ΚΟΙΝΩΝΙΑ
15/04/2020 12:31 EEST | Updated 15/04/2020 12:40 EEST

Stoiximan: Η εταιρική υπευθυνότητα φαίνεται στην κρίση

Η διευθύντρια εταιρικών υποθέσεων της κορυφαίας στοιχηματικής εταιρείας, εξηγεί πόσο σημαντικές είναι οι CSR ενέργειες αυτή την περίοδο.

Η Stoiximan, η κορυφαία ελληνική στοιχηματική εταιρεία ήταν  ανάμεσα στις πρώτες εταιρείες που προσφέρουν work from home στους εργαζομένους στο πλαίσιο των μέτρων για την αποφυγή μετάδοσης του νέου Covid19, αποδεικνύοντας ότι λειτουργεί αποτελεσματικά ως Εταιρεία Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ) ή όπως αποκαλείται στη διεθνή ορολογία CSR (Corporate Social Responsibility.

Ο όρος Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη αναφέρεται στις ενέργειες των επιχειρήσεων που αποσκοπούν στην συμβολή αντιμετώπισης περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων. Συγκεκριμένα οι επιχειρήσεις αποτελούν οντότητες οι οποίες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με το κοινωνικό σύνολο μέσα στο οποίο δραστηριοποιούνται, επηρεάζοντας και επηρεαζόμενες από τα δεδομένα της εποχής και του χώρου δράσης τους.

Η Διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων της Stoiximan, Αγγελική Παπαδοπούλου, μιλώντας στην HuffPost Greece αναλύει τις ενέργειες στις οποίες έχει προβει μέχρι στιγμής η εταιρεία, τις πρωτοβουλίες συγκριτικά με άλλες εταιρείες και επισημαίνει την ετοιμότητά της για την επόμενη μέρα.

Η διευθύντρια εταιρικών υποθέσεων της Stoiximan, Αγγελική Παπαδοπούλου. 

Ποιές είναι οι CSR ενέργειες της Stoiximan στη φάση του COVID-19;

Αρχικά, το σημαντικότερο ήταν η ασφάλεια των ανθρώπων μας. Γι′ αυτό και φροντίσαμε να μεταφερθούν άμεσα και οι 716 άνθρωποί μας στην ασφάλεια του σπιτιού τους και στις 5 χώρες όπου δραστηριοποιούμαστε. Παράλληλα διατηρήσαμε πλήρως τη λειτουργία και την ποιότητα των υπηρεσιών μας. 

 Η επόμενη προτεραιότητα ήταν η εσωτερική επικοινωνία, η στήριξη και η συνοχή μας, όπου και αν βρισκόμαστε. Ήταν σημαντικό να παραμείνουμε μαζί, το σύνθημά μας είναι #oneteam, wherever we are (Μια ομάδα, όπου και να είμαστε). 

Αναλύσαμε την κατάσταση, εντοπίσαμε τις ανάγκες των ανθρώπων μας σε κάθε επίπεδο: επαγγελματικό, κοινωνικό, προσωπικό. Και αναπτύξαμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα με δράσεις για υποστήριξη, ενημέρωση, διασκέδαση. Μπορεί να ήμασταν μακριά, αλλά το στοίχημα ήταν να εκμηδενίσουμε την απόσταση. Ο ίδιος ο CEO μας ανέλαβε την ενημέρωση με δικές του αναρτήσεις, βίντεο, ζωντανό QA. Δημιουργήσαμε μια ξεχωριστή εσωτερική σελίδα για αλληλεπίδραση, με συμβουλές για WFH (Εργασία από το Σπίτι), πρόγραμμα γυμναστικής από το σπίτι, γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης, διαγωνισμούς, βίντεο με προσωπικές στιγμές ανεξαρτήτως ιεραρχίας, υλικό από τους αθλητές μας που αναπτύσσεται μόνο για εμάς, ακόμη και τον δικό μας ραδιοφωνικό σταθμό! Και παρακολουθούμε την εξέλιξη με εβδομαδιαίο ερωτηματολόγιο που μας βοηθά να καλύψουμε τις ανάγκες και να σχεδιάσουμε νέες δράσεις.

