Ο Βαν Γκογκ και το ιστορικό ρεκόρ του Μουσείου Ορσέ στο Παρίσι

Η μεγαλύτερη επισκεψιμότητα από ιδρύσεως του μουσείου. Ο κορυφαίος Ολλανδός ξεπέρασε Μουνκ και Πικάσο.
Musee d'Orsay, Παρίσι, έκθεση Βαν Γκογκ, 29 Σεπτεμβρίου 2023. (AP Photo/Michel Euler)
Musee d'Orsay, Παρίσι, έκθεση Βαν Γκογκ, 29 Σεπτεμβρίου 2023. (AP Photo/Michel Euler)
via Associated Press

Η έκθεση «Van Gogh in Auvers-sur-Oise» στο Μουσείο Ορσέ στο Παρίσι, που επικεντρώθηκε στους δύο τελευταίους μήνες της ζωής του Βίνσεντ βαν Γκογκ στη μικρή πόλη κοντά στο Παρίσι, Οβέρ-σιρ-Ουάζ κατέρριψε ρεκόρ επισκεψιμότητας.

Η έκθεση, η οποία περιελάμβανε εμπειρίες V.R. (εικονικής πραγματικότητας) προσέλκυσε 793.556 επισκέπτες, δηλαδή κατά μέσο όρο 7.181 επισκέπτες ημερησίως, σε διάστημα 108 ημερών, από τις 3 Οκτωβρίου 2023 έως τις 4 Φεβρουαρίου 2024.

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη προσέλευση σε έκθεση από ιδρύσεως του Μουσείου, το 1986, σύμφωνα με ανακοίνωση του Musée d’Orsay.

Η έκθεση «Edvard Munch. Un poème de vie, d’amour et de mort » (Έντβαρντ Μουνκ. Ένα ποίημα ζωής, αγάπης και θανάτου) το 2022 συγκέντρωσε 724.414 επισκέπτες.

Το 2018, την έκθεση «Picasso. Bleu et rose» επισκέφθηκαν 670.667 άτομα.

Ο Ολλανδός ζωγράφος έφτασε στην Οβέρ-σιρ-Ουάζ στις 20 Μαΐου 1890 και πέθανε εκεί στις 29 Ιουλίου, μετά από απόπειρα αυτοκτονίας, σε ηλικία μόλις 37 ετών.

Αν και πέρασε λίγο περισσότερο από δύο μήνες στο Οβέρ-σιρ-Ουάζ, η περίοδος αυτή αποκαλύπτει μια αξιοσημείωτη καλλιτεχνική αναγέννηση.

Σε κατάσταση δημιουργικής φρενίτιδας -την ύστατη, όπως αποδείχτηκε- ο Βαν Γκογκ φιλοτεχνεί 74 πίνακες και 33 σχέδια σε μόλις δύο μήνες, ανάμεσά τους τη διάσημη εκκλησία στο Auvers-sur-Oise, τα πορτρέτα του Γκασέ και της κόρης του γιατρού, Μαργαρίτας, και το τελευταίο του έργο, Les Racines, που ολοκληρώθηκε 36 ώρες προτού αυτοπυροβοληθεί.

Τα έργα του κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου σημαδεύτηκαν από την ψυχολογική του κατάσταση, αλλά δημιούργησε επίσης μερικά από τα μεγαλύτερα αριστουργήματά του.

Στην έκθεση, με μια καθηλωτική εμπειρία VR ζωντάνευε η παλέτα του καλλιτέχνη και ένα άβαταρ του Βαν Γκογκ προϊόν Τεχνητής Νοημοσύνης εμφανιζόταν σε βιντεοθόνη. Οι επισκέπτες μπορούσαν να κάνουν ερωτήσεις στο άβαταρ του καλλιτέχνη και να λαμβάνουν απαντήσεις με βάση την ανάλυση των επιστολών του.

Δεδομένης της επιτυχίας της έκθεσης Βαν Γκογκ, το Musée d’Orsay υπόσχεται μία εξίσου «καθηλωτική εμπειρία» για την επερχόμενη έκθεσή του «Paris 1874. Inventing Impressionism» που εγκαινιάζεται στις 26 Μαρτίου.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ, Art News

Δημοφιλή