ΣΥΡΙΖΑ για τηλεκπαίδευση: Παραιτηθείτε χθες κυρία Κεραμέως

Η υφυπουργός Παιδείας αναφέρει πως για το συμβάν ευθύνεται τεχνικό πρόβλημα της εταιρείας. Πόλεμος δηλώσεων και αντιδράσεις.
Nutthaseth Vanchaichana via Getty Images

Κριτική στην κυβέρνηση ασκούν οι εκπρόσωποι των υπόλοιπων κομμάτων με αφορμή τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί με το σύστημα τηλεκπαίδευσης από το πρωί της Δευτέρας. Οι περισσότεροι κατηγορούν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και την αρμόδια Υπουργό Νίκη Κεραμέως, για μη χάραξη σωστής πολιτικής όσον αφορά το συγκεκριμένο θέμα, με αποτέλεσμα τα παιδιά να μην μπορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα τους και να μένουν πίσω στην ύλη.

Την παραίτηση της υπουργού Παιδείας μετά το φιάσκο της πρώτης ημέρας τηλεκπαίδευσης και την κατάρρευση του συστήματος, ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ. «Φτάνει ως εδώ!», αναφέρει η ανακοίνωση της ΕΠΕΚΕ Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ και καταλήγει με την προτροπή: «παραίτηση, χθες, κυρία Κεραμέως».

«Μετά το κλείσιμο των σχολείων στα οποία τάχα δεν μεταδίδονταν ο ιός. Μετά την πρωτοφανή αποδοκιμασία της κυβέρνησης και της υπουργού Παιδείας και την αποχή-ρεκόρ των εκπαιδευτικών από τις εκλογές-παρωδία, νέο φιάσκο σήμερα για την κυρία Κεραμέως. Η πολυδιαφημισμένη πλατφόρμα Webex της Cisco ”κράσαρε” στις πρώτες ώρες λειτουργίας και σταμάτησαν τα μαθήματα τηλεκπαίδευσης σε πολλές περιοχές της χώρας.

Κάτι για το οποίο είχαν προειδοποιήσει οι υπεύθυνοι δημόσιοι φορείς και ειδικά το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο», υπογραμμίζει ο ΣΥΡΙΖΑ και προσθέτει: «ο ΣΥΡΙΖΑ, από την άνοιξη είχε ζητήσει επενδύσεις στις δημόσιες ψηφιακές υποδομές και είχε αντιταχθεί στην παράδοση της τηλεκπαίδευσης και των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών στην Ciscο. Δυστυχώς, εις ώτα μη ακουόντων. Το ΥΠΑΙΘ, όχι μόνο επί 8 μήνες δεν έκανε όσα έπρεπε, αλλά μετά το νέο κλείσιμο Γυμνασίων και Λυκείων, αντί να αφιερώσει μία-δύο ημέρες σε δοκιμή- προσομοίωση του συστήματος, το έθεσε σε πλήρη λειτουργία, με αποτέλεσμα αυτή την ώρα να κινδυνεύει με blackout συνολικά όλο το εθνικό δίκτυο μετάδοσης Δεδομένων».

