Η FDA θέλει λιγότερο αλάτι στο καθημερινό φαγητό των Αμερικανών

Περισσότεροι από 4 στους 10 ενήλικες Αμερικανούς υποφέρουν από υψηλή αρτηριακή πίεση.
A staple of the english diet a “Chip Butty”. Potato fries between two slices of buttered white bread, with tomato ketchup! A snack, a meal, a hangover cure, you decide! Delicious. Colour, horizontal with some copy space.
ClarkandCompany via Getty Images
A staple of the english diet a “Chip Butty”. Potato fries between two slices of buttered white bread, with tomato ketchup! A snack, a meal, a hangover cure, you decide! Delicious. Colour, horizontal with some copy space.

Η Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ (FDA) πιέζει επισήμως με στόχο να μειώσει τα επίπεδα αλατιού κατά 12% στα τρόφιμα, από συσκευασμένα κρέατα έως τυρί, καθώς προσπαθεί να περιορίσει μία αυξανόμενη ”επιδημία” προβλημάτων υγείας, που ταλαιπωρούν τη χώρα.

Σε αναλυτικές κατευθυντήριες γραμμές, οι οποίες έρχονται πέντε χρόνια μετά την αρχική σύσταση του οργανισμού, η FDA ζητά εθελοντικούς βραχυπρόθεσμους στόχους μείωσης του νατρίου από τους κατασκευαστές τροφίμων, αλυσίδες εστιατορίων και φορείς παροχής υπηρεσιών τροφίμων.

Η υψηλή κατανάλωση νατρίου συνδέεται με την υψηλή αρτηριακή πίεση, η οποία είναι η κύρια αιτία καρδιακών προσβολών και εγκεφαλικών επεισοδίων. Περισσότεροι από 4 στους 10 ενήλικες Αμερικανούς υποφέρουν από υψηλή αρτηριακή πίεση, σύμφωνα με την FDA.

Το αλάτι είναι ένα πανταχού παρόν συστατικό, σχεδόν σε κάθε είδος τροφίμων. H υπηρεσία επικεντρώθηκε σε 163 κατηγορίες επεξεργασμένων, συσκευασμένων και παρασκευασμένων τροφίμων, συμπεριλαμβανομένων διαφορετικών τύπων τυριών, τουρσιών, ξηρών καρπών, σαλτσών, αλλαντικών και προϊόντων πουλερικών - όλα αυτά που οι Αμερικανοί λατρεύουν να τρώνε. Ακόμα περισσότερο κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Ωστόσο, ορισμένοι ειδικοί στον τομέα της υγείας είπαν ότι η ρυθμιστική αρχή πρέπει να διαμορφώσει αυστηρότερη τακτική.

«Οι στόχοι της FDA αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός, αλλά η μείωση της πρόσληψης νατρίου στα 3.000 mg ημερησίως δεν είναι αρκετή», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Καρδιολογική Εταιρεία (American Heart Association).

«Καλούμε την FDA να συνδυάσει τη σημερινή δράση της με πρόσθετους στόχους, ώστε να μειώσει περαιτέρω την ποσότητα νατρίου στην παροχή τροφίμων και να βοηθήσει τους ανθρώπους στην Αμερική να επιτύχουν την κατάλληλη πρόσληψη νατρίου», σημειώνει.

Photo taken in Kanchanaburi, Thailand
Thitiphon Samrantin / EyeEm via Getty Images
Photo taken in Kanchanaburi, Thailand

Η νέα σύσταση που κυκλοφόρησε την Τετάρτη επιδιώκει να μειώσει τη μέση πρόσληψη νατρίου στα 3.000 mg ημερησίως - μειώνοντας την κατανάλωση αλατιού περίπου κατά 12% σε σύγκριση με την πρόβλεψη για ημερήσια κατανάλωση 3.400 mg τα επόμενα δυόμισι χρόνια.

Ακόμα κι έτσι πάντως, η μέση πρόσληψη θα ήταν πάνω από τις Διατροφικές Οδηγίες για το συνιστώμενο όριο των Αμερικανών, που θεωρητικά έχει οριστεί στα 2.300 mg ημερησίως για τα άτομα ηλικίας 14 ετών και άνω.

Η FDA είπε ότι ακόμη και αυτές οι περιορισμένες μειώσεις που γίνοντας με καθυστέρηση, μέσα στα επόμενα χρόνια θα μειώσουν σημαντικά τις ασθένειες που σχετίζονται με τη διατροφή. Προσθέτει ακόμα, ότι σχεδιάζει να εκδώσει αναθεωρημένους στόχους για περαιτέρω μείωση της περιεκτικότητας σε νάτριο σταδιακά.

Σύμφωνα με την FDA, περισσότερο από το 70% της συνολικής πρόσληψης νατρίου προέρχεται από αλάτι που προστίθεται κατά την παρασκευή τροφίμων και την εμπορική προετοιμασία τροφίμων.

Ο οργανισμός δήλωσε ότι το όφελος για τη δημόσια υγεία από τον περιορισμό της πρόσληψης αλατιού εκτιμάται ότι θα είναι τεράστιο. Συγκεκριμένα, ερευνητές υπολογίζουν ότι θα έχει ως αποτέλεσμα δεκάδες χιλιάδες λιγότερα περιστατικά καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικών επεισοδίων κάθε χρόνο, καθώς και δισεκατομμύρια δολάρια από εξοικονόμηση στην υγειονομική περίθαλψη με την πάροδο του χρόνου.

Η Λόρα Άμπσαϊρ, διευθύντρια της πολιτικής για τα τρόφιμα και τη βιωσιμότητα της Εθνικής Ένωσης Εστιατορίων, δήλωσε από την πλευρά της, ότι επανεξετάζει τις τελικές οδηγίες του FDA και ότι «η βιομηχανία εστιατορίων συνεχίζει να παρέχει διαφορετικές επιλογές για την ικανοποίηση των επιθυμιών και των αναγκών των πελατών».