ΔΙΕΘΝΕΣ
02/03/2016 06:15 EET | Updated 02/03/2016 06:15 EET

Οι Φιλιππίνες καταγγέλλουν την Κίνα για την ανάπτυξη πλοίων γύρω από θαλάσσια περιοχή που ψαρεύουν οι ψαράδες τους

Boats are moored in front of houses on stilts in the Isla Verde shantytown of Davao, Mindanao, the Philippines, on Friday, Dec. 11, 2015. Davao city's reputation as one of the safest, most vibrant and best-run cities in the country is drawing migrants and business people in their thousands. It has become a victim of its own success, and an archetype of modern urbanization in developing countries, where inward migration is outstripping governments' ability to supply infrastructure and services. Photographer: Veejay Villafranca/Bloomberg via Getty Images
Bloomberg via Getty Images
Boats are moored in front of houses on stilts in the Isla Verde shantytown of Davao, Mindanao, the Philippines, on Friday, Dec. 11, 2015. Davao city's reputation as one of the safest, most vibrant and best-run cities in the country is drawing migrants and business people in their thousands. It has become a victim of its own success, and an archetype of modern urbanization in developing countries, where inward migration is outstripping governments' ability to supply infrastructure and services. Photographer: Veejay Villafranca/Bloomberg via Getty Images

Η Κίνα έχει προχωρήσει στην ανάπτυξη πλοίων κοντά σε αμφισβητούμενη ατόλη, στη Νότια Σινική Θάλασσα, εμποδίζοντας ψαράδες από τις Φιλιππίνες να κινηθούν εντός θαλασσίων περιοχών στις οποίες ψαρεύουν παραδοσιακά, σύμφωνα με δηλώσεις αξιωματούχων στη Μανίλα.

Η Κίνα έχει προχωρήσει στην ανάπτυξη περισσοτέρων από επτά πλοίων στην ατόλη Τζάκσον, σύμφωνα με τον Ευγένιο Μπίτο-όνον τζουνιορ, δήμαρχο στο γειτονικό νησί Παγκάσα, στα νησιά Σπράτλι.

Τα αρχιπέλαγος των νησιών Σπράτλι στη Νότια Σινική Θάλασσα βρίσκεται στο επίκεντρο διεκδικήσεων από τις χώρες της περιοχής, καθώς είναι πλούσιο σε ενεργειακούς πόρους, ενώ αποτελεί κεντρικό εμπορευματικό διάδρομο θαλάσσιας σύνδεσης της Βόρειας Ασίας με την Ευρώπη, αλλά και της Νότιας Ασίας με τη Μέση Ανατολή.

“Αυτό είναι ανησυχητικό, η ατόλη Τζάκσον είναι στην πορεία μας, όταν ταξιδεύουμε από το Παλαουάν στο νησί Παγκάσα. Βρίσκεται στη μέση της θαλάσσιας διαδρομής και σταματάμε εκεί για ξεκούραση,” δηλώνει ο Μπίτο-όνον. “Αισθάνομαι διαφορετικά. Οι Κινέζοι προσπαθούν να μας στραγγαλίσουν τοποθετώντας ένα φανταστικό σημείο ελέγχου. Πρόκειται για ξεκάθαρη παραβίαση του δικαιώματος που έχουμε να ταξιδεύουμε. Παραβιάζεται η ελεύθερη ναυσιπλοΐα,” τονίζει.

Οι ψαράδες ανέφεραν στο δήμαρχο ότι μια βάρκα από τις Φιλιππίνες έχει προσαράξει στην περιοχή, παραμένει ακόμη εκεί, χωρίς ωστόσο, να έχει παρενοχληθεί από τα κινεζικά πλοία.

Οι ένοπλες δυνάμεις των Φιλιππίνων από την πλευρά τους, προσπαθούν να εντοπίσουν και να επιβεβαιώσουν την παρουσία των κινεζικών πλοίων στην περιοχή κοντά στην ατόλη Τζάκσον, όπου κινεζικό πολεμικό πλοίο φέρεται να έριξε προειδοποιητικές βολές κατά Φιλιππινέζων ψαράδων, το 2011.

“Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν κινεζικά πλοία, τα οποία έχουν αναπτυχθεί μέσα στην περιοχή των νησιών Σπράτλι,” δήλωσε ο ταξίαρχος Ρεστιτούτο Παντίλα, εκπρόσωπος Τύπου των ενόπλων δυνάμεων στη Μανίλα. “Υπάρχουν επίσης πλοία γύρω από τον ύφαλο Σέκοντ Τόμας Σόουλ. Θέλουμε να διαπιστώσουμε αν η ναυτική αυτή παρουσία της Κίνας, είναι μόνιμη ή όχι,” τόνισε ο Παντίλα. Στον ύφαλο αυτό, το πολεμικό ναυτικό των Φιλιππίνων έχει εναποθέσει ένα παροπλισμένο πλοίο, που προσάραξε το 1999, σε μια προσπάθεια ενίσχυσης των διεκδικήσεων τους, γύρω από την αμφισβητούμενη θαλάσσια περιοχή.

Στο μεταξύ, η Κίνα υποστήριξε σήμερα ότι έστειλε πλοία στην αμφισβητούμενη ατόλη, προκειμένου να ρυμουλκήσει ένα πλοίο που είχε προσαράξει στην περιοχή, τονίζοντας ότι τα πλοία έχουν αποχωρήσει από την περιοχή.

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