CULTURE
26/12/2020 18:47 EET

Οι ταινίες που είδαμε το 2020: Πρώτο στο ελληνικό box office το «1917» του Σαμ Μέντες

Το αποκαρδιωτικό σκορ των 3,1 εκατ. εισιτηρίων έναντι των 9,5 εκατ. του 2019.

Το 2020 ήταν μία καταστροφική χρονιά -και- για το σινεμά στη χώρα μας, όπως περίπου σε όλο τον κόσμο. Η πτώση των εισιτηρίων άγγιξε σχεδόν το 70%. Εδώ και δέκα μήνες οι κινηματογραφικές αίθουσες είτε ήταν κλειστές, είτε λειτουργούσαν κάτω από αυστηρά μέτρα. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και εν λειτουργία, με τα υγειονομικά πρωτόκολλα, η πτώση θα έφτανε στο 60%, σύμφωνα με ανθρώπους του χώρου. Ταυτόχρονα, αρκετοί ιστορικοί κινηματογράφοι εξέπεμψαν σήμα κινδύνου, καθώς κινδύνευσαν με οριστικό λουκέτο.

Πάντως, όπως πιστεύουν οι επαγγελματίες του χώρου, το 2021 αναμένεται να βελτιωθεί η κατάσταση και ειδικά από το καλοκαίρι. Ωστόσο, ο «κυματισμός» της πανδημίας δείχνει ακόμη απειλητικός και παγκοσμίως φαίνεται ότι αναζητούνται εναλλακτικές λύσεις για την αναζωογόνηση του κινηματογράφου, με τις πλατφόρμες να έχουν τον πρώτο λόγο.

Οι πρώτες 10 ταινίες σε εισπράξεις

Οι ταινίες που προτίμησε το ελληνικό κοινό, μέσα στη χρονιά της πανδημίας, αν και ορισμένα φιλμ πρόλαβαν στο παρά πέντε τα μέτρα και την καραντίνα, σύμφωνα με τα στοιχεία του εγχώριου Box Office -που έκανε το αποκαρδιωτικό σκορ των 3,1 εκατομμυρίων εισιτηρίων έναντι των 9,5 εκατομμυρίων του 2019- είναι οι εξής:

Πρώτο σε εισπράξεις ήρθε το φιλμ «1917» του Σαμ Μέντες, με 258.770 εισιτήρια. Ένα πολεμικό δράμα με δυνατή σκηνοθεσία και τεχνική αρτιότητα (φωτογραφία, μοντάζ, καλλιτεχνική διεύθυνση) και ανέδειξε έναν ταλαντούχο πρωταγωνιστή, τον Τζορτ ΜακΚέι.

Η ταινία εκμεταλλεύθηκε, κατά την προβολή της, και τις υποψηφιότητές της για Όσκαρ, ενώ τελικά κατέκτησε και το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Η ταινία προβλήθηκε πριν από την υγειονομική κρίση.

Δεύτερη ήρθε η ελληνική κωμωδία «Χαλβάη 5-0», που πρόλαβε κι αυτή την καραντίνα, κάνοντας 220.820 εισιτήρια. Ο Μάρκος Σεφερλής, όπως αναμενόταν, κατάφερε να φέρει στις κλειστές αίθουσες σοβαρό κομμάτι από το πολυπληθές κοινό του.

Τρίτη, ακόμη μία ελληνική ταινία, που βγήκε την Πρωτοχρονιά του 2020, η ρομαντική κομεντί «Για Πάντα», με 142.220 εισιτήρια. Με τον Γιάννη Τσιμιτσέλη και την Κατερίνα Γερονικολού.

Τέταρτη, η πολυδιαφημισμένη ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν «Tenet» που έκανε πρεμιέρα, μετά από αναβολές, μέσα στο καλοκαίρι και κατάφερε να προσελκύσει πάνω από 108.000 θεατές. Το θρίλερ φαντασίας του Νόλαν ξεκίνησε ιδιαιτέρως ικανοποιητικά, αλλά έπεσε κατακόρυφα στην πορεία.

