Το νέο LBX είναι το μικρότερο Lexus SUV

Ενα εντελώς νέο compact SUV, με νέο Hybrid Electric σύστημα κίνησης 1.5lt.
Jeroen Peeters

Να λοιπόν που η Lexus μπαίνει σε μια κατηγορία που κυριολεκτικά γίνεται μάχη με δεκάδες μοντέλα.

Στα compact SUV, η θυγατρική εταιρεία της Toyota, λανσάρει το LBX, το μικρότερο σε μέγεθος μοντέλο, με 4,190 μ. μήκος, 1,825 μ. πλάτος και 1,545 μ. ύψος.

Επίσης, το LBX είναι μια σημαντική υπέρβαση για την επιχειρηματική δραστηριότητα της Lexus στην Ευρώπη. Για πρώτη φορά, η γηραιά ήπειρος ήταν η κορυφαία περιοχή παγκοσμίως για την ανάπτυξη ενός νέου οχήματος Lexus.

Η σχεδιαστική φιλοδοξία της Lexus ήταν να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που θα έχει πιο χαλαρό παρά επίσημο χαρακτήρα. Ετσι δημιουργήθηκε μια νέα ταυτότητα της μπροστινής όψης που είναι εντελώς διαφορετική από πριν, αλλά και άμεσα αναγνωρίσιμη ως Lexus.

Η μάσκα έχει ενοποιηθεί σε ένα ενιαίο τραπεζοειδές σχήμα, τοποθετημένο κάτω από ένα στενό άνοιγμα που εκτείνεται κάτω από το εμπρός άκρο του καπό, συνδέοντας τις λεπτές μονάδες των προβολέων. Ο νέος σχεδιασμός των προβολέων δημιουργεί μια ισχυρή οπτική υπογραφή, με τα φώτα ημέρας και τα φλας ενσωματωμένα σε διλειτουργικές μονάδες. Με αυτή τη νέα διάταξη, το χαρακτηριστικό σχήμα L των φώτων έχει αλλάξει και είναι στραμμένο προς τα έξω αντί προς τα μέσα, ώστε να ταιριάζει με την κατεύθυνση κάθε φλας.

Οι μπροστινές κολόνες είναι τραβηγμένες προς τα πίσω, με αποτέλεσμα η καμπίνα να φαίνεται συμπαγής και το καπό μακρύτερο διαμορφώνοντας ένα σπορ προφίλ. Τα φουσκωμένα φτερά τονίζουν τους μεγάλους τροχούς και τα ελαστικά 18 ιντσών, ενώ οι κοντοί πρόβολοι παραπέμπουν σε ζωηρές επιδόσεις.

Πίσω η πινακίδα κυκλοφορίας στον προφυλακτήρα έχει μετακινηθεί προς τα κάτω, ώστε η υπογραφή LEXUS στην πίσω πόρτα να είναι πιο εμφανής όταν είναι κλειστή. Ομοίως, η πιο πρόσφατη εξέλιξη της χαρακτηριστικής μπάρας φώτων σε σχήμα L της Lexus δημιουργεί μεγαλύτερη οπτική αίσθηση, με τα φλας και τα φώτα οπισθοπορείας να έχουν μια υποτονική παρουσία όταν δεν είναι αναμμένα.

Το χαμηλό καπό, τα πλαϊνά προστατευτικά στο ίδιο επίπεδο με το αμάξωμα, η πίσω αεροτομή οροφής σε στιλ αψίδας και ο ακριβής σχεδιασμός των φωτιστικών σωμάτων ενισχύουν την αεροδυναμική απόδοση και συμβάλλουν στην αποδοτικότητα, τη σταθερότητα και την άμεση απόκριση του LBX.

Το LBX είναι το πρώτο μοντέλο της Lexus που κατασκευάζεται σε μια ειδική τροποποίηση της παγκόσμιας πλατφόρμας GA-B που προορίζεται για πιο συμπαγείς κατηγορίες και είναι πλήρως προσαρμοσμένη ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της Lexus, προσφέροντας τα βασικά πλεονεκτήματα του χαμηλού κέντρου βάρους, των φαρδιών μετατροχίων, των κοντών προβόλων και ενός εξαιρετικά άκαμπτου αμαξώματος.

