Έλληνες παραγωγοί: Όσα χρειάζεται να ξέρουν για να «βγουν» δυναμικά στην παγκόσμια αγορά

Πάνω από 130 Έλληνες παραγωγοί τροφίμων, ποτών και φυσικών καλλυντικών, εξάγουν τα προϊόντα τους στις πιο δυναμικές αγορές του εξωτερικού.
.
.
.

Οι Έλληνες παραγωγοί έχουν αποδείξει πολλές φορές πως τα προϊόντα τους - από το εξαιρετικό ελαιόλαδο και τις ελιές έως τα παραδοσιακά τυριά, τα αρωματικά βότανα και τα θαυμάσια κρασιά - ξεχωρίζουν παγκοσμίως για την ποιότητα και την αυθεντικότητά τους. Αυτή η παγκόσμια αναγνώριση φυσικά, δεν είναι μόνο μια επιβράβευση της ποιότητας και της γεύσης που προσφέρουν, αλλά και μια τεράστια ευκαιρία για την εξαγωγή τους.

Για έναν παραγωγό με όραμα η προοπτική της εξαγωγής των προϊόντων του είναι μια “πύλη” για να ξεκινήσει μια νέα εποχή ανάπτυξης και επέκτασης, πέρα από τον τοπικό “μικρόκοσμο”. Έχοντας μια μεγάλη ιστορία πολλής δουλειάς, αφοσίωσης και αγάπης για την ελληνική γη και τα καλούδια της, με την εξαγωγή των προϊόντων του μπορεί όχι μόνο να διεκδικήσει μια θέση στο παγκόσμιο τραπέζι και φυσικά να επεκτείνει την επιχείρησή του, αλλά και να μοιραστεί την ποιότητα των ελληνικών προϊόντων σε όλο τον κόσμο, αποδεικνύοντας ότι μπορούν να σταθούν στα ράφια της παγκόσμιας αγοράς.

.
.
.

Κρασί, λάδι, τυροκομικά, μαρμελάδες, πίτες, φύλλα, διάφορα άλευρα, μαρμελάδες, ό,τι και αν παράγεις, μπορείς να το δεις να “φιγουράρει” στα ράφια του εξωτερικού. Για να γίνεις μέλος του ManaGi πάτα εδώ

Όμως, η απόφαση να βγει κανείς στο διεθνές στερέωμα δεν είναι απλή, ακόμα και αν έχεις ένα “έτοιμο” προϊόν. Η πορεία προς την εξαγωγή των προϊόντων ενός Έλληνα παραγωγού είναι συχνά ένας “δαίδαλος” από διαδικασίες, γραφειοκρατία και αβεβαιότητες, που χρειάζεται μια βαθιά κατανόηση των διεθνών τάσεων, των αγορών και των αναγκών των καταναλωτών. Προϋποθέτει έναν σωστά οργανωμένο σχεδιασμό, ακρίβεια, προσοχή στη λεπτομέρεια και εξαγωγική ετοιμότητα. Οι προκλήσεις είναι πολλές και η ανταγωνιστικότητα της διεθνούς αγοράς απαιτεί εξειδικευμένη γνώση και στρατηγική.

Ο εξαγωγικός «σύμμαχος» των παραγωγών στην Ελλάδα

Αυτό το “στήριγμα” στους Έλληνες παραγωγούς που αναζητούν έναν σύμμαχο για να τους οδηγήσει με ασφάλεια στη διεθνή αγορά, προσφέρει από το 2017, το ManaGi. Πρόκειται για ένα εξειδικευμένο εξωτερικό τμήμα Εξαγωγών & Πωλήσεων, που δημιουργήθηκε από τρεις στενούς φίλους, τον Πάνο Χατζηλαζαρίδη, τον Γρηγόρη Κουτσουφλιάνο και τον Αποστόλη Γαντσίδη, οι οποίοι έχουν ως αποστολή να μεταφέρουν τη “μυρωδιά” της ελληνικής γης ως την άκρη του κόσμου.

Το ManaGi ουσιαστικά λειτουργεί ως “γέφυρα” μεταξύ της παραδοσιακής παραγωγής και της σύγχρονης αγοράς. Μέχρι σήμερα, μέσω του ManaGi περισσότεροι από 130 παραγωγοί απ′ όλη την Ελλάδα έχουν επιτύχει το σημαντικό βήμα να διαθέσουν τα προϊόντα τους σε διεθνείς αγορές και συγκεκριμένα σε 18 χώρες της Ευρώπης, της Βόρειας Αφρικής, της Βόρειας Αμερικής και της Ασίας.

.
.
.

«Ο Γρηγόρης Κουτσουφλιάνος και ο Πάνος Χατζηλαζαρίδης στο Greek F&B Roadshow στη Βαρσοβία, ένα καινοτόμο event γευσιγνωσίας που διοργανώνουν σε διάφορες χώρες για να προβάλλουν τα προϊόντα των παραγωγών του ManaGi»

Το ManaGi απευθύνεται στους παραγωγούς που διαθέτουν όραμα και επιθυμούν να δουν τα προϊόντα τους να ανθίζουν σε παγκόσμια κλίμακα. Σε εκείνους που δε θέλουν απλώς να παράγουν, αλλά να καινοτομούν και να εμπνέουν μέσα από τις δημιουργίες τους. Σε εκείνους που ονειρεύονται “μεγάλα” και επιδιώκουν να υπερβούν τα τοπικά όρια, βοηθώντας τους να αποκτήσουν τη θέση που τους αξίζει στην παγκόσμια αγορά.

