Σε κρίση τα ξενοδοχεία σε Αθήνα και Αττική

Την ανάγκη στρατηγικής για τη διαχείριση του προορισμού Αθήνα – Αττική, επισημαίνει η Ενωση Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού.
.
.
Milos Bicanski via Getty Images

Την ανάγκη στρατηγικής για τη διαχείριση του προορισμού Αθήνα – Αττική, επισημαίνει η Ενωση Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού.

Η μέση πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας, το 10μηνο του 2021, δεν ξεπέρασε το 45%, έναντι του 2020, μολονότι οι τιμές ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικές, έναντι άλλων ευρωπαϊκών προορισμών, αντίστοιχης δυναμικής.
Πλέον, η αθηναϊκή ξενοδοχία, βρίσκεται μπροστά σε μια νέα πρόκληση καθώς δεν διαφαίνεται θετική πορεία σε κρατήσεις και πληρότητα στους μήνες που ακολουθούν.

Οι καλοί μήνες που προηγήθηκαν ήταν από τον Ιούνιο έως και τον Οκτώβριο 2021, οι οποίοι δεν μπορούν να καλύψουν τα κενά, τις απώλειες αλλά και τις ανάγκες που δημιουργήθηκαν.

Κι όλα αυτά, τη στιγμή που ανοίγουν στην Αθήνα νέα ξενοδοχεία και προστίθενται περισσότερες διαθέσιμες κλίνες, ωστόσο, χωρίς στρατηγική, χωρίς πλάνο και χωρίς την αντίστοιχη ζήτηση να τις υποστηρίζει, όπως επισημαίνει η Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών - Αττικής και Αργοσαρωνικού.

Σύμφωνα με την πρόεδρο της ΕΞΑΑΑ, Λαμπρινή Καρανάσιου Ζούλοβιτς «άλλοτε με κλειστά ξενοδοχεία, άλλοτε με ανοιχτά ξενοδοχεία αλλά κλειστά επί της ουσίας, χωρίς πελάτες-τουρίστες, προσπαθήσαμε να διαχειριστούμε την απουσία επισκεπτών, τα μεγάλα θέματα της απασχόλησης, την εφαρμογή των υγειονομικών πρωτοκόλλων, την προσαρμογή σε μια σύνθετη νέα πραγματικότητα, ενώ τομείς όπως ο συνεδριακός επαγγελματικός τουρισμός, οι εκδηλώσεις στα ξενοδοχεία, η κρουαζιέρα, επλήγησαν ανεπανόρθωτα. Στα όσα ήδη αντιμετωπίζουμε σε πανελλαδικό επίπεδο, έρχονται να προστεθούν ένας νέος δύσκολος χειμώνας που δεν γνωρίζουμε που θα μας οδηγήσει εκ νέου, διεθνώς, θέματα με τις αυξήσεις στα ενεργειακά τιμολόγια, σοβαρά θέματα που αφορούν στην απασχόληση και τους εργαζομένους. Οι κινήσεις που πιστεύουμε πως πρέπει να γίνουν, είναι να χαράξουμε από κοινού μια ευέλικτη στρατηγική διαχείρισης της κατάστασης, να εντατικοποιήσουμε τις προσπάθειες προβολής και ανάδειξης των ιδιαιτεροτήτων του προορισμού στις διεθνείς αγορές και να ενισχύσουμε επί του πρακτέου τις ξενοδοχειακές μονάδες 12μηνης λειτουργίας.»

Παράλληλα, η πρόεδρος της ΕΞΑΑΑ αναφέρθηκε στον «κίνδυνο της υπερπροσφοράς κλινών όλων των τύπων στην πόλη μας, δυσανάλογου με τη ζήτηση και έχουμε σοβαρά θέματα παραξενοδοχίας και αθέμιτου ανταγωνισμού. Τα προβλήματα δε της Αθήνας, ως πόλης, είναι επίσης πολλά, χρόνια, γνωστά και απαιτείται πλέον η στενή συνεργασία του υπουργείου με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, σε επίπεδο Περιφέρειας, Δήμων και εμπλεκόμενων υπουργείων για την επίλυσή τους».

Popular in the Community