Nissan Qashqai και VW ID.5 άγγιξαν το άριστα στο Highway Assist

Οι νέες δοκιμές του Euro NCAP αποδεικνύουν ότι τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, δεν «απενεργοποιούν» τον ρόλο του οδηγού.
EURO NCAP

Στο πλαίσιο της συνεχούς αξιολόγησης της τεχνολογίας υποβοήθησης οδηγού, ο Euro NCAP δοκίμασε και αξιολόγησε συστήματα Υποστήριξης Αυτοκινητόδρομου που προσφέρονται σε τέσσερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια.

Το σύστημα της Jaguar I-Pace βαθμολογήθηκε ως επίπεδο «Entry», και το ενημερωμένο σύστημα Polestar 2 ως «Good», ενώ το VW ID.5 και το Nissan Qashqai έχουν τις καλύτερες επιδόσεις στα συστήματα αυτά, και βαθμολογούνται ως «Very Good».

Το Euro NCAP αξιολογεί τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, πέραν του κανονικού συστήματος συνολικής αξιολόγησης. Οι δοκιμές αποτελούνται από μια σειρά κρίσιμων σεναρίων οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο, που έχουν σχεδιαστεί για να δείξουν πόσο αποτελεσματικό είναι το σύστημα και σε θέση να υποστηρίξει τον οδηγό στην αποφυγή πιθανής σύγκρουσης. Αξιολογεί, επίσης, πώς συνεργάζονται ο οδηγός και το σύστημα και πώς το σύστημα διασφαλίζει ότι ο οδηγός παραμένει αφοσιωμένος στην οδήγηση, αποφεύγοντας την υπερβολική εμπιστοσύνη στο σύστημα, ότι θα τα κάνει όλα αυτό.

Επίσης, ελέγχεται η ικανότητα του οχήματος να μετριάσει τις συνέπειες μιας σύγκρουσης, και αναφέρεται ως εφεδρική ασφάλεια, σε περίπτωση που ένα ατύχημα είναι αναπόφευκτο.

Το νέο Qashqai, που έχει ήδη εξαιρετική απόδοση στη συνολική βαθμολογία ασφάλειας του Euro NCAP, ξεχωρίζει σε αυτόν τον γύρο δοκιμών υποβοήθησης οδηγού. Με σχεδόν απόλυτα ταιριαστές βαθμολογίες για το Driver Engagement και το Vehicle Assistance, το ProPILOT του αυτοκινήτου με σύστημα Navi Link, επιδεικνύει εξαιρετική ισορροπία μεταξύ της υποβοήθησης του οδηγού και της πρόληψης της υπερβολικής εξάρτησης. Ωστόσο, στον τομέα του Safety Backup, εκεί πραγματικά το αυτοκίνητο υπερέχει, με σχεδόν τέλειο ποσοστό 93%.

Το ID.5 της VW, το οποίο μοιράζεται μια κοινή πλατφόρμα με το ID.3 και το ID.4, κι έχει επίσης καλή απόδοση. Και πάλι, παρέχει υψηλό επίπεδο υποβοήθησης στον οδηγό, υποστηρίζοντας πολλές οδηγικές «εργασίες» στον αυτοκινητόδρομο, αλλά ποτέ δεν προωθεί την υπερβολική εμπιστοσύνη που μπορεί να οδηγήσει σε απόσπαση της προσοχής του οδηγού.

«Οι περισσότεροι κατασκευαστές συνειδητοποιούν ότι είναι σημαντικό οι οδηγοί να απολαμβάνουν τα πλεονεκτήματα των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, χωρίς να πιστεύουν ότι μπορούν να παραδώσουν πλήρως τον έλεγχο στο αυτοκίνητο, και αυτό είναι ένα από τα θέματα που εξετάζει η αξιολόγησή μας. Η τεχνολογία εξελίσσεται γρήγορα και φαίνεται ότι η υποβοήθηση οδηγού θα γίνει μέρος του mainstream πολύ σύντομα».

Το Polestar 2, που αξιολογήθηκε ήδη πέρυσι, έχει βελτιωθεί για να παρέχει καλύτερη υποστήριξη στις στροφές, όταν βρίσκεται σε λειτουργία υποβοηθούμενης οδήγησης.

Η Jaguar I-PACE είναι το παλαιότερο αυτοκίνητο αυτής της ομάδας και το σύστημά της βαθμολογείται ως Entry level, αποδεικνύοντας πόσο γρήγορα βελτιώνεται αυτή η τεχνολογία στην αγορά.

Δημοφιλή