Παράλληλα σχεδιάσαμε την εξωτερική επικοινωνία και τις δράσεις μας: Ιστορικά στηρίζαμε τους ήρωες, και τώρα ήρθε η ώρα να βοηθήσουμε τους ήρωες των νοσοκομείων. Έτσι προχωρήσαμε σε ουσιαστική προσφορά σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές σε όλες τις χώρες της δραστηριότητάς μας: δωρίσαμε 250.000 μάσκες στην Ελλάδα, σημαντικό εξοπλισμό στην Κύπρο, συμμετείχαμε σε μεγάλη δράση της ομάδας της Μπράγκα στην Πορτογαλία (ύψους 270.000 ευρώ), και προσφέρουμε 100.000 ευρώ στη Ρουμανία μέσω του Ερυθρού Σταυρού της χώρας. Και πλέον είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε και με τους Μικρούς Ήρωες, το γνωστό πλέον πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της Stoiximan από το 2017, που πλέον μεταφέρεται στο διαδίκτυο και προσφέρει δωρεάν δραστηριότητες υψηλής εκπαιδευτικής ποιότητας στα παιδιά που μένουν στο σπίτι. Και φυσικά, προσαρμόσαμε άμεσα τα επικοινωνιακά μας πλάνα, καθώς προτεραιότητα πλέον έχει μόνο ό,τι βοηθά στην παρούσα κατάσταση. Ενεργοποιήσαμε κάθε δικό μας μέσο για να βοηθήσουμε στο μήνυμα του #μένουμεσπίτι, από τους πρωταθλητές μας μέχρι τις πλατφόρμες μας.

Πόσο σημαντικές είναι οι CSR ενέργειες αυτή την περίοδο;

Θα ακουστεί απόλυτο: δεν είναι απλά σημαντικές, είναι οι μοναδικές που έχει νόημα να γίνονται αυτήν την περίοδο. Οι Δράσεις ΕΚΕ σχετίζονται εξ ορισμού με τις κοινωνικές ανάγκες, άρα σε περίοδο κρίσης γίνονται ακόμη πιο απαραίτητες. Η εταιρική υπευθυνότητα φαίνεται στην κρίση, εκεί άλλωστε συχνά αποκαλύπτεται και η πραγματική ποιότητα μιας εταιρείας. Η εταιρική υπευθυνότητα είναι παραπάνω από αυτό που κάνουμε, είναι αυτό που είμαστε. Ο κόσμος μας άλλαξε μέσα σε λίγες μόνο μέρες. Στο σημερινό πλαίσιο οι παραδοσιακές επικοινωνίες και προωθητικές φαίνονται παράταιρες, εκτός πλαισίου, ακόμη και επικίνδυνες για την εταιρική εικόνα. Βλέπουμε μεγάλες εταιρείες να μεταφέρουν τεράστιο επικοινωνιακό budget στην καταπολέμηση του ιού και δεν μπορούμε παρά να χειροκροτήσουμε. Είναι εποχή για μεγάλες, γενναίες κινήσεις από την πλευρά των εταιρειών. Ο χρόνος κυλάει διαφορετικά στην κρίση, δεν υπάρχει χρόνος για υπερβολικές αναλύσεις, καθυστερήσεις, εμπορική πολιτική. Οι ανθρώπινες αξίες έχουν βγει μπροστά και ο τρόπος που η κάθε εταιρεία θα διαχειριστεί την εικόνα της θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό και τον τρόπο που θα αξιολογηθεί την επόμενη ημέρα.