Η απόσταση των 28,5 εκ. από το έδαφος της θέσης οδήγησης βοηθά τον οδηγό να αισθάνεται ότι είναι ένα με το όχημά του. Τα δε συστήματα της εμπρός και πίσω ανάρτησης έχουν σχεδιαστεί για υψηλή ακαμψία και μικρό βάρος, προσφέροντας στο LBX ευελιξία και σταθερή συμπεριφορά στις στροφές. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν γόνατα MacPherson εμπρός - τα προσθιοκίνητα μοντέλα χρησιμοποιούν ημιάκαμπτο πίσω άξονα, ενώ το τετρακίνητο LBX διαθέτει διάταξη με διπλά ψαλίδια.

Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα πέδησης περιλαμβάνει Vehicle Braking Posture Control. Το σύστημα αυτό εξισορροπεί αυτόματα την κατανομή της δύναμης πέδησης εμπρός και πίσω για την καταστολή των κλίσεων κατά τον διαμήκη άξονα και τη διατήρηση ενός γραμμικού και αξιόπιστου φρεναρίσματος. Βοηθά επίσης στη μείωση των κλίσεων του οχήματος στις στροφές, διατηρώντας το αυτοκίνητο άνετο και σταθερό και φιλτράροντας τους κραδασμούς.

ANDREAS HEMPEL

Στο εσωτερικό, οι σχεδιαστές της Lexus επεδίωξαν να δημιουργήσουν μια εκλεπτυσμένη καμπίνα που δημιουργεί την αίσθηση και την ατμόσφαιρα ενός μοντέλου μεγαλύτερης κατηγορίας.

Εκτός από το κορυφαίας ποιότητας δέρμα, οι επιλογές περιλαμβάνουν ένα vegan εσωτερικό που χρησιμοποιεί συνθετικό δέρμα και υλικά για τις επενδύσεις των καθισμάτων, του τιμονιού, του μοχλού ταχυτήτων και των θυρών. Αναδεικνύοντας διαφορετικά σημεία της καμπίνας, ο φωτισμός περιλαμβάνει 50 επιλογές χρωμάτων, το καθένα από τα οποία έχει διαφορετικό θέμα που ‘ενεργοποιεί’ μία διαφορετική διάθεση.

Στο κόκπιτ υπάρχει μια νέα, πλήρως ψηφιακή οθόνη οργάνων 12,3 ιντσών, που κάνει την εμφάνισή της για πρώτη φορά σε Lexus. Η διάταξη και η προβολή των ενδείξεων και των δεδομένων αλλάζει ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης και μπορεί να προσαρμοστεί στις προσωπικές προτιμήσεις. Διατίθεται επίσης προαιρετικά σύστημα head-up display.

Ο πίνακας οργάνων με την οριζόντια διάταξη έχει καθαρή και απλή σχεδίαση ώστε να διατηρείται ανεπηρέαστη η ορατότητα.

Επίσης, τα πίσω καθίσματα είναι τοποθετημένα ελαφρώς ψηλότερα σε σχέση με τα εμπρός, ώστε όλοι οι επιβάτες να απολαμβάνουν καλή ορατότητα.

Η κεντρική κονσόλα είναι κυρίαρχο στοιχείο της καμπίνας με τη μεγάλη οθόνη αφής πολυμέσων να είναι κεκλιμένη προς τα πίσω, για καλύτερη ενσωμάτωση. Η μονάδα διαθέτει πλευρικά μαξιλαράκια με επένδυση και φιλοξενεί δύο ποτηροθήκες και πολλαπλούς αποθηκευτικούς χώρους και θύρες USB για σύνδεση και φόρτιση συσκευών.

Ο χώρος αποσκευών προσφέρει έως και 332 λίτρα που είναι αρκετά για δύο βαλίτσες των 75 λίτρων οι οποίες μπορούν να μεταφερθούν κάτω από το αναδιπλούμενο κάλυμμα.

