LIFE
08/01/2015 02:18 EET | Updated 08/01/2015 10:52 EET

Από την κηπουρική ως το γράψιμο: 5 ψυχοθεραπευτικά χόμπι για το 2015

JGI/Jamie Grill

Εάν στις αποφάσεις σας για τη νέα χρονιά ήταν να αποκτήσετε ένα χόμπι αλλά ακόμα δεν έχετε βρει κάτι που να σας ταιριάζει, έφτασε η στιγμή να σταματήσετε τις αναβολές και να κινητοποιηθείτε. Ένα χόμπι, όχι μόνο θα σας απασχολήσει και θα καλλιεργήσει το συναισθηματικό σας κόσμο, αλλά μπορεί να έχει ακόμα και ψυχοθεραπευτικό χαρακτήρα, αφού βοηθάει στην ηρεμία και την εσωτερική ανασκόπηση. Η HuffPost Greece προτείνει μερικά χόμπι που δεν θα βαρύνουν καθόλου την τσέπη σας και θα σας βοηθήσουν να δείτε τη ζωή με άλλο μάτι.

1. Κηπουρική

gardening

Μη βιαστείτε να θέσετε ως δικαιολογία ότι δεν έχετε κήπο για να ξεδιπλώσετε το κηπουρικό σας ταλέντο, ένα μπαλκόνι είναι αρκετό. Σύμφωνα με έρευνες, η κηπουρική μπορεί να καταπολεμήσει το άγχος, αφού όσοι ασχολούνται συστηματικά με το συγκεκριμένο χόμπι παρουσιάζουν μείωση των επιπέδων της κορτιζόλης, της ορμόνης που έχει συνδεθεί με το στρες. Εάν είστε από τους τυχερούς και έχετε κήπο, μπορείτε να καλλιεργήσετε φρούτα και λαχανικά, ώστε να γευτείτε, και κυριολεκτικά, τους καρπούς της προσπάθειάς σας. Αν πάλι δεν έχετε, μην απογοητεύεστε αφού είναι η τέλεια ευκαιρία για να ομορφύνει το μπαλκόνι ή το σαλόνι σας.

2. Πλέξιμο

Πάρτε βελόνες και ένα κουβάρι μαλλί και έχοντας ως μότο το «πλέκω για να μην μπλέκω», πιάστε δουλειά! Το πλέξιμο είναι ένα πολύ χαλαρωτικό και δημιουργικό χόμπι που απασχολεί τόσο τα χέρια όσο και το μυαλό σας. Αν δεν ξέρετε να πλέκετε και δεν υπάρχει κανείς να σας δείξει, μπορείτε να παρακολουθήσετε μαθήματα ή ακόμα και να βρείτε βίντεο που θα σας κατευθύνουν. Με αυτόν τον τρόπο και θα χαλαρώσετε και θα σας μείνει κι ένα ωραιότατο κασκόλ ή πουλόβερ για τις κρύες μέρες του χειμώνα.

3. Τρέξιμο

Λόγω των ενδορφινών που εκκρίνονται κατά τη διάρκεια του τρεξίματος, καταπολεμά τον πονοκέφαλο, μειώνει τον θυμό και την επιθετικότητα και λειτουργεί ως ένα φυσικό «ναρκωτικό» που δρα κατά της κατάθλιψης και του στρες, δημιουργώντας συναισθήματα ευφορίας και ευτυχίας. Το τρέξιμο, φυσικά, δεν έχει μόνο ψυχολογικά οφέλη, αλλά και σωματικά, αφού μειώνει την χοληστερίνη, βοηθά στην καλύτερη λειτουργία της καρδιάς, βελτιώνει τη λειτουργία των πνευμόνων, ενισχύει το ανοσοποιητικό και πολλά άλλα. Επιπλέον, το τρέξιμο είναι εντελώς ανέξοδο και το μόνο που χρειάζεται είναι ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια. Εσείς ακόμα να δέσετε τα κορδόνια σας;

4. Μαγειρική

woman cooking

Οι περισσότεροι άνθρωποι αντιμετωπίζουν τη μαγειρική ως καταναγκαστική καθημερινή διαδικασία και η αλήθεια είναι ότι πολλές φορές είναι κουραστική. Υπάρχει, όμως, τρόπος για να γίνει διασκεδαστική. Βρείτε συνταγές που σας εμπνέουν και δεν τις έχετε ξαναδοκιμάσει ποτέ, βάλτε ποδιά και μπείτε στην κουζίνα. Μπορείτε ακόμα να καλέσετε τους φίλους σας στο σπίτι για να δοκιμάσουν τα πιάτα που φτιάξατε και να μοιραστείτε μία όμορφη βραδιά μαζί τους, χωρίς άγχος και στρες.

5. Γράψιμο

writing

Δεν θα χρειαστείτε τίποτα παραπάνω από ένα μολύβι, ένα χαρτί και μπόλικη φαντασία. Αποτυπώνοντας τις σκέψεις, τις ανησυχίες και τα όνειρά σας σε ένα χαρτί θα νιώσετε ένα μεγάλο βάρος να φεύγει από πάνω σας. Δεν χρειάζεται να έχετε συγγραφικό ταλέντο για να γράψετε, τα μόνο απαραίτητα συστατικά είναι κέφι και φαντασία. Σε περίπτωση, όμως, που θέλετε να μάθετε κι άλλα πράγματα σχετικά με το γράψιμο ή χρειάζεστε καθοδήγηση για να βάλετε τις σκέψεις σας σε μία σειρά, υπάρχουν μαθήματα δημιουργικής γραφής που θα μπορούσατε να παρακολουθήσετε.