Οδηγούμε το ήπια υβριδικό Mazda 2

Η μοναδική έκδοση των 90 ίππων έχει αρετές, αλλά και μειονεκτήματα
Δημήτρης Μπαλής

Όταν αναφέρεσαι σε Mazda, το πρώτο που περιγράφεις είναι η ποιότητα κατασκευής, η ιαπωνική προσοχή στη λεπτομέρεια και η φιλοσοφία να κρατά στον χρόνο, δηλαδή να έχει μακρά διάρκεια ζωής, με λίγα σέρβις και να μη βγάζει ζημιές εύκολα.

Το Mazda 2 δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από αυτή τη λογική, με τη νέα έκδοση να είναι εκλεπτυσμένη σε εμφάνιση και με περισσότερο εξοπλισμό.

Στην Ελλάδα, το Mazda 2 είναι διαθέσιμο με μια ήπια υβριδική και με μια πλήρως υβριδική έκδοση (προϊόν συνεργασίας με την Toyota), η καθεμιά με τα δικά της χαρακτηριστικά.

Είχα την ευκαιρία να οδηγήσω την ήπια υβριδική έκδοση, με κινητήρα ατμοσφαιρικό 1.5 lt που αποδίδει 90 ίππους και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ προσφέρεται και με αυτόματο κιβώτιο.

Σχεδιαστικά, οι ρευστές γραμμές, η μεγάλη μάσκα, και το χρώμιο που την περιβάλλει, δημιουργούν μια αρεστή στο μάτι εικόνα, για ένα αυτοκίνητο της supermini κατηγορίας, η οποία διακατέχεται από έντονο ανταγωνισμό.

Το χρώμιο στους δύο προφυλακτήρες, και τα LED φωτιστικά, δίνουν έναν πιο premium τόνο και τα νεύρα στο καπό έναν πιο σπορ χαρακτήρα.

Δημήτρης Μπαλής

Στην καμπίνα, η λιτότητα είναι εμφανής, με περιστροφικά χειριστήρια ακόμα και για το σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας, στη βάση της κονσόλας. Το χρώμιο κάνει την εμφάνισή του στο τιμόνι και στην περίμετρο του λεβιέ ταχυτήτων, ενώ το γυαλιστερό φιλέτο του ταμπλό και η οθόνη αφής (λειτουργεί έτσι μόνο με σταματημένο το όχημα) που βρίσκεται ψηλά τοποθετημένη, δημιουργούν μια ευχάριστη εικόνα.

Το φινίρισμα είναι προσεγμένο, και τα υλικά κατασκευής πολύ ποιοτικά.

Η άνεση για 4 ενήλικες επιβάτες βρίσκεται σε καλό επίπεδο, με το πορτ-μπαγκάζ να είναι σχετικά μικρό σε χωρητικότητα, με 255 λίτρα.

Το Mazda 2 της δοκιμής, στην έκδοση MHEV, εφοδιάζεται με ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ 1.5 lt που αποδίδει 90 ίππους. Η ιαπωνική μάρκα επιμένει στο να μη χρησιμοποιεί turbo, και αυτό μολονότι την κάνει να ξεχωρίζει στον ανταγωνισμό, εντούτοις την κάνει και να υπολείπεται σε επιδόσεις, όταν από χιλιάρια μοτέρ, βγάζεις από 100 ίππους και πάνω.

Δημήτρης Μπαλής

Το θέμα είναι, πάντως, τι ζητάς ως αγοραστής.

Το μοτέρ συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 24V, που χρησιμοποιεί γεννήτρια/μίζα και μικρή μπαταρία 0,012 kWh, που φορτίζεται κατά τη διάρκεια της κύλισης και της πέδησης, και χαρίζει ενέργεια σε ορισμένες φάσεις λειτουργίας του αυτοκινήτου, ώστε να μειώνεται η κατανάλωση.

Προσωπικά, οδηγώντας το αυτοκίνητο σε μικτές συνθήκες, δεν κατάφερα να έχω κατανάλωση κάτω από τα 7 λίτρα, ένα νούμερο που δε με άφησε ικανοποιημένο.

Το ίδιο και η απόδοση του μοτέρ κι αυτό διότι χρησιμοποίησα ακόμα και πρώτη ταχύτητα στο κιβώτιο, τη στιγμή που με άλλα μοτέρ, σε τέτοιες περιπτώσεις, είχα τουλάχιστον δευτέρα. Αυτό είναι το αδύνατο σημείο του αυτοκινήτου, με τη ροπή των 148 Nm να αποδίδεται σε πολύ υψηλές στροφές (4.000 σ.α.λ.) και τις σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων να έχουν μακριά κλιμάκωση.

Ωστόσο, στρίβει καλά, είναι ευέλικτο και με πολύ καλό πάτημα στον αυτοκινητόδρομο, η ανάρτηση συμπεριφέρεται ομαλά και έχει πολύ καλή ηχομόνωση.

Το ήπια υβριδικό Mazda 2 διαθέτει πλειάδα συστημάτων ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού, ακόμα και από τη βασική έκδοση.

Για όσους επιμένουν στα ατμοσφαιρικά σύνολα, είναι από τις λίγες περιπτώσεις που θα βρουν στην αγορά.