Το ενδεδειγμένο μάρκετινγκ στην υπηρεσία του ελληνικού Τουρισμού

Υψηλού επιπέδου εσπερίδα στη Θεσσαλονίκη, με κορυφαία στελέχη τουρισμού

Ο Τουρισμός για τη χώρα μας αποτελεί έναν νευραλγικό τομέα της ελληνικής οικονομίας. Η άμεση και έμμεση συνεισφορά του, αντιστοιχεί μεταξύ 27,5% έως 33,1% του ΑΕΠ της χώρας, όπως είχα τη δυνατότητα να πω, παρουσιάζοντας και συντονίζοντας την εσπερίδα «Destination Marketing – Making Tourism Stronger», που διοργάνωσε το Marketing Club Greece στη Θεσσαλονίκη.

Η «νύμφη του Θερμαϊκού», βρέθηκε ξανά στο επίκεντρο των εξελίξεων, με το δραστήριο Marketing Club Greece να έχει προσκαλέσει για την εσπερίδα ανθρώπους που γνωρίζουν πολύ καλά το μάρκετινγκ, από διαφορετικές πλευρές του ελληνικού τουρισμού, προκειμένου να αναδείξει τα καλά παραδείγματα, αλλά και τα εργαλεία εκείνα που μπορούν να ωθήσουν τον ελληνικό Τουρισμό τα επόμενα χρόνια.

MARKETINGK CLUB GREECE

Παρουσιάζοντας το δεδομένο της ανισοκατανομής των τουριστικών εσόδων, με το περίπου 90% (στοιχεία του 2021), να προέρχεται από τις 5 εκ των 13 Περιφερειών της χώρας, ανέφερα ότι η υπόλοιπη Ελλάδα μπορεί να πρέπει να αποτελέσει πεδίο εφαρμογής άμεσων ενεργειών, ώστε να αυξήσουν τα τουριστικά τους έσοδα, να δημιουργήσουν συνθήκες ανάπτυξης και διατήρησης του μόνιμου πληθυσμού.

Η παρουσίαση του προϊόντος, οι συνέργειες και οι διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους μπορούμε να διασφαλίσουμε έναν Τουρισμό που μπορεί να αναδείξει και να αναδειχθεί μέσα από τον Πολιτισμό, την Γαστρονομία, τις διαδρομές και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ενός τόπου, ήταν τα κοινά σημεία σύγκλισης των τοποθετήσεων των προσκεκλημένων του Marketing Club Greece.

MARKETINGK CLUB GREECE

Επαγγελματίες του Τουρισμού αλλά και του μάρκετινγκ συνομίλησαν με την Ιωάννα Δρέττα, διευθύνουσα σύμβουλο της Marketing Greece, με τον Πρόδρομο Μοναστηρίδη, διευθυντή marketing στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και αντιπρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του Thessaloniki Convention Bureau, με τη Σύλβια – Ιωάννα Κουμεντάκη, συν-ιδρύτρια Chef stories, Gastronomy Events’ specialist and Consultant, με την Αλεξία Παναγιωτοπούλου, επικεφαλής Στρατηγικού Σχεδιασμού στην Εταιρεία Ανάπτυξης & Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων και με τον Χρήστο Τζούτη, Outdoor Photographer & Founder of Lamda3.

Το Marketing Club Greece, αφιέρωσε την πρώτη του εκδήλωση για το 2023, στον Τουρισμό και συγκεκριμένα στο μάρκετινγκ προορισμού, σε όλες εκείνες τις ενέργειες και τις δράσεις που απαιτούνται για να γίνει ελκυστικός ένας προορισμός στους επισκέπτες ανεξάρτητα από το μέγεθος και τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά του.

MARKETINGK CLUB GREECE

«Ο Τουρισμός εμπνέεται. Είμαστε υποχρεωμένοι να αποδεχθούμε ότι η εποχικότητα είναι μια τάση σε παγκόσμιο επίπεδο, δεν είναι μόνο χαρακτηριστικό της χώρας μας. Αυτό αν δεν μπορούμε ριζικά να το αλλάξουμε, μπορούμε να το βελτιώσουμε. Μόνο μέσα από δουλειά που θα κάνουμε όλοι μαζί. Βάζοντας στην άκρη τις όποιες διαφορές μας. Αν εργαστούμε όλοι μαζί, μπορούμε να αλλάξουμε πράγματα. Αλλά για να γίνει αυτό πρέπει να «ξεβολευτούμε», να αλλάξουμε νοοτροπία, να έρθουμε κοντά στους τόπους και τις ανάγκες τους, να δούμε ποια είναι τα σημεία που συμφωνούμε και σε ποια διαφωνούμε για να σηκώσουμε τα μανίκια και να δουλέψουμε όλοι μαζί. Το παράδειγμα της Marketing Greece και των συμπράξεων της έχουν οδηγήσει στο επιτυχημένο αποτέλεσμα που βλέπουμε σήμερα για τον Τουρισμό στη χώρα μας», ανέφερε η Ιωάννα Δρέττα.

