γκισέ που εξυπηρετεί τους επιβάτες. Αφού οι ελπίδες του εξανεμίζονται, αντιλαμβάνεται ότι θα αργήσει (και) σήμερα να φτάσει στον προορισμό του.

Το ζήτημα των άδειων εκδοτηρίων στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, ΗΣΑΠ και τραμ) επαναφέρουν στο προσκήνιο οι εικόνες στους σταθμούς της Αθήνας από την αρχή της εβδομάδας, με ατελείωτες ουρές καθ΄ όλη τη διάρκεια της ημέρας, μπροστά από τα λιγοστά γκισέ που παραμένουν ανοικτά.

υπάρχουν και περιπτώσεις υπαλλήλων που μεταφέρθηκαν ως μετακλητοί σε πολιτικά γραφεία, δηλαδή σε θέσεις εκτός του τομέα των συγκοινωνιών.

Αφορμή για την ανάδειξη του προβλήματος αποτελεί, αυτή τη φορά, η κατάργηση του χάρτινου ηλεκτρονικού εισιτηρίου μειωμένου κομίστρου, καθώς οι δικαιούχοι (άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών, φοιτητές, σπουδαστές, πολύτεκνοι, νέοι έως 18 ετών κ.ά) θα είναι υποχρεωμένοι πλέον να χρησιμοποιούν αποκλειστικά προσωποποιημένες κάρτες. Τις οποίες, φυσικά, καλούνται να εκδώσουν στα διαθέσιμα εκδοτήρια, δημιουργώντας τις τελευταίες ημέρες συνωστισμό και δοκιμάζοντας την – ήδη δοκιμασμένη δεκάδες φορές – υπομονή τους.

HuffPost Greece
Εικόνα από τον σταθμό «Συγγρού - Φιξ», χθες το απόγευμα.

Καθημερινό φαινόμενο

Ωστόσο, οι δυσλειτουργίες δεν περιορίζονται μόνο σε «έκτακτες» περιπτώσεις, όπως αυτή των τελευταίων ημερών.

Οι ουρές μπροστά από τα εκδοτικά μηχανήματα ηλεκτρονικών εισιτηρίων, ιδιαίτερα σε «ώρες αιχμής», αποτελούν καθημερινό φαινόμενο, δημιουργώντας σημαντικά προβλήματα στο επιβατικό κοινό. Κι αυτό, είτε λόγω των – διόλου σπάνιων και πάσης φύσεως – βλαβών που αντιμετωπίζουν, είτε λόγω της δυσκολίας των επιβατών, ιδιαίτερα των ηλικιωμένων, στη χρήση τους.

λόγω έλλειψης... χαρτιού στα μηχανήματα αυτόματης έκδοσης, οι υπεύθυνοι αναγκάστηκαν να σηκώσουν τις πύλες εισόδου – εξόδου

 

Από τα εκδοτήρια σε... πολιτικά γραφεία

Ο Πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στο Μετρό, Σπύρος Ρεβύθης, αναφέρει στη HuffPost ότι από τους συνολικά 109 σταθμούς των γραμμών του μετρό και του τραμ μόλις 21 διαθέτουν προσωπικό στα εκδοτήρια τους (5/24 στη γραμμή 1, 7/20 στη γραμμή 2, 6/17 στη γραμμή 3 και μόλις 3/48 στο τραμ).

Διευκρινίζει δε ότι εκτός των εργαζομένων που μετατάχθηκαν υποχρεωτικά σε θέσεις σταθμαρχών στη γραμμή 1 (HΣΑΠ), για να καλύψουν απαραίτητες υπηρεσιακές ανάγκες, υπάρχουν και περιπτώσεις υπαλλήλων που μεταφέρθηκαν ως μετακλητοί σε πολιτικά γραφεία, δηλαδή σε θέσεις εκτός του τομέα των συγκοινωνιών.

Ελλειψη... χαρτιού

Χαρακτηριστικό παράδειγμα των καθημερινών προβλημάτων, προσθέτει ο κ. Ρεβύθης, αποτελεί πρόσφατο περιστατικό σε σταθμό του μετρό, όπου λόγω έλλειψης... χαρτιού στα μηχανήματα αυτόματης έκδοσης, οι υπεύθυνοι αναγκάστηκαν να «σηκώσουν» τις πύλες εισόδου – εξόδου για τέσσερις περίπου ώρες, μιας και δεν υπήρχε προσωπικό στα εκδοτήρια για να εξυπηρετήσει το επιβατικό κοινό.

Αποφάσεις που μένουν στα συρτάρια

Ερωτηθείς σχετικά με τη στάση του ΟΑΣΑ απέναντι στα συγκεκριμένα προβλήματα, ο πρόεδρος των εργαζομένων του μετρό καταλογίζει στον Οργανισμό αδιαφορία. Κάνει, παράλληλα, λόγο για κωλυσιεργία του κρατικού μηχανισμού σε θέματα στελέχωσης, που παρότι δρομολογούνται, δεν έχουν ολοκληρωθεί.

Οπως η περίπτωση των 40 εργαζομένων που μετατάχθηκαν το 2011 σε υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού και στην αρχή του χρόνου αποφασίστηκε η επιστροφή τους στον τομέα των συγκοινωνιών.

Μια απόφαση η οποία, σύμφωνα με τον κ. Ρεβύθη, εδώ και μήνες «περιφέρεται» από γραφείο σε γραφείο, αναμένοντας τη δημοσίευσή της στο ΦΕΚ...