Τραγωδία στα Τέμπη: Συγγενείς θυμάτων ζητούν να μην οριστεί εφέτης στην έρευνα

Συγκαλείται την Παρασκευή η Ολομέλεια Εφετών για την απόφαση.
via Associated Press

Ευθεία αντίρρηση για την αντικατάσταση των δικαστικών λειτουργών, που ήδη διενεργούν την έρευνα για το δυστύχημα στα Τέμπη, με εφέτες δηλώνουν οι συγγενείς εννέα νεκρών, διά του συνηγόρου τους, Αλέξη Κούγια.

Σε δελτίου Τύπου του δικηγορικού γραφείου του κ. Κούγια αναφέρεται ότι σήμερα θα καταθέσουν στον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας αίτημα προκειμένου να εκφράσουν την αντίρρησή τους στον ορισμό εφετών για την ποινική έρευνα και να ζητήσουν αντί αυτού να οριστεί από το Πρωτοδικείο Λάρισας δεύτερος ανακριτής, ο οποίος θα συνδράμει στο έργο της τη δικαστική λειτουργό που χειρίζεται την υπόθεση από την πρώτη στιγμή.

«Σήμερα, ενώπιον του Προϊσταμένου της Εισαγγελίας Εφετών Λαρίσης κου Δασκαλοπούλου θα καταθέσουμε δικόγραφο, με το οποίο αφενός μεν θα δηλώνουμε την ευθεία αντίρρησή μας για το ενδεχόμενο της αντικαταστάσεως των ως άνω Δικαστικών και Εισαγγελικών λειτουργών που επιμελούνται μέχρι τώρα της ανακρίσεως και ταχύτατα έχουν προβεί σε εξαιρετικές ανακριτικές πράξεις, όπως διαπιστώσαμε από τη μελέτη της μέχρι τώρα σχηματισθείσης δικογραφίας, και συγχρόνως ζητούμε αντί της αντικαταστάσεως της κας Σούρλα και του κου Τζαμαλή, ο προϊστάμενος του Πρωτοδικείου Λαρίσης να αποφασίσει άμεσα τον διορισμό και δεύτερου τακτικού Ανακριτού για την όσο δυνατόν ταχύτερη διεξαγωγή και ολοκλήρωση της ανακριτικής διαδικασίας».

Στο δελτίο Τύπου συμπεριλαμβάνεται και το δικόγραφο που θα κατατεθεί, στο οποίο, μεταξύ άλλων, αναφέρεται:

«... οι εντολείς μου πληροφορήθηκαν ότι το ανακριτικό έργο αφαιρείται από αυτούς τους δύο λειτουργούς και θα ανατεθεί σε Εφέτη Ανακριτή με γνωμοδοτούντα Εισαγγελέα είτε τον Προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας κο Δασκαλόπουλο, ο οποίος συνταξιοδοτείται σε 3 μήνες, είτε κάποιον άλλο Εισαγγελέα Εφετών και ότι οι ελπίδες τους για την ταχύτατη ανακριτική διερεύνηση της υποθέσεως και την ταχύτατη απόδοση ευθυνών σε αυτούς που πρέπει να αποδοθούν, εξανεμίζονται, αφού κάθε φορά που η Δικαιοσύνη ανέθεσε την ανάκριση σε Εφέτες Ανακριτές, με λίγες εξαιρέσεις (όπως στην υπόθεση αυτοκαθάρσεως της Δικαιοσύνης, όπου την ανάκριση διεξήγαγαν δυο Εφέτες Ανακριτές, οι μετέπειτα Αντιπρόεδροι του Αρείου Πάγου κ.κ. Σίδερης και Μπαλτάς), οι ανακρίσεις βάλτωσαν χρονικά και δυστυχώς με τη μετατροπή των κακουργημάτων σε πλημμελήματα τα εγκλήματα παραγράφηκαν, χωρίς ποτέ κανένας να τιμωρηθεί».

Επίσης, τονίζεται στο δικόγραφο ότι οι εντολείς του κ. Κούγια «δηλώνουν ότι δεν επιθυμούν την αντικατάσταση ούτε της Πρωτοδίκη κας Σούρλα ούτε του Προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Λαρίσης κου Τζαμαλή από Εφέτη Ανακριτή και γνωμοδοτούντα Εισαγγελέα Εφετών αντίστοιχα και συγχρόνως αιτούνται όπως την ανακριτική διαδικασία, εκτός της κας Σούρλα και μόνο για λόγους ταχύτητος στην απονομή της Δικαιοσύνης, διά της ταχυτάτης διεξαγωγής του ανακριτικού έργου, ορισθεί να διενεργήσει και δεύτερος Ανακριτής ή Ανακρίτρια από το Πρωτοδικείο Λαρίσης».

