Τα μικρά-μεγάλα «εγκλήματα» που διαπράττουμε πίνοντας τον καφέ μας

Ας δώσουμε βάση γιατί μπορεί να μας κοστίσουν.
filadendron via Getty Images

Εάν χρειαζόμαστε ένα φλιτζάνι καφέ προκειμένου να ξεκινήσει όμορφα η μέρα μας, δεν είμαστε οι μόνοι. Στην πραγματικότητα, ανήκουμε στην πλειοψηφία. Σύμφωνα με μια μελέτη του 2020, το 62% των Αμερικανών πίνουν κάποιο είδος καφέ κάθε μέρα. Και ενώ ο καφές δεν είναι απαραίτητα ανθυγιεινός, υπάρχουν μερικές κακές συνήθειες στην κατανάλωσή του, που απειλούν να μας γεράσουν πριν την ώρα μας.

Προκειμένου να μάθουμε τί ακριβώς να αποφύγουμε την επόμενη φορά που θα θελήσουμε να απολαύσουμε ένα φλιτζάνι καφέ, συμβουλευτήκαμε την διατροφολόγο Λίσα Μόσκοβιτζ. Ακολουθούν πέντε tip που θα μας φανούν πολύτιμα.

Δεν αντικαθιστούμε το πρωινό μας με καφέ

Πολλοί θεωρούν ότι το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας. Επομένως, η αντικατάστασή του με καφέ αποκλείεται να είναι καλή για την υγεία μας.

Σύμφωνα με τον Μόσκοβιτζ, «με την παράλειψη αυτού του τόσο σημαντικού γεύματος ελλοχεύει ο κίνδυνος να οδηγηθούμε σε μια λιγότερο θρεπτική διατροφή» και πιο συγκεκριμένα, σε μια δίαιτα που είναι αντίθετη με ένα υγιές μεγάλωμα. Και σύμφωνα με διάφορες ερευνητικές μελέτες, η παράλειψη του πρωινού και η κατανάλωση σκέτου καφέ μπορεί επίσης να οδηγήσει σε ορισμένες σοβαρές επιπλοκές.

Μελέτη διαπίστωσε ότι στην περίπτωση που παραλείπουμε τακτικά το πρωινό μας, προκύπτει μεγαλύτερη γνωστική έκπτωση. Επομένως, αντί να παραλείψουμε το πρωινό και να περάσουμε κατευθείαν στον καφέ, η Μόσκοβιτζ προτείνει να φάμε πρώτα «ένα πρωινό με φρέσκα φρούτα, δημητριακά ολικής αλέσεως και ξηρούς καρπούς ή σπόρους» για ένα ξύπνημα γεμάτο φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά.

Δεν πίνουμε τον καφέ μας γλυκό και ελαφρύ

Εάν υποφέρουμε πίνοντας τον καφέ μας «μαύρο» και προτιμάμε να προσθέσουμε αφρόγαλα ή γλυκαντικά, αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει την υγεία μας, ανάλογα με την ποσότητα που προσθέτουμε.

Συγκεκριμένα, καθώς μεγαλώνουμε, θα μπορούσαμε να δούμε μια σημαντική αύξηση του σακχάρου στο αίμα καθώς και πολλές άλλες διαταραχές. Επιπλέον, όταν καταναλώνουμε υπερβολική ποσότητα ζάχαρης, περιορίζουμε τα επίπεδα κολλαγόνου του δέρματός, συμβάλλοντας επομένως στη μείωση της ελαστικότητας του με την πάροδο του χρόνου.

Δεν πίνουμε καφέ αντί για νερό

Το να θυμόμαστε να πίνουμε νερό είναι μια συνήθεια που πολλοί συχνά ξεχνάμε. Κι όμως, δεν θα έπρεπε, καθώς όταν πίνουμε πολύ καφέ, ενδέχεται να αφυδατωθούμε και να θέσουμε σε κίνδυνο τη γενική μας υγεία.

Δεν πίνουμε καφέ από το πρωί μέχρι το βράδυ

Αν αναρωτιόμαστε πότε είναι η καλύτερη στιγμή να ευχαριστηθούμε τον καφέ μας, η καλύτερη απάντηση είναι το πρωί. Η καφεΐνη είναι μια διεγερτική ουσία που όταν καταναλώνεται πολύ κοντά στην ώρα που ξαπλώνουμε στο κρεβάτι, με βεβαιότητα θα οδηγήσει σε κακό ύπνο, ο οποίος με τη σειρά του θα έχει συνέπειες στη διάθεση, την ενέργεια και το μεταβολισμό μας.

Δεν προσθέτουμε γλυκαντικά στον καφέ μας

Τα γλυκαντικά, ακόμα και αν φαίνονται μια καλή εναλλακτική της ζάχαρης, έχουν σοβαρό αντίκτυπο στη μακροπρόθεσμη υγεία μας. Σύμφωνα με την Μόσκοβιτζ, «γλυκαντικά, όπως η σουκραλόζη και η ασπαρτάμη, μπορούν να βλάψουν τα επίπεδα ινσουλίνης και την υγεία του εντέρου, η οποία επηρεάζει όλες τις ζωτικές οδούς στο σώμα μας και μας οδηγεί στο να λαχταράμε περισσότερα γλυκά όλη την ημέρα».

Πηγή: eatthis.com

Προτείνετε μια διόρθωση