Ανικανότητα και αδυναμία να οργανώσει την τηλεκπαίδευση επιρρίπτει ο Αλέξης Τσίπρας στην κυβέρνηση. Επί τόσους μήνες δρν ετοίμασαν τίποτα άλλο παρά υην αυτοπροβολή τους στα ΜΜΕ της λίστας Πέτσα, σχολιάζει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ σε ανάρτησή του στο Instagram.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η κυβέρνηση των «αρίστων» και του «επιτελικού κράτους» συνεχίζει να αυτογελοιοποιείται. Μετά τις μάσκες- τεντόπανα στα σχολεία, τώρα αποδεικνύουν την ανικανότητά τους και στην αδυναμία τους να οργανώσουν την τηλεκπαίδευση, αφού επί τόσους μήνες δε φρόντισαν να ετοιμάσουν τίποτα άλλο παρά την αυτοπροβολή τους στα αδρώς επιχορηγούμενα ΜΜΕ της λίστας Πέτσα. Έτσι, σήμερα η πλατφόρμα της τηλεκπαίδευσης που τόσο πολύ διαφήμιζε η Υπουργός Παιδείας, ως απόδειξη ετοιμότητας σε ενδεχόμενο νέο lockdown, έπεσε λίγα μόλις λεπτά αφότου άνοιξε, παρά τις αστείες συστάσεις στους πολίτες να μη μπαίνουν στα social media και στις πλατφόρμες streaming τις ώρες αιχμής, για να αντέξει το δίκτυο. Ακόμα όμως και αν κάποια στιγμή η πλατφόρμα της τηλεκπαίδευσης εν τέλει λειτουργήσει, τα μεγάλα προβλήματα παραμένουν. Έχουν άραγε όλοι οι μαθητές πρόσβαση σε διαδίκτυο υψηλών ταχυτήτων που απαιτεί η πλατφόρμα του υπουργείου, για να μπορέσουν να ενταχθούν όλοι στην εκπαιδευτική διαδικασία; Υπάρχει σε κάθε σπίτι ανάλογος αριθμός ηλεκτρονικών υπολογιστών ώστε να καλύψουν ενδεχομένως δυο ή παραπάνω παιδιά στη τηλεκπαίδευση και ταυτόχρονα κάποιον γονέα που εργάζεται από το σπίτι; Ή όσοι λόγω οικονομικής δυσχέρειας της οικογένειάς τους δεν έχουν αυτές τις δυνατότητες, θα αποκλείονται από την εκπαιδευτική διαδικασία και θα τιμωρούνται και με απουσίες από πάνω; Κάποιος μάλλον θα πρέπει να εξηγήσει στον κύριο Μητσοτάκη και την κυρία Κεραμέως, οι οποίοι προφανώς δεν έχουν ιδέα σε ποιους απευθύνονται, ότι στη χώρα που κυβερνούν η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων είναι εξαρτημένοι από τον μισθό τους. Και ότι υπάρχουν χιλιάδες νοικοκυριά χωρίς γρήγορο Ίντερνετ. Ακόμη και νοικοκυριά που δεν έχουν υπολογιστές. Και δεκάδες χιλιάδες άλλα που δυσκολεύονται να αγοράσουν δεύτερο ή τρίτο για να αντεπεξέλθουν. Το πρόβλημα, λοιπόν, δεν είναι μόνο η ανικανότητά τους. Αλλά ότι δεν μπορούν να κατανοήσουν τις ανάγκες των ανθρώπων, γιατί είναι πολύ μακριά από την καθημερινότητα και τη ζωή τους.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Αλέξης Τσίπρας (@alexistsipras) στις

Η ανάρτηση του Αλ. Τσίπρας έχει ως εξής:

«Η κυβέρνηση των «αρίστων» και του «επιτελικού κράτους» συνεχίζει να αυτογελοιοποιείται. Μετά τις μάσκες- τεντόπανα στα σχολεία, τώρα αποδεικνύουν την ανικανότητά τους και στην αδυναμία τους να οργανώσουν την τηλεκπαίδευση, αφού επί τόσους μήνες δε φρόντισαν να ετοιμάσουν τίποτα άλλο παρά την αυτοπροβολή τους στα αδρώς επιχορηγούμενα ΜΜΕ της λίστας Πέτσα.

Έτσι, σήμερα η πλατφόρμα της τηλεκπαίδευσης που τόσο πολύ διαφήμιζε η Υπουργός Παιδείας, ως απόδειξη ετοιμότητας σε ενδεχόμενο νέο lockdown, έπεσε λίγα μόλις λεπτά αφότου άνοιξε, παρά τις αστείες συστάσεις στους πολίτες να μη μπαίνουν στα social media και στις πλατφόρμες streaming τις ώρες αιχμής, για να αντέξει το δίκτυο.

Ακόμα όμως και αν κάποια στιγμή η πλατφόρμα της τηλεκπαίδευσης εν τέλει λειτουργήσει, τα μεγάλα προβλήματα παραμένουν.

Έχουν άραγε όλοι οι μαθητές πρόσβαση σε διαδίκτυο υψηλών ταχυτήτων που απαιτεί η πλατφόρμα του υπουργείου, για να μπορέσουν να ενταχθούν όλοι στην εκπαιδευτική διαδικασία;

Υπάρχει σε κάθε σπίτι ανάλογος αριθμός ηλεκτρονικών υπολογιστών ώστε να καλύψουν ενδεχομένως δυο ή παραπάνω παιδιά στη τηλεκπαίδευση και ταυτόχρονα κάποιον γονέα που εργάζεται από το σπίτι;

Ή όσοι λόγω οικονομικής δυσχέρειας της οικογένειάς τους δεν έχουν αυτές τις δυνατότητες, θα αποκλείονται από την εκπαιδευτική διαδικασία και θα τιμωρούνται και με απουσίες από πάνω;

Κάποιος μάλλον θα πρέπει να εξηγήσει στον κύριο Μητσοτάκη και την κυρία Κεραμέως, οι οποίοι προφανώς δεν έχουν ιδέα σε ποιους απευθύνονται, ότι στη χώρα που κυβερνούν η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων είναι εξαρτημένοι από τον μισθό τους.