 

Ποιές είναι οι πρωτοβουλίες που έχει πάρει η Stoiximan, κάνοντάς τη να διαφέρει συγκριτικά με άλλες εταιρείες σε αυτό τον τομέα;

Ευτυχώς υπάρχουν πάρα πολύ καλά εταιρικά παραδείγματα, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Και αυτό είναι σπουδαίο γιατί σε τέτοιες περιόδους δεν τίθεται θέμα σύγκρισης: όσο πιο πολλοί, τόσο πιο καλά. Στη Stoiximan είμαστε τυχεροί γιατί ξεκινούμε από ψηφιακή βάση. Επιπλέον, η λειτουργία μας είναι ευέλικτη και ας επιτρέπει να παίρνουμε γρήγορα αποφάσεις. Μπορέσαμε να κινηθούμε γρήγορα στη μεταφορά και τη λειτουργία των ανθρώπων μας από απόσταση, να υλοποιήσουμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα ενημέρωσης και υποστήριξής, αλλά και να μπορέσουμε να βοηθήσουμε ουσιαστικά. Όσες εταιρείες προσπάθησαν να βοηθήσουν αυτές τις ημέρες γνωρίζουν ότι ειδικά η προμήθεια μασκών ήταν στα πλαίσια του ακατόρθωτου. Επίσης, είμαστε μια νεανική και δυναμική εταιρεία με αυθεντικότητα και fun κουλτούρα. Είμαστε ανθρώπινοι κάθε μέρα, ανεξαρτήτως ιεραρχίας, πόσω μάλλον τώρα. Κι αυτό βοήθησε να μείνουμε κοντά.

4

Είναι προετοιμασμένη η εταιρεία και για μελλοντικές παρόμοιες κρίσεις;

Αυτή είναι μια μεγάλη συζήτηση, που αγγίζει τα όρια του φιλοσοφικού: πόσο προετοιμασμένος μπορεί να είναι κανείς για την κρίση; Η διαχείριση κρίσης εξ ορισμού είναι η προσπάθεια να ελέγξεις το ανεξέλεγκτο. Εντοπίζεις τις περιοχές ρίσκου, παρακολουθείς δείκτες, εξελίξεις, περιβάλλον, κρατάς τους ανθρώπους σου σε εγρήγορση, δημιουργείς δομές, διαθέτεις χρόνο και πόρους για εκείνη τη μία ημέρα που θα ξέρεις ότι ευτυχώς που είχες προβλέψει.

Στην περίπτωσή μας υπήρχε ήδη business  continuity και contingencyprocess που εξασφάλιζε την ομαλή συνέχεια της λειτουργίας μας. Όσο πλησίαζαν οι μέρες, αναπτύσσαμε και τις διαδικασίες για τα επόμενα βήματα αυτής της κρίσης, που από ένα σημείο και μετά απλώθηκε καλπάζοντας. Και εκεί είδαμε να υπάρχει και κάτι ακόμη: η προθυμία και εργατικότητα των ανθρώπων μας, που με ενθουσιασμό έσπευσαν να λύσουν κάθε πρόβλημα από την πρώτη μέρα.

Έχουμε κι εμείς τους δικούς μας ήρωες, την ομάδα των τεχνικών I/T που δούλεψαν ατελείωτα για να μεταφερθούμε όλοι άμεσα και με ασφάλεια. Για να επιστρέψω στην ερώτηση: έχουμε τις διαδικασίες και τις δομές, θα συνεχίσουμε να τις ανανεώνουμε. Αλλά είμαστε προετοιμασμένοι κυρίως επειδή έχουμε την όρεξη να βρούμε λύσεις, να κάνουμε αυτό που πρέπει.

Οι κρίσεις πάντοτε θα είναι διαφορετικές και από τη φύση τους απρόβλεπτες. Τη δύσκολη στιγμή όμως χρειάζεται ταχύτητα, αρμονία, συνεργασία, ομαδικότητα. Την ομαδικότητα δεν την κάνουν τα γραφεία, την κάνουν οι άνθρωποι. Κι εμείς είμαστε για μια φορά ακόμη βέβαιοι ότι είμαστε μία ομάδα, όπου κι αν βρισκόμαστε.

Κι αυτό για εμένα είναι η μεγαλύτερη ασφάλεια πως ναι, ότι και να γίνει, θα τα καταφέρουμε.

Sponsored Post