ΕΙΔΗΣΕΙΣ
12/04/2016 12:46 EEST | Updated 19/04/2016 11:19 EEST

Διοργανώνεται για δεύτερη φορά ο διαγωνισμός καινοτομίας StartTelAviv στην Ελλάδα

starttelaviv

Ο διαγωνισμός καινοτομίας "StartTelAviv 2016" για νεοφυείς επιχειρήσεις, παρουσιάστηκε σήμερα Τρίτη σε εκδήλωση που διοργανώθηκε στον Ιανό, από την Πρέσβυ του Ισραήλ στην Ελλάδα, κ. Ιρίτ Μπεν-Άμπα και εκπρόσωπο την Βάσω Βασιλοπούλου IndustryDisruptors - GameChangers (ID-GC), κ. Μιχάλη Στάγκο. Στην εκδήλωση μίλησε επίσης ο κ. Δημήτρης Γκανάτσιος εκπρόσωπος της Microsoft, χορηγός του διαγωνισμού. Χορηγός επικοινωνίας του διαγωνισμού είναι η HuffPost Greece.

Το StartTel Aviv διοργανώνεται για δεύτερη συνεχή χρονιά στην Ελλάδα από την Πρεσβεία του Ισραήλ και τους ΙD-GC με στόχο την προώθηση της νεοφυούς επιχειρηματικότητας και της συνεργασίας Ελλάδας-Ισραήλ στην καινοτομία. Αξίζει να σημειωθεί ότι πέρυσι, η ελληνική κοινότητα των startuppers ανταποκρίθηκε θερμά στον διαγωνισμό με 44 συμμετοχές, εκπροσωπώντας τομείς όπως η ιατρική τεχνολογία, οι εφαρμογές κινητής τηλεφωνίας, πληροφορική, κλπ. Φέτος οι συμμετοχές αναμένεται να είναι ακόμα περισσότερες.

starttelaviv

Οι αιτήσεις συμμετοχής θα πρέπει να υποβληθούν μέχρι τις 20 Μαΐου 2016. Ο νικητής θα αναδειχθεί από τους φιναλίστ σε ειδική εκδήλωση (pitching event) που θα λάβει χώρα στην Αθήνα στις 15 Ιουνίου, με την συμμετοχή διακεκριμένων κριτών από την Ελλάδα και το Ισραήλ.

Ο νικητής θα έχει την μοναδική ευκαιρία να ταξιδέψει στο Ισραήλ για να συμμετάσχει στο DLD Tel Aviv Innovation Festival 2016 (25-29 Σεπτεμβρίου) στο Τελ Αβίβ, συνέδριο παγκόσμιας εμβέλειας όπου συγκεντρώνονται εκατοντάδες εκπρόσωποι νεοφυών επιχειρήσεων, επενδυτικών κεφαλαίων, επενδυτές "άγγελοι" (angel investors) καθώς και στελέχη κορυφαίων πολυεθνικών εταιρειών. Ειδικό πρόγραμμα θα διαμορφωθεί για τον νικητή στο πλαίσιο του φεστιβάλ, ο οποίος θα έχει την ευκαιρία να δικτυωθεί με κορυφαίους παράγοντες της υψηλής τεχνολογίας, της νεοφυούς επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων στο Ισραήλ αλλά και παγκοσμίως.

Τον λόγο πήρε αρχικά η Πρέσβυς του Ισραήλ, κ. Ιρίτ Μπεν-Άμπα, η οποία ευχαρίστησε τους ID-GC και τον Μιχάλη Στάγκο για την διοργάνωση του διαγωνισμού για δεύτερη φορά. Επίσης ευχαρίστησε θερμά την Microsoft για την χορηγία της, αναφερόμενη στις στενές σχέσεις που έχει η εταιρεία με το Ισραήλ. Αυτό που τόνισε η ίδια είναι ότι φέτος ο στόχος είναι να προσελκύσουν όσες περισσότερες γυναίκες γίνεται και να δώσουν έμφαση στην προώθηση των ιδεών τους.

starttelaviv

Στη συνέχεια, η Πρέσβυς αναφέρθηκε στο πολύ ανεπτυγμένο οικοσύστημα νεοφυούς επιχειρηματικότητας στο Ισραήλ, το οποίο περιλαμβάνει πάνω από 5.000 νεοφυείς επιχειρήσεις, ενώ 250 πολυεθνικές έχουν κέντρα έρευνας και ανάπτυξης στη χώρα. Το 2015, 69 startups πωλήθηκαν για 5,4 δισεκατομμύρια δολάρια. Την ίδια χρονιά, σημειώθηκε αύξηση κατά 60% στην χρηματοδότηση τους φτάνοντας τα 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ τα exits σε εταιρίες υψηλής τεχνολογίας έφτασαν τα 5,4 δισεκατομμύρια.