LEXUS

Το LBX είναι εξοπλισμένο με το πιο πρόσφατο σύστημα Lexus Link Connect, το οποίο λειτουργεί μέσω μιας οθόνης αφής 9,8 ιντσών. Το σύστημα παρέχει πλοήγηση βασισμένη στο cloud, βελτιστοποιώντας τον προγραμματισμό διαδρομής με πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για τα κυκλοφοριακά συμβάντα και τις καθυστερήσεις. Ο ψηφιακός βοηθός «Hey Lexus» αναβαθμίζει την εμπειρία του ταξιδιού καθώς ανταποκρίνεται σε φωνητικές εντολές τόσο του οδηγού όσο και του συνοδηγού.

Η ενσωμάτωση smartphone ενεργοποιείται με ασύρματη ή ενσύρματη σύνδεση για το Apple CarPlay ή με ενσύρματη σύνδεση για το Android Auto. Όπως και τα πιο πρόσφατα νέα μοντέλα Lexus, το LBX προσφέρει απρόσκοπτες over-the-air ενημερώσεις λογισμικού για τα συστήματα πολυμέσων και ασφάλειας, ώστε οι ιδιοκτήτες να μπορούν να επωφελούνται από τις αναβαθμίσεις χωρίς να απαιτείται επίσκεψη σε συνεργείο Lexus.

LEXUS

Το LBX κινείται από ένα Hybrid Electric σύστημα της Lexus νέας γενιάς, το οποίο διαθέτει έναν συμπαγή και ελαφρύ τρικύλινδρο κινητήρα 1.5lt. Τα κύρια εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος έχουν επανασχεδιαστεί σε μεγάλο βαθμό, συμπεριλαμβανομένου του νέου κιβωτίου και της μονάδας ελέγχου ισχύος, για τη βελτίωση της αποδοτικότητας, τη μείωση των απωλειών, την εξοικονόμηση βάρους και τη μείωση του μεγέθους.

Υπάρχει επίσης μια νέα διπολική μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου χαμηλής αντίστασης, υψηλής απόδοσης, η οποία επιτρέπει την πρόσθετη υποστήριξη του ηλεκτροκινητήρα κατά την επιτάχυνση και επεκτείνει την αμιγώς ηλεκτρική ικανότητα οδήγησης του αυτοκινήτου.

Η μέγιστη ισχύς του πλήρως υβριδικού συστήματος είναι 136 hp/ 100 kW με μέγιστη ροπή 185 Nm. Η οδηγησιμότητα ενισχύεται επίσης από το Hybrid System Control που έχει την ικανότητα να ‘ευθυγραμμίζει’ τον παραγόμενο ήχο ανάλογα με την επιτάχυνση. Χάρη στις αναβαθμίσεις του υβριδικού συστήματος, το LBX μπορεί να αναπτύσσει υψηλότερες ταχύτητες κινούμενο ηλεκτρικά και να διανύει μεγαλύτερες αποστάσεις σε λειτουργία EV, προς όφελος της αποδοτικότητας.

Εξάλλου, το LBX περιλαμβάνει την επιλογή της τετρακίνησης E-Four της Lexus, η οποία εισάγει έναν πρόσθετο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα. Όταν το όχημα ξεκινά από στάση, στρίβει ή κινείται σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής, το σύστημα κατευθύνει αυτόματα την κινητήρια δύναμη στους πίσω τροχούς, συμβάλλοντας στη σταθερότητα του οχήματος και διατηρώντας την αυτοπεποίθηση του οδηγού.

Καταλήγοντας, το LBX επωφελείται από τις ολοκληρωμένες λειτουργίας ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού του Lexus Safety System+ τελευταίας γενιάς. Αυτό εξοπλίζει το αυτοκίνητο με πολλαπλά συστήματα που ανιχνεύουν κινδύνους ατυχημάτων, ειδοποιούν τον οδηγό και παρέχουν αυτόματα έλεγχο του τιμονιού, της πέδησης και της ισχύος, εάν απαιτείται, για να βοηθήσουν στην αποφυγή ή τη μείωση των συνεπειών μιας σύγκρουσης.

Δημοφιλή