Και ότι υπάρχουν χιλιάδες νοικοκυριά χωρίς γρήγορο Ίντερνετ. Ακόμη και νοικοκυριά που δεν έχουν υπολογιστές. Και δεκάδες χιλιάδες άλλα που δυσκολεύονται να αγοράσουν δεύτερο ή τρίτο για να αντεπεξέλθουν.
Το πρόβλημα, λοιπόν, δεν είναι μόνο η ανικανότητά τους. Αλλά ότι δεν μπορούν να κατανοήσουν τις ανάγκες των ανθρώπων, γιατί είναι πολύ μακριά από την καθημερινότητα και τη ζωή τους».

«Μετά τη χλεύη των εκπαιδευτικών, η αποδοκιμασία και η οργή της κοινωνίας για την ουρανομήκη ανικανότητα και την απύθμενη ”επιτελική αριστεία” της κυβέρνησης και ειδικά της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, είναι εντονότερη από ποτέ», τονίζει η ΕΠΕΚΕ Παιδείας της αξιωματικής αντιπολίτευσης και καταλήγει: «κυρία υπουργέ της Παιδείας, αρκετή ζημιά έχετε προκαλέσει στην εκπαίδευση μέχρι τώρα. Φτάνει ως εδώ! Παραίτηση, χθες, κυρία Κεραμέως».

Με ειρωνικό τρόπο σχολίασε νωρίτερα το συμβάν και ο εκπρόσωπος τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Νάσος Ηλιόπουλος.

«Αποδίδει καρπούς» η πολιτική Μητσοτάκη – Κεραμέως, έγραψε σε ανάρτησή του στο Facebook, κάνοντας λόγο για «ψηφιακό θρίαμβο» της κυβέρνησης και επισημαίνοντας ότι η υπουργός Παιδείας και ο πρωθυπουργός «για 8 μήνες πετούσαν χαρταετό».

«Η σοβαρή προεργασία του επιτελικού κράτους και της επιμελούς κυρίας Κεραμέως μπροστά στο δεύτερο κύμα της πανδημίας ήδη αποδίδει καρπούς», αναφέρει ο Ν. Ηλιόπουλος και συνεχίζει: «πρώτη ημέρα τηλεκπαίδευσης και τα πάντα έχουν καταρρεύσει. Μετά το ”σκόιλ ελικίκου” ζούμε άλλον έναν ψηφιακό θρίαμβο της κυβέρνησης του Κ. Μητσοτάκη».

«Είναι πλέον φανερό ότι και στο ζήτημα των σχολείων, Κεραμέως - Μητσοτάκης για 8 μήνες πέταγαν χαρταετό», καταλήγει.

«Το σημερινό φιάσκο στη λειτουργία της τηλεκπαίδευσης στα γυμνάσια και τα λύκεια της χώρας μας αφήνει έκθετους την κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας. Η εξέλιξη αυτή ”δεν είναι κεραυνός εν αιθρία”. Ήδη από την περασμένη εβδομάδα το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο έστειλε μήνυμα στα σχολεία για να ενημερώσει για τις περιορισμένες δυνατότητες λειτουργίας της πλατφόρμας σύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Άρα, η κυβέρνηση ήξερε το πρόβλημα, αλλά δεν έκανε τίποτα! Κατά τ′ άλλα έφταιγαν οι αγώνες των μαθητών... », επισημαίνει το ΚΚΕ, σε σχόλιό του, «για την πρώτη μέρα έναρξης της τηλεκπαίδευσης σε γυμνάσια και λύκεια».

«Να αφήσει, λοιπόν, το υπουργείο Παιδείας τα κροκοδείλια δάκρυα για τις χαμένες ώρες μαθημάτων και τους πανηγυρισμούς ότι ”όλα βαίνουν καλώς” και να φροντίσει να λύσει άμεσα το πρόβλημα. Εδώ και τώρα να πάρει μέτρα για:

- Την αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, για να μπορούν με ουσιαστικούς όρους να συμμετέχουν όλοι οι μαθητές στην εκπαιδευτική διαδικασία.

- Την παροχή δωρεάν ηλεκτρονικών μέσων (tablet, laptop, σύνδεση γρήγορου internet) για την τηλεκπαίδευση, με ευθύνη του κράτους, μέσω των σχολείων στους μαθητές.

