Οδηγούμε το Volkswagen Amarok 3.0 TDI – 240hp

Μπορεί ο σχεδιασμός του να παραπέμπει σε χρήση από επαγγελματία, αλλά τα πράγματα δεν είναι καθόλου έτσι.
Δημήτρης Μπαλής

Εδώ και αρκετά χρόνια, η κατηγορία που κατέχει τα πρωτεία στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων καταναλωτών, είναι αυτή των SUV. Κατακλυσμός - μεταφορικά - στους δρόμους από τέτοιου τύπου οχήματα, κάτι που σημαίνει πως αυτές των sedan, ναι μεν έχουν το δικό τους μερίδιο, αλλά δεν είναι τόσο υψηλό, όσο παλιά. Όσον αφορά στα pick-up, έχουμε συνηθίσει να τα βλέπουμε περισσότερο στους αγρούς και τα χωριά, αλλά τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι.

Υπάρχει η δυνατότητα απόκτησής του, όχι για να πάει ντε και καλά στα χωράφια, αλλά για να παρέχει τις ίδιες σχεδόν ευκολίες με ένα SUV. Και εδώ έρχεται η Volkswagen, που με τη δεύτερη γενιά του Amarok, προσπαθεί να δώσει στο κοινό κάτι διαφορετικό. Και η αλήθεια είναι πως τα καταφέρνει. Αρχικά, έχουν αλλάξει οι προφυλακτήρες και τα φτερά, που είναι πιο επιθετικά, ενώ η μεγάλη μάσκα φιλοξενεί τους προβολείς IQ.Light-LED Matrix.

Δημήτρης Μπαλής

Συγκριτικά πάντα με την προηγούμενη γενιά, έχει μεγαλώσει σε όλους τους τομείς (μήκος/πλάτος/ύψος) και με την πρόσβασή σου στην καμπίνα, δεν γίνεται να μην εντυπωσιαστείς με το μοντέρνο design και την πρακτικότητα. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός 12,3 ιντσών, ενώ η κάθετη κεντρική ανέρχεται στις 12. Ο πρώτος παρέχει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός και από τη δεύτερη ελέγχονται σχεδόν όλα τα συστήματα.

Η σωστή εργονομία, η συναρμογή επιτρέπει την ελευθερία κινήσεων στον οδηγό και τον συνεπιβάτη, που με πάνω από 30 συστήματα υποβοήθησης, έχουν το... ok να αισθάνονται ασφαλείς. Τα 20 από αυτά, μάλιστα, εμφανίζονται για πρώτη φορά στο μοντέλο. Περιττό να αναφερθεί πόσο άνετα νιώθεις στην καμπίνα, αλλά και από την ψηλή θέση οδήγησης που σου εξασφαλίζει περισσότερη ορατότητα στον δρόμο. Καλά λόγια υπάρχουν και για τον χώρο φόρτωσης, ο οποίος είναι μεγάλος και εξασφαλίζει άνετη τοποθέτηση αντικειμένων είτε κάθετα είτε οριζόντια.

Δημήτρης Μπαλής

Το ωφέλιμο φορτίο φτάνει τους 1,19 τόνους και η μέγιστη ελκτική ικανότητα τους 3,5, ενώ διατίθεται και ηλεκτρικό κάλυμμα roll-cover στον προαιρετικό εξοπλισμό, που ελέγχεται από την καμπίνα, τον χώρο φόρτωσης ή από το κλειδί. Για να μην υπάρχει κανένα πρόβλημα από εκεί και πέρα στις γωνίες εισόδου/ράμπας/διαφυγής, οι τιμές είναι βελτιωμένες (30/26/21 μοίρες αντίστοιχα), ενώ αυξήθηκε και το βάθος διέλευσης στο νερό, από τους 50 στους 80 πόντους. Η απόσταση από το έδαφος ανέρχεται στους 23,7, που το καθιστά ικανότατο για off-road περιπέτειες.

Το Amarok διατίθεται με 4κίνηση, 4MOTION, όπως το ονομάζει η εταιρεία, που με τέσσερα προφίλ, δεν πρόκειται να συναντήσει κανένα εμπόδιο σε κάθε διαδρομή. Δύο παραπάνω είναι εκείνα της οδήγησης (Eco, Normal, Mud/Ruts, Sand, Slippery), κάτι που αποδεικνύει το παραπάνω.

Δημήτρης Μπαλής

Κάτω από το καπό υπάρχει ο 3λιτρος V6 TDI, που συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων. Η ισχύς αγγίζει τους 240 ίππους με 600Nm ροπή και πραγματικά αυτό ήταν που χρειαζόταν το Amarok. Ένα δυνατό μοτέρ που δεν θα «μασήσει» πουθενά και θα βγάλει ασπροπρόσωπο τον οδηγό. Το 0-100χλμ./ώρα έρχεται σε μόλις 8,8δλ., ενώ η τελική αγγίζει τα 180χλμ./ώρα, τιμές που είναι παραπάνω από ικανοποιητικές για ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει 2.423 κιλά.

Σε οποιαδήποτε διαδρομή κινείται με μεγάλη ευκολία και μπορεί να περνούν στο εσωτερικό κάποιες δονήσεις από την πίσω ανάρτηση, αλλά σε καμία περίπτωση δεν αμαυρώνεται η γενική εικόνα του. Στο χώμα, διεύθυνση και όλα τα υπόλοιπα συμπεριφέρονται υποδειγματικά και μερικές φορές αισθάνεσαι πως βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι ενός SUV και όχι ενός pick-up. Μπορεί να υπερκεράσει τα πάντα στο διάβα του, πηγαίνει πραγματικά όπου θες να πας και το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας κάνει πολύ καλά τη δουλειά του, όταν πρόκειται να ξεφύγουν τα πράγματα.

Δημήτρης Μπαλής

Δημοφιλή