Πόσοι οδηγοί υποσχέθηκαν ότι δεν θα πιούν, αλλά δεν το τήρησαν

Το 10,36% όσων συμμετείχαν σε φιλικό αλκοτέστ, για την 16η Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα, είχαν υπερβεί το όριο.
Alvaro Medina Jurado via Getty Images

Κάθε χρόνο, μετά από την «Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα», κάνουμε απολογισμό των αποτελεσμάτων, και κάθε φορά φεύγουμε με ανάμεικτα συναισθήματα.

Οι εθελοντές του ΙΟΑΣ έκαναν και φέτος καλά τη δουλειά τους, σε 34 σημεία της περιφέρειας της Ελλάδας και σε ακόμα τρία στην Αθήνα.

Σκοπός ήταν όσοι πήγαιναν με παρέα να διασκεδάσουν, αν ήθελαν οι οδηγοί της παρέας, να υποσχεθούν ότι δεν θα πιούν πάνω από το επιτρεπόμενο όριο, θα έβαζαν και ένα χαρακτηριστικό βραχιολάκι.

Περίπου 2.500 άτομα προσφέρθηκαν να ενημερωθούν και τελικά περίπου 2.000 άτομα φόρεσαν το βραχιολάκι.

vb
vb
ΙΟΑΣ

Ωστόσο, φεύγοντας, μόνο 1.581 εξ’ αυτών επέστρεψαν για να κάνουν το φιλικό αλκοτέστ, με τους υπόλοιπους να μην τηρούν την υπόσχεσή τους.

Σύμφωνα με τα αλκοτέστ, θετικό είναι ότι το 49,4% (58% άντρες, 42% γυναίκες) είχαν μηδενικό αλκοόλ, ενώ ποσοστό 10,36% (73% άνδρες, 27% γυναίκες), ήταν πάνω από το επιτρεπόμενο όριο.

Πόλεις με τα καλύτερα ποσοστά, μεταξύ άλλων, ήταν το Άργος και η Άρτα, ενώ οι πόλεις με τα αρνητικά και κατ’ επέκταση ανησυχητικά ποσοστά (με συμμετέχοντες που δέχτηκαν να είναι για εκείνο το βράδυ οι Οδηγοί της Παρέας, αλλά, βρέθηκαν πάνω από το όριο) ήταν: Πειραιάς και Λάρισα κατά 30% πάνω από το όριο σε σχέση με το πανελλαδικό 10,36%, Αθήνα και Θεσσαλονίκη πάνω από 26%, Φλώρινα και Τρίκαλα πάνω από το 24%.

ΙΟΑΣ

Με τα υψηλότερα ποσοστά που έδειξαν τα αλκοτέστ ήταν: 1.50 - νέος 18 ετών στα Τρίκαλα, 1.48 - άνδρας 28 ετών στη Φλώρινα και 1.14 - άνδρας 31 ετών στην Κόρινθο, όταν το επιτρεπτό, νόμιμο όριο, ορίζεται στα 0,25 mg ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα (μέτρηση με συσκευή αλκοτέστ).

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ., για το 2021, την καλοκαιρινή περίοδο (Ιούνιος-Ιούλιος-Αύγουστος), χάθηκαν στο δρόμο 190 ζωές και 219 χρήστες του οδικού δικτύου τραυματίστηκαν σοβαρά.

Για τον λόγο αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντική η διάδοση κοινωνικών μηνυμάτων με δράσεις, αλλά και με τις καμπάνιες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς», που ευτυχώς και υπάρχει, όταν το επίσημο κράτος αδυνατεί να ενημερώσει σωστά το κοινό.

Δημοφιλή