MARKETINGK CLUB GREECE

Στην συνεργατικότητα και στις συνέργειες που βοήθησαν την Αθήνα να «ξεπεράσει» την εικόνα της, να αναδείξει πέρα από τα ιστορικά μνημεία της και άλλα χαρακτηριστικά της ως πόλη – προορισμός μέσα σε αντίξοες συνθήκες κρίσεων, διαδηλώσεων και πανδημίας αναφέρθηκε με τη σειρά της και η Αλεξία Παναγιωτοπούλου, παρουσιάζοντας το παράδειγμα της Αθήνας. Και είναι Αλήθεια, ότι η Αθήνα αποτελεί το βαρύ πυροβολικό της ηπειρωτικής Ελλάδας, πέρα από τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου, της Κρήτης και του Ιουνίου.

MARKETINGK CLUB GREECE

Η Σύλβια – Ιωάννα Κουμεντάκη, επισήμανε την σημασία του γαστρονομικού τουρισμού και τους τρόπους με τους οποίους αυτός μπορεί να προβληθεί και να προσελκύσει επισκέπτες. «Εχουμε τοπικά προϊόντα, παραγωγούς σε κάθε τόπο και τεχνικές και συνταγές που πρέπει να μοιραστούμε με τον επισκέπτη. Έχουμε ξεχωριστές προτάσεις και πρέπει να τις συμπεριλάβουμε τόσο στο πληροφοριακό υλικό όσο και στις εκδρομές και στα καταλύματα που φιλοξενούν τους επισκέπτες, ενώ οι χώροι παραγωγής μπορούν -από μόνοι τους- να γίνουν χώροι φιλοξενίας και να προσελκύσουν ταξιδιώτες».

«Μια εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις, αλλά το κείμενο πάντα συνεργάζεται με την εικόνα», είπε χαρακτηριστικά ο Outdoor photographer, εκδότης ταξιδιωτικού περιοδικού και instagrammer Χρήστος Τζούτης. Κάθε εικόνα για τον Χρήστο Τζούτη, και κάθε επισκέπτης που προβάλει αυτές τις φωτογραφίες στον λογαριασμό του στα social media, μπορεί να γίνει πρεσβευτής ενός τόπου.

MARKETINGK CLUB GREECE

Την σχέση του Πολιτισμού με τον Τουρισμό παρουσίασε ο Πρόδρομος Μοναστηρίδης, διευθυντής marketing του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. «Ο Πολιτισμός μπορεί να γίνει το εφαλτήριο του Τουρισμού για έναν προορισμό», τόνισε. Ο επισκέπτης πρέπει να έχει τη δυνατότητα και τις επιλογές να γνωρίζει σημαντικές παραστάσεις και καλλιτεχνικά έργα που παρουσιάζονται σε μια περιοχή και να τα συμπεριλαμβάνει στο πρόγραμμα του ή να αποτελούν και λόγο επίσκεψής του σε έναν προορισμό, για τον Πρόδρομο Μοναστηρίδη.

Η Γεωργία Δώδου, διευθύντρια marketing και Επικοινωνίας του Hospitality and Gastronomy Division στον όμιλο Fais, που δεν μπόρεσε να παρευρεθεί όπως αρχικά είχε προγραμματιστεί με φυσική παρουσία στην εκδήλωση, έστειλε το μήνυμά της, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι: «Η Γαστρονομία έχει άμεση σχέση με τον Τουρισμό. Δημιουργεί αναμνήσεις που ο επισκέπτης κουβαλά μαζί στο τέλος μιας διαδρομής και ανατρέχει σε αυτές όταν αναζητά έναν προορισμό», ενώ το κοινό παρακολούθησε βίντεο για την αγορά Μοδιάνο που ξεκίνησε πρόσφατα την επαναλειτουργία της, πλήρως ανακαινισμένη και εντελώς διαφορετική, στη Θεσσαλονίκη.

Την εκδήλωση χαιρέτισαν ο Γιάννης Ασλάνης, πρόεδρος του Thessaloniki Convention Bureau, ο Γρηγόρης Τάσιος, [ρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και η Ιωάννα Μηταυτσή, πρόεδρος του Συλλόγου Αποφοίτων Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Τουρισμός και Τοπική Ανάπτυξη» Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Alumni Association Master in Tourism and Local Development, AUTH).

MARKETINGK CLUB GREECE

«Η εκδήλωση του Marketing Club Greece με έδρα στη Θεσσαλονίκη, είναι η πρώτη για το 2023 ανάμεσα σε περισσότερες από 100 δράσεις που έχουν παρουσιαστεί, ενώ το σωματείο στελεχών μάρκετινγκ και επιχειρήσεων μετράει πλέον 11 χρόνια ζωής και είμαστε πολύ χαρούμενοι που βλέπουμε τα μέλη μας να αυξάνονται σε αριθμό και να ανταποκρίνονται σε κάθε κάλεσμα μας», τόνισε ο πρόεδρος του Marketing Club Greece, Τσαμπίκος Κοκκάρης.

Πήγαινε στην αρχική σελίδα