Η κ. Μπεν-Άμπα δήλωσε ότι το Ισραήλ θέλει να διευρύνει την συνεργασία του με τους Έλληνες startuppers, που όπως είπε είναι ικανοί, νέοι άνθρωποι, οι οποίοι όμως χρειάζονται υποστήριξη. Η Πρεσβεία του Ισραήλ έχει φέρει πολλούς ειδικούς από το Ισραήλ στην Αθήνα για εργαστήρια, διαλέξεις και συναντήσεις με νέους επιχειρηματίες, ενώ βρίσκεται σε διαβουλεύσεις με ελληνικούς οργανισμούς για την ανάπτυξη προγράμματος καθοδήγησης νέων Ελλήνων επιχειρηματιών (mentorship) από Ισραηλινούς ειδήμονες. Το πρόγραμμα αναμένεται να ανακοινωθεί σύντομα.

Επιπλέον, η Πρέσβυς του Ισραήλ ανέφερε ότι το Ισραήλ και η Ελλάδα προωθούν την συνεργασία στην επιχειρηματικότητα και την καινοτομία και σε διακρατικό επίπεδο. Συγκεκριμένα, υπήρξε συμφωνία για προώθηση της συνεργασίας στους συγκεκριμένους τομείς κατά την επίσκεψη του Έλληνα Πρωθυπουργού, κ. Αλέξη Τσίπρα στο Ισραήλ τον Ιανουάριο για το Υψηλόβαθμο Κοινό Υπουργικό Συμβούλιο. Στις αρχές Μαΐου, ο Επικεφαλής Επιστήμονας του Ισραήλ, κ. Άβι Χασόν, θα επισκεφθεί την Αθήνα όπου θα έχει διαβουλεύσεις με τον Αναπληρωτή Υπουργό Έρευνας και Τεχνολογίας, κ. Κώστα Φωτάκη, για την περαιτέρω προώθηση της συνεργασίας.

Η Βάσω Βασιλοπούλου, εκπρόσωπος των ID-GC, δήλωσε ότι "είναι ιδιαίτερη τιμή και χαρά που για δεύτερη φορά συν-διοργανώνουμε το Start Tel Aviv. Οι ID – GC παραμένουν σταθερά προσηλωμένοι στο να δημιουργούν και να στηρίζουν ευκαιρίες για τις ελληνικές νεοφυείς επιχειρήσεις, ενισχύοντας τη δικτύωσή τους, την προσέλκυση κεφαλαίων και την αναγνώρισή τους στο εξωτερικό. Το Ισραήλ αποτελεί ένα πρότυπο μοντέλο κράτους για τον τρόπο ενίσχυσης και ανάπτυξης της νεοφυούς επιχειρηματικότητας, και η ευκαιρία να ταξιδέψουν εκεί ελληνικές επιχειρήσεις είναι εξαιρετικά σημαντική. Είναι μια ευκαιρία που μπορεί να αλλάξει ριζικά την πορεία εξέλιξής τους.

Οι ID-GC, μια αμιγώς ελληνική ιδιωτική πρωτοβουλία, χωρίς καμία κρατική ή ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, μέσα σε 3 χρόνια έχει παρουσία σε περισσότερες από 40 χώρες και έχει βοηθήσει περισσότερα από 500 startups. Συνεργαζόμαστε με εκπαιδευτικά ιδρύματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό, μεταξύ των οποίων το ΕΜΠ, το ΕΙΕ, το Cornell University, το Business School του πανεπιστημίου του Rotterdam, ενώ έχουμε διμερείς συμφωνίες με περισσότερους από 30 διεθνείς οργανισμούς που προωθούν την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα.

Τα tech startups είναι από τα πιο δυναμικά communities στην Ελλάδα και θεωρούμε ότι το Start Tel Aviv είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να αναδείξουμε τις καλύτερες τεχνολογικές επιχειρήσεις, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες συνεργασίας."

Τέλος , ο εκπρόσωπος της Microsoft., κ. Δημήτρης Γκανάτσιος, υπεύθυνος νέων λύσεων λογισμικού, δήλωσε: «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που για δεύτερη συνεχή χρονιά στηρίζουμε το Start Tel Aviv, έναν διαγωνισμό που αναδεικνύει νεοφυείς επιχειρήσεις και πρωτοπόρες ιδέες, καθώς αυτές αποτελούν κάποιες από τις σημαντικότερες πηγές για την ενίσχυση της απασχόλησης και της ανάπτυξης της χώρας μας. Τα τελευταία χρόνια, μέσα από το Κέντρο Καινοτομίας της Microsoft Ελλάς, έχουμε ήδη συμβάλλει στην ανάπτυξη περισσότερων από 350 νεοφυών επιχειρήσεων, και στόχος μας είναι να στηρίξουμε ακόμη περισσότερες μέσα από τέτοιου είδους πρωτοβουλίες. Ευχόμαστε καλή επιτυχία σε όλους τους συμμετέχοντες!»

Sponsored Post