- Να μη γίνει καμία διακοπή ρεύματος και internet σε σπίτια λαϊκών οικογενειών, που θα στερεί τη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία. Να μην καταγραφεί ούτε μια απουσία στους μαθητές που δεν έχουν τα μέσα να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση», καταλήγει το σχόλιο του ΚΚΕ.

Τι απαντά η κυβέρνηση

Λίγο μετά την ανακοίνωση που εξέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ για το θέμα ήρθε και η απάντηση του κυβερνητικού εκπροσώπου, Στέλιου Πέτσα.

«Κάποιοι, όπως ο Ανδρέας Λοβέρδος, έχουν την ευθιξία να παραδεχθούν ένα λάθος λέγοντας ”δεν είχα υπόψιν μου οτι το πρόβλημα με την πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης είναι πανευρωπαϊκό. Μόλις ενημερώθηκα και αποσύρω την σχετική προηγούμενη ανάρτησή μου. Στον ΣΥΡΙΖΑ όχι μόνον δεν βγαίνουν να αναγνωρίσουν ότι έκαναν λάθος χρεώνοντας στο Υπουργείο Παιδείας ένα πρόβλημα της πλατφόρμας σε πολλές χώρες της Ευρώπης, αλλά επιμένουν κιόλας! Είτε κλεισμένοι στον μικρόκοσμό τους δεν ξέρουν τι γίνεται γύρω τους, είτε, έστω με καθυστέρηση, έμαθαν τι έγινε, αλλά επιμένουν στην προσφιλή τους τακτική ”πες πες κάτι μένει”. Αντιπολίτευση για κλάματα. Θα λέγαμε για γέλια αν η κατάσταση δεν ήταν τόσο σοβαρή», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Νωρίτερα η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, μιλώντας στην τηλεόραση της ΕΡΤ, διευκρίνισε πως «λόγω τεχνικού ζητήματος της εταιρείας (σ.σ. Cisco) δεν μπόρεσαν μαθητές να κάνουν σήμερα το μάθημά τους», σχολιάζοντας πως δεν θα προσμετρηθούν οι απουσίες σήμερα για τους μαθητές, καθώς προσπάθησαν αλλά δεν κατάφεραν να μπουν στην ηλεκτρονική τους τάξη.

Όπως σημείωσε η υφυπουργός, η εταιρεία κάνει τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να επιλύσει το τεχνικό ζήτημα που προέκυψε, και το οποίο, όπως είπε, αφορά γενικότερα την Ευρώπη.

Τέλος, τόνισε ότι το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και γενικότερα οι πλατφόρμες του υπουργείου Παιδείας λειτουργούν κανονικά.

Την δική της απάντηση δίνει και η Νέα Δημοκρατία στην κριτική που ασκείται για τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν σήμερα με την πλατφόρμα για την τηλεκπαίδευση στα σχολεία, και αναφέρει ότι το πρόβλημα υπάρχει και σε άλλες χώρες.

«Από το πρωί διαρρέεται, ούτε λίγο ούτε πολύ, πως για το γεγονός ότι η πλατφόρμα Webex έχει «πέσει» τις τελευταίες ώρες σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, ευθύνεται η Κυβέρνηση και η Υπουργός Παιδείας, παρουσιάζοντάς το ως δήθεν «επιτελικό φιάσκο» επισημαίνουν κομματικές πηγές και προσθέτουν:

«Ο διεθνής πάροχος της πλατφόρμας εργάζεται σκληρά για να λύσει το πρόβλημα στην Ελλάδα, όπως και στις υπόλοιπες χώρες και έχει παράσχει διαβεβαιώσεις για την άμεση επαναλειτουργία της πλατφόρμας».

Η ΝΔ επισυνάπτει χάρτη και τα επίσημα στοιχεία από το site καταγραφής προβλημάτων στις συνδέσεις Webex στην Ευρώπη, καθώς και ενδεικτικές αναφορές των χρηστών από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες και αναφέρει το παρακάτω domain ως πηγή: (https://downdetector.com/status/webex/map/)

Οι κομματικές πηγές της ΝΔ καταλήγουν λέγοντας:

«Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, καθώς και όλες οι πλατφόρμες του Υπουργείου Παιδείας λειτουργούν κανονικά και αδιάλειπτα, ενώ το Υπουργείο έχει ενημερώσει από την πρώτη στιγμή ότι οι απουσίες στις περιπτώσεις που παρουσιάστηκε τεχνικό πρόβλημα δεν θα ληφθούν υπόψιν».

Δημοφιλή