ΔΙΕΘΝΕΣ
25/04/2017 13:31 EEST | Updated 25/04/2017 13:31 EEST

Ήρθε το τέλος (και) της Alitalia; Στο «κενό» και οι ύστατες προσπάθειες διάσωσης της ιταλικής αεροπορικής εταιρείας

schulzhattingen via Getty Images
Amsterdam, The Netherlands - May 7, 2015: An Airbus A320-216 of Alitalia lands at Amsterdam Airport Schiphol (The Netherlands, AMS) on May 7, 2015. The name of the runway is Polderbaan.

Στο «κενό» φαίνεται πως πέφτει και η ύστατη προσπάθεια διάσωσης της θρυλικής αεροπορικής εταιρείας Alitalia με την επιβίωσης της φαντάζει αβέβαιη, περισσότερο από ποτέ.

Όπως αναφέρει η Deutsche Welle το 67% των εργαζομένων απέρριψε το τελυεταίο σχέδιο αναδιάρθρωσης που προέβλεπε περικοπές μισθών έως και 20%, 900 απολύσεις και χαμηλούς μισθούς για όλους τους νεοπροσληφθέντες. Συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι υποστήριξαν πως θα πρέπει να σηκώσουν μόνο εκείνοι το βάρος για την εξυγίανση της εταιρείας ούτε να κάνουν μόνο εκείνοι θυσίες για την επιβίωση της, αλλά να πως θα πρέπει να συμβάλουν στον βαθμό που τους αναλογεί, και οι πιστωτές της εταιρίας.

Από την πλευρά της, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, η ιταλική κυβέρνηση επαναλαμβάνει πως δεν υπάρχουν άλλες ορατές, εφικτές εναλλακτικές.

«Κανονικά, η εταιρεία θα πρέπει να τεθεί σε καθεστώς έκτακτης διαχείρισης με στόχο την οριστική διακοπή της λειτουργίας της, ενώ υπολογίζεται ότι το ταμείο ανεργίας για τους εργαζόμενους θα κοστίσει στο ιταλικό κράτος περίπου ένα δισεκατομμύριο ευρώ. Εκτός και αν υπάρξει μια εξέλιξη της τελευταίας στιγμής, με έναν επενδυτή που να θελήσει να αγοράσει την Alitalia ή έκτακτη κρατική βοήθεια. Στην περίπτωση αυτή, όμως, μπορεί να υπάρξουν αντιρρήσεις από τις Βρυξέλλες, σε ότι αφορά τυχόν κρατική βοήθεια».

Βέβαια και οι τρεις μεγάλες συνδικαλιστικές οργανώσεις ζητούν να μην επιλεγεί η οδός της ουσιαστικής διάλυσης της εταιρίας.

Τονίζεται πως μεταξύ των αρχικών σεναρίων που έχουν συζητηθεί ήταν και η πιθανότητα πώλησης του ιταλικού αερομεταφορέας στη γερμανική Lufthansa, αφού όμως υπάρξει οικονομική εξυγίανση και αύξηση της παραγωγικότητας. Μετά δηλαδή από μία διαδικασία που εκτιμάται πως θα διαρκέσει τουλάχιστον τρία χρόνια.

«Πλέον, όμως, τα ταμεία της εταιρίας, είναι σχεδόν άδεια. Απαιτούνται επειγόντως εννιακόσια πενήντα εκατομμύρια ευρώ. Διαφορετικά η Alitalia μπορεί να κλείσει ακόμη και σε τρεις εβδομάδες και οι έντεκα χιλιάδες εργαζόμενοί της να βρεθούν -μετά από είκοσι τέσσερις μήνες κρατικής στήριξης- στην ανεργία».

Πηγή: Deutsche Welle