Αναγκαιότητα ένα μεγάλο συνεδριακό κέντρο στην Ελλάδα

Το ζήτημα τέθηκε εκ νέου στο 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο του HAPCO & DES στην Αθήνα.
HAPCO

Τα συνέδρια αποτελούν μια επιχειρηματική δραστηριότητα σε κάθε τομέα και ενισχύουν το τουριστκό προϊόν, καθώς πραγματοποιούνται, κυρίως, σε εκτός σεζόν εποχή.

Στην Ελλάδα, τα συνέδρια δημιουργούν προστιθέμενη αξία στο τουριστικό προϊόν και θα μπορούσε να προσδώσει ο κλάδος ακόμα περισσότερα οφέλη στην ελληνική οικονομία.

Στο πρόσφατο 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο του HAPCO & DES, που έγινε στην Αθήνα, με τίτλο «Meetings in Greece: The Game Changer», έγινε λόγος για τη δημιουργία στοχευμένου σχεδίου προβολής και ειδικής καμπάνιας για τον κλάδο των συνεδρίων και εκδηλώσεων MICE (Meetings Incentives Conferences & Events), με συλλογική δράση όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Επίσης, αυτό που τέθηκε μετ’ επιτάσεως, για μία ακόμα φορά, ήταν η δημιουργία ενός μεγάλου συνεδριακού κέντρου, άνω των 3.000 ατόμων, ίσως και άνω των 5.000, με το κλειστό του «ταε κβο ντο», που χρησιμοποιήθηκε για τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, το 2004, να παραμένει στο επίκεντρο, για τον κλάδο.

Η Ελλάδα χρειάζεται ένα τέτοιο κέντρο και μόνο στην Αθήνα μπορεί να γίνει, είπε η πρόεδρος του HAPCO & DES Σίσσυ Λυγνού και διευθύνουσα σύμβουλος AFEA S.A. Travel & Congress Services.

Το Συνέδριο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού, του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ) και της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού (FedHATTA).

Η Σίσσυ Λυγνού υπογράμμισε τη σημασία ανάδειξης της Εθνικής Βιομηχανίας MICE, που αποτελεί το «αναξιοποίητο διαμάντι» του Ελληνικού Τουρισμού, έτσι ώστε να αποκτήσει τη θέση, την αναγνώριση, αλλά και την υποστήριξη που της αρμόζει:

«Για να έρθει η Εθνική Βιομηχανία MICE σε πρώτο πλάνο απαιτείται η άμεση και συλλογική δράση όλων των εμπλεκόμενων φορέων και η άμεση ένταξη του τομέα στην εθνική στρατηγική για τον Τουρισμό, τη στοχευμένη προβολή και καμπάνια, καθώς και η ενίσχυση των εγχώριων υποδομών, αλλά και η δημιουργία ενός ψηφιακού μητρώου καταγραφής Συνεδρίων & Εκδηλώσεων, προκειμένου να έχουμε τη δυνατότητα σύγκρισης με τον υπάρχοντα ανταγωνισμό.

Στη σκακιέρα ενίσχυσης της εθνικής οικονομίας και ανάπτυξης, ο Επαγγελματικός και Συνεδριακός Τουρισμός, δύναται να παίξει καθοριστικό ρόλο ως στρατηγικός «παίκτης». Εμείς οι επαγγελματίες της Βιομηχανίας Συνεδρίων και Εκδηλώσεων έχουμε τη δυναμική και τη θέληση, να αλλάξουμε το παιχνίδι! Θα πρέπει επιτέλους να μας δοθεί αυτή η ευκαιρία! Σε αυτή την κρίσιμη καμπή για τη χώρα, που προσελκύει το ενδιαφέρον διεθνούς κοινού, χρειαζόμαστε τη στήριξη της Πολιτείας, αλλά και συγκεκριμένα του ΕΟΤ, την άμεση αναβάθμιση της πολύ χαμηλής εικόνας της χώρας στις εκθέσεις του εξωτερικού, αλλά και του συνολικού προφίλ της Ελλάδας ως συνεδριακός προορισμός. Ακόμα και τώρα, η προώθηση της δυναμικής MICE της Ελλάδας γίνεται αποκλειστικά με την ιδιωτική πρωτοβουλία και λείπει παντελώς από την καμπάνια και τον κεντρικό σχεδιασμό προβολής του ΕΟΤ, παρά τις συνεχείς εισηγήσεις και προτάσεις μας. Ο ανταγωνισμός, μας έχει ξεπεράσει κατά πολύ και έχουμε χάσει σημαντικό έδαφος. H βιομηχανία MICE προσελκύει κοινό υψηλού επιπέδου και εισοδήματος, ευνοεί περισσότερα από 50 επαγγέλματα, δίνει τη λύση στην εποχικότητα, και την απασχόληση, ενισχύοντας το 12μηνο τουρισμό. Οι ανταγωνιστές μας το έχουν αντιληφθεί και το εκμεταλλεύονται στο έπακρο, εμείς;».

Στο Συνέδριο μίλησαν εκπρόσωποι από τον πολιτικό χώρο και το επιχειρείν, καθώς και εκλεκτοί καλεσμένοι από το εξωτερικό.

Ιδιαίτερης σημασίας ήταν η στρογγυλή τράπεζα που αφορούσε το Greek Meetings Alliance, την εθνική συνέργεια για την ανάδειξη και ανάπτυξη της Εθνικής Βιομηχανίας Συνεδρίων και Εκδηλώσεων, που επισφραγίστηκε μέσω υπογραφής μνημονίου συνεργασίας μεταξύ των HAPCO & DES, This is Athens Convention & Visitors Bureau (ACVB) και Thesssalonki Convention Bureau (TCB) τον Οκτώβριο του 2023, με κεντρικό στόχο τη θέσπιση εθνικού οργάνου για το ελληνικό MICE.

Δημοφιλή