Πέμπτη, η εύθυμη περιπέτεια «Jumanji: Η Επόμενη Πίστα», του γνωστού κινηματογραφικού franchise με Ντουέιν Τζόνσον kai Τζακ Μπλακ, με 93.210 εισιτήρια.

Έκτο είναι το δράμα εποχής «Μικρές Κυρίες», με 74. 320 εισιτήρια. Ακόμη μία πετυχημένη μεταφορά του διάσημου ομώνυμου βιβλίου της Λουίζα Μέι Άλκοτ στη μεγάλη οθόνη, από την Γκρέτα Γκέργουικ και με ένα εξαιρετικό καστ.

Έβδομη, η χαριτωμένη νεανική-παιδική περιπέτεια «Ντούλιτλ», που προβλήθηκε μετά τα περσινά Θεοφάνια, με 71.150 εισιτήρια. Το πολυπληθές παιδικό κοινό ακολούθησε τη γνωστή ιστορία με τα αξιολάτρευτα ζωάκια και τον Δρ. Ντούλιτλ, που ενσάρκωσε ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ.

Όγδοη ήταν η γκανγκστερική περιπέτεια του εξπέρ στο είδος Γκάι Ρίτσι, «The Gentlemen», με 62.000 εισιτήρια, προλαβαίνοντας τελευταία στιγμή το κλείσιμο των σινεμά. Διασκεδάζοντας με το έγκλημα και με τον Μάθιου ΜακΚόναχι.

Ένατη, η έκπληξη της χρονιάς, η ταινία από την Αργεντινή, «Το Κόλπο του Αιώνα», σε σκηνοθεσία Αριέλ Γκουίνογκραντ, καθώς έπιασε 52.000 εισιτήρια, χωρίς διαφήμιση και μέσα στην πανδημία. Με αφορμή μία αληθινή ιστορία για μία απίστευτη ληστεία, ο Γκουίνογκραντ βάζει ψυχή και χιούμορ και κάνει ένα καυστικό σχόλιο για την οικονομική κρίση, τις τράπεζες, τον καπιταλισμό.

Δέκατο, το παιδικό «Οι Ευχούληδες 2: Παγκόσμια Περιοδεία», με 46.380 εισιτήρια. Και μόνο ο τίτλος ήταν ικανός να τραβήξει την πιτσιρικαρία.

Ένα Κατηγορώ και μια Μπαλάντα

Απ’ εκεί και πέρα, μέχρι την εικοστή θέση, ξεχωρίζουν οι ταινίες:

«Κατηγορώ» (40.450) του Ρομάν Πολάνσκι, που μέσα από τη φημισμένη υπόθεση Ντρέιφους, μιλά για πολλά επίκαιρα θέματα, αλλά και την υπόθεση που σκιάζει το δικό του όνομα, έχοντας ως πρωταγωνιστή τον εξαιρετικό Ζαν Ντιζαρντέν.

«Μουλάν» (38.179), το γνωστό animation επέστρεψε ως ζωντανή δράση, με ηθοποιούς και σε μια μεγάλη παραγωγή, που, χωρίς να είναι κακό, σχεδόν απογοήτευσε σε σχέση με το πρωτότυπο της Disney.

«Τζότζο» (35.500), μία σάτιρα του ναζισμού του Τάικα Γουαϊτίττι, που έφτασε μέχρι τα Όσκαρ, αλλά το μόνο που απέμεινε ήταν ακόμη μία εξαιρετική εμφάνιση του Σαμ Ρόκγουελ.

«Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» (35.480), η μεγαλύτερη επιτυχία του ελληνικού σινεμά, καθώς έκανε πρεμιέρα σε μια αίθουσα λίγες ημέρες πριν το πρώτο κλείσιμο των κινηματογράφων, με μεταμεσονύχτιες προβολές στις οποίες υπήρχαν και όρθιοι. Ο νεαρόκοσμος, που αγαπά το σινεμά του Γιάννη Οικονομίδη, έτρεξε για να δει την τελευταία μαύρη κωμωδία και η ταινία επέστρεψε το καλοκαίρι.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