Συγκαλείται την Παρασκευή η Ολομέλεια Εφετών για την απόφαση

Την ερχόμενη Παρασκευή, 10.3.2023 θα συγκληθεί η Ολομέλεια Εφετών της Λάρισας προκειμένου να αποφασίσει για το εάν θα ανατεθεί ή όχι η υπόθεση του δυστυχήματος στα Τέμπη σε εφέτη ανακριτή.

Τη σύγκληση της Ολομέλειας των 21 Εφετών έχει ζητήσει ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών της Λάρισας Σταμάτης Δασκαλόπουλος, προκειμένου η υπόθεση να ανατεθεί σε εφέτη ανακριτή.

Με έγγραφό του ζητούσε τη σύγκληση για να οριστούν ένας εφέτης ανακριτής και αναπληρωτής του ώστε να ολοκληρωθεί η έρευνα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Στο ίδιο έγγραφο αναφερόταν σε επιπλέον υπόπτους και συναφή αδικήματα.

Να σημειωθεί ότι έρχονται νέες διώξεις και για άλλα 3-4 πρόσωπα για την τραγωδία στα Τέμπη. Τα πρόσωπα αυτά είναι υπηρεσιακά πάνω από τον σταθμάρχη της Λάρισας και οι επόμενες κινήσεις είναι θέμα ωρών.

Θα αφορούν, σύμφωνα με πληροφορίες, την άσκηση νέων ποινικών διώξεων σε τουλάχιστον 3 άτομα για ίδια ή «συναφή αδικήματα», όπως ανέφερε στο δικαστικό του έγγραφο ο κ. Δασκαλόπουλος.

Η ανακρίτρια της υπόθεσης ήδη εξετάζει ως μάρτυρες σταθμάρχες που υπηρετούν στη Λάρισα και άλλους εργαζόμενους του ΟΣΕ, ενώ αναμένονται με εξαιρετικό ενδιαφέρον οι πραγματογνωμοσύνες που ήδη έχουν διαταχθεί από εισαγγελικής πλευράς και διενεργούνται ήδη για τα αίτια του πολύνεκρου δυστυχήματος.

Πρόκειται για δυο δικαστικούς πραγματογνώμονες οι οποίοι από την πρώτη στιγμή έχουν οριστεί και πιθανότατα σήμερα θα δώσουν τις πρώτες εκτιμήσεις τους στις δικαστικές αρχές της Λάρισας.

Απιστία σε βάρος του δημοσίου

Παράλληλα, ο οικονομικός εισαγγελέας Χρήστος Μπαρδάκης μετά την παραγγελία του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρου Ντογιάκου για κατά απόλυτη προτεραιότητα διερεύνηση όλων των συμβάσεων που καθυστέρησαν η δεν υλοποιήθηκαν ανέθεσε τις έρευνες για τα έργα σε τρεις εισαγγελείς.

-Τον εισαγγελέα εφετών Μιχάλη Μιχαλόπουλο που θα είναι και ο επικεφαλής του εισαγγελικού κλιμακίου και

-Τους εισαγγελείς Δημήτρη Αποστολά και Αθανασία Βλάχου η οποία στο παρελθόν είχε χειριστεί τις έρευνες για τη σύμβαση 717 του 2014, σύμβαση για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, που δεν υλοποιήθηκε και υπογράφηκε συμπληρωματική με αποτέλεσμα ακόμα να μην έχει ολοκληρωθεί.

Η έρευνα της εισαγγελέως Αθανασίας Βλάχου για τη σύμβαση 717 αφορούσε σε ζημιά του δημοσίου ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ από τις καθυστερήσεις των έργων, με βάση το αδίκημα της απιστίας, αλλά αρχειοθετήθηκε το 2021 γιατί σύμφωνα με εισαγγελικές πηγές το πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας που διαβιβάστηκε στην Οικονομική Εισαγγελία, κατέληγε ότι δεν προέκυψε ζημιά σε βάρος του δημοσίου.

Ανασύρθηκε όμως στη συνέχεια το 2022 με παρέμβαση της Ευρωπαϊκή Εισαγγελίας ,η οποία και ως σήμερα έχει αναλάβει την έρευνα αφού αφορά και ευρωπαϊκά κονδύλια.

Οι συμβάσεις

Η Οικονομική Εισαγγελία, αναζητά ενδείξεις διάπραξης απιστίας σε βάρος του δημοσίου από την μη υλοποίηση των συμβάσεων:

Σύμβαση του 2005 για εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου στο κομμάτι Αθήνα, Αχαρνές, Λιόσια, Κόρινθος.

Σύμβαση του 2013 για το κομμάτι Αχαρνές – Τιθορέα.

Σύμβαση του 2013 επίσης για το κομμάτι Τιθορέα – Δομοκός.

Σύμβαση του 2015 για το κομμάτι Πειραιάς – Αθήνα.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ, dikastiko.gr

Δημοφιλή