ΚΟΙΝΩΝΙΑ
27/08/2019 14:10 EEST | Updated 27/08/2019 14:11 EEST

Αλλάζουν όλα σε διπλώματα και «γουρούνες»

Σχέδιο Νόμου: Επείγουσες ρυθμίσεις θεμάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

ASSOCIATED PRESS

Την Τετάρτη 28 Αυγούστου, θα κατατεθεί στη Βουλή προς άμεση ψήφιση, επείγουσα ρύθμιση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναφορικά με το θέμα των διπλωμάτων οδήγησης αλλά και το καθεστώς οδήγησης τετράτροχων οχημάτων, γνωστών ως “γουρούνες”.

Προσπάθεια του Υπουργείου, είναι να δοθεί λύση στο αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί. Σύμφωνα με ανάρτηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, “απεγκλωβίζονται πάνω από 150.000 υποψήφιοι οδηγοί και εκπαιδευτές, οι οποίοι μέχρι σήμερα ήταν “όμηροι” της ισχύουσας νομοθεσίας.” Ουσιαστικά θα επανέλθει το προηγούμενο καθεστώς, με τους εξεταστές εντός του οχήματος και όχι τη χρήση καμερών.

Επίσης, καταργείται η υποχρεωτική πρακτική επανεξέταση για την ανανέωση του διπλώματος των άνω των 74 ετών, οδηγών. Η ανάρτηση επισημαίνει ότι “με σεβασμό εξετάζουμε αν η υγείας τους, τους επιτρέπει να οδηγούν.” Η κατάργηση της πρακτικής επαναξέτασης, επαναφέρει μόνο τη βεβαίωση του γιατρού, ότι ο υπερήλικας οδηγός είναι ικανός να οδηγήσει. Ωστόσο, προσωπικά γνωρίζω δεκάδες περιστατικά από ηλικιωμένους οδηγούς που αποκτούν την βεβαίωση αυτή δίνοντας το σχετικό φακελάκι με ποσό 40 – 50 ευρώ. Η οδική ασφάλεια είναι μέγιστο θέμα και αυτό δεν πρέπει να παραγνωρίζεται.

Κι ακόμη, επανασυστήνονται άμεσα οι δευτεροβάθμιες ιατρικές επιτροπές και σχεδιάζεται η ενίσχυση και περαιτέρω αναβάθμιση των ιατρικών εξετάσεων.

Ενα άλλο θέμα, ιδιαίτερα σημαντικό που εισάγει η επείγουσα ρύθμιση, είναι ότι ανατίθεται στην τοπική αυτοδιοίκηση το πλαίσιο λειτουργίας για τις “γουρούνες”. Αυτή η διάταξη ίσως να αποτελέσει παγίδα, χωρίς κεντρική απόφαση του Υπουργείου, καθώς ενδέχεται να δημιουργηθεί μπέρδεμα μεταξύ δήμων και περιφερειών, που έχουν διαφορετικούς δρόμους στην αρμοδιότητά τους. Και βέβαια, ο οδηγός δεν μπορεί να γνωρίζει σε ποιου τον δρόμο κινείται κι αν ο φορέας έχει δώσει άδεια ή μη κυκλοφορίας. Το ισχύος άρθρο 31, του νόμου, ορίζει πως οι τετράτροχες μοτοσικλέτες με κινητήρες έως 125 κ.εκ. δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε ασφαλτοστρωμένες οδούς (μόνο σε χωματόδρομο) αλλά επιτρέπεται να τις διασχίζουν κάθετα. Παράλληλα επιβάλει πρόστιμα σε μισθωτή και οδηγό που δεν έχει δίπλωμα οδήγησης.

Πάντως, οι αλλαγές θα ισχύσουν για 6-9 μήνες, καθώς συστήνεται επιτροπή η οποία θα καταθέσει ένα σύγχρονο και λειτουργικό νομοσχέδιο για τις εξετάσεις οδήγησης, λαμβάνοντας υπόψη τις ευρωπαϊκές πρακτικές. Το πλέον πιθανό, είναι να αλλάξουν και πάλι αρκετά κι εκείνο που πρέπει να επισημάνουμε, είναι ότι ένα υπεύθυνο κράτος πρέπει να έχει σταθερές πολιτικές με βάθος χρόνου, ειδικά όταν πρόκειται για θέματα οδικής ασφάλειας και όχι να προβαίνει σε ρυθμίσεις κάθε χρόνο.

Με το νομοσχέδιο που καταθέτουμε, λύνονται επιτέλους τα προβλήματα στην απόκτηση διπλώματος οδήγησης, τα οποία δημιουργήθηκαν όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα. Η κατάσταση ομαλοποιείται και το Υπουργείο προχωρά άμεσα στο σχεδιασμό ενός συγχρόνου και λειτουργικού νομοσχεδίου για τις εξετάσεις οδήγησης,” σχολίασε στην ανάρτηση που έκανε ο υπουργός Κώστας Καραμανλής.

Sponsored Post