Campa Cola: Το εμβληματικό αναψυκτικό που κάποτε κόντραρε την Coca-Cola επιστρέφει

Ο πλουσιότερος άνδρας της Ασίας το ξαναβάζει στα ράφια.
Associated Press

Ο πλουσιότερος άνθρωπος της Ασίας, ονόματι Μουκές Αμπάνι, ανακοίνωσε τα σχέδιά του να επαναλανσάρει μια εμβληματική επωνυμία αναψυκτικών της δεκαετίας του 1970, που κάποτε συναγωνιζόταν την Coca-Cola και την Pepsi. Αυτή του η ανακοίνωση, προκάλεσε στα κοινωνικά δίκτυα ένα κύμα νοσταλγίας, μεταξύ των εκατομμυρίων Ινδών που μεγάλωσαν παρέα με το συγκεκριμένο αναψυκτικό.

Ο Όμιλος Reliance του Αμπάνι δήλωσε πως θα επαναφέρει την Campa Cola στην Ινδική αγορά μη αλκοολούχων ποτών το ερχόμενο καλοκαίρι και μάλιστα σε τρεις γεύσεις: Κόλα, λεμόνι και πορτοκάλι.

Η Campa Cola κάλυψε στην Ινδία την ανάγκη για αυτού του τύπου τα αναψυκτικά σε μια εποχή που η πιο διάσημη ανταγωνιστική επωνυμία, η Coca-Cola δεν είχε αποσυρθεί από την αγορά της συγκεκριμένης χώρας.

Ο 60χρονος Σαιλές Ντεσάι, από τη Βομβάη, θυμάται πώς η Campa Cola ήταν το μόνο πράγμα που τον χαλάρωνε όταν τον έπνιγε το άγχος για τους κακούς βαθμούς του, οι οποίοι αργά η γρήγορα θα έπεφταν στα χέρια του πατέρα του.

Ο Σουκάντ Κουρανά έγραψε στο Twitter πως θυμάται τον εαυτό του να παρακαλά τον παππού του να του δώσει χαρτζιλίκι, προκειμένου να αγοράσει το αγαπημένο του αναψυκτικό.

«Τόσες πολλές παιδικές αναμνήσεις… Αν ξαναλανσάρουν την Campa Cola, θα πουλήσει χάρη στο συναίσθημα της νοσταλγίας», έγραψε.


Ακόμη, σύμφωνα με τον χρήστη Ατούλ Μοχάν «ορισμένες επωνυμίες είναι τόσο διαχρονικές που οι άνθρωποι στην Ινδία εξακολουθούν μέχρι σήμερα αντί για Coca Cola να ρωτούν ”Να σου φέρω μια Campa;”».

Ενώ η Coca-Cola τη δεκαετία του 1950 διείσδυσε γεμάτη φιλοδοξία στην Ινδική αγορά, αποσύρθηκε μόλις δύο δεκαετίες αργότερα, εξαιτίας μιας διάταξης της τότε ινδικής κυβέρνησης που απαιτούσε από την επωνυμία να αποκαλύψει τη μυστική φόρμουλα του αγαπημένου αναψυκτικού.

Ελλείψει της Coca-Cola, η ινδική εναλλακτική της, η Campa Cola κέρδισε έδαφος και σύντομα εξελίχθηκε σε ηγέτιδα δύναμη της εγχώριας αγοράς αναψυκτικών.

Ωστόσο, τη δεκαετία του 1990 η δημοτικότητά της Campa Cola άρχισε να εξασθενεί και ξένες μάρκες όπως η Coca-Cola που επέστρεψε στην Ινδία το 1993, καθώς και η Pepsi με την Fanta άρπαξαν την ευκαιρία και άπλωσαν τα δίχτυα τους στην αγορά. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η Campa Cola σταδιακά να εξαφανιστεί από τα εμπορικά καταστήματα ολόκληρης της χώρας.

Πηγή: CNN

Δημοφιλή