Γι’ αυτό και οι παραγωγοί που ενδιαφέρονται να συνεργαστούν με το ManaGi περνούν πρώτα από το στάδιο της αξιολόγησης. Για να μπορέσει κάποιος να γίνει μέλος του ManaGi προϋποθέτει να έχει μια βασική εξαγωγική ετοιμότητα για τα προϊόντα του. Συγκεκριμένα, οι συσκευασίες των προϊόντων πρέπει τουλάχιστον να έχουν ετικέτες σε αγγλικά και ελληνικά και οι παραγωγοί να διαθέτουν μια εταιρική και προϊοντική παρουσίαση στις ίδιες γλώσσες. Παράλληλα τα προϊόντα τους θα πρέπει να έχουν λάβει τουλάχιστον κάποιες από τις αναγκαίες πιστοποιήσεις ποιότητας και ασφάλειας.

.
.
.

Αν είσαι παραγωγός και θέλεις να γίνεις μέλος στο ManaGi πάτα εδώ

Τι ακριβώς κάνει το ManaGi;

Η ομάδα του ManaGi, αναλαμβάνει όλο το βάρος της εξαγωγικής διαδικασίας, απελευθερώνοντας τους παραγωγούς από την πολυπλοκότητα και τις προκλήσεις που συνεπάγεται η προσπάθεια εισόδου σε νέες αγορές. Από τη στρατηγική ανάλυση των αγοραστικών τάσεων και των προτιμήσεων του κοινού έως την ανάπτυξη τακτικών προώθησης, την εκτέλεση διαπραγματεύσεων και τη διασφάλιση των πληρωμών το ManaGi φροντίζει να υλοποιηθεί κάθε πτυχή της διαδικασίας, απαλλάσσοντας τον παραγωγό από τις πιέσεις και τις ανησυχίες που συνοδεύουν την εξαγωγική δραστηριότητα, βοηθώντας τον να αποφύγει συχνά λάθη σε θέματα logistics, τιμών και διαδικασιών, που αντιμετωπίζουν άλλοι παραγωγοί που ξεκινούν να βγουν στην παγκόσμια αγορά μόνοι τους.

.
.
.

Η ομάδα του ManaGi είναι στο πλάι των παραγωγών σε όλο το “ταξίδι” των προϊόντων τους στο εξωτερικό.

Ανάμεσα σε αυτά που προσφέρει το ManaGi είναι και το ότι βοηθάει τους παραγωγούς να συμμετάσχουν σε κορυφαίες διεθνείς εκθέσεις -με το μικρότερο δυνατό κόστος-, αλλά και στο Greek F&B Roadshow, το οποίο διοργανώνεται από το ίδιο το ManaGi σε διάφορες χώρες, στο οποίο προβάλλονται αποκλειστικά τα προϊόντα των παραγωγών που είναι μέλη στο ManaGi, με την υποστήριξη της Πρεσβείας της Ελλάδος στην εκάστοτε χώρα και άλλων τοπικών φορέων. Η δυνατότητα αυτή ανοίγει “πόρτες” στους παραγωγούς, ώστε να αποκτήσουν πολύτιμες επαφές με διεθνείς αγοραστές, διανομείς και εκπροσώπους του κλάδου και να δημιουργήσουν μια στέρεη βάση για την ανάπτυξη εμπορικών σχέσεων και την επέκταση σε νέες αγορές. Με αυτόν τον τρόποι οι Έλληνες παραγωγοί μειώνουν σημαντικά το χρόνο από την πρώτη επαφή με τον αγοραστή μέχρι την πρώτη παραγγελία και μπορούν να γίνουν μέρος ενός ευρύτερου δικτύου επαγγελματιών, ανοίγοντας νέους δρόμους για την εξωστρέφεια και την παγκόσμια αναγνώριση των προιόντων τους.

.
.
.

Για να γίνεις μέλος του ManaGi πάτα εδώ

Η δύναμη της ελληνικής γης και της παραγωγικότητάς της δε βρίσκεται μόνο στα χωράφια, στον ελαιώνα ή στο οινοποιείο, αλλά και στην ικανότητα να διασχίζει σύνορα και να μετατρέπεται σε παγκόσμιο σύμβολο εκλεκτής ποιότητας, που εκτιμάται πέραν κάθε γεωγραφικού και πολιτισμικού ορίου. Για τους παραγωγούς που θέλουν να “ανοίξουν τα φτερά τους”, η επέκταση σε διεθνείς αγορές δεν είναι απλώς μια εμπορική στρατηγική, αλλά μια ευκαιρία να προβάλλουν τη συνεργασία με τη φύση, την παράδοση και την καινοτομία που ενσωματώνεται στα προϊόντα τους. Είναι μια ευκαιρία να αφηγηθούν την ιστορία της ελληνικής γης και των κόπων τους σε ένα παγκόσμιο κοινό, να διεκδικήσουν τη θέση που τους αξίζει στην παγκόσμια

αγορά και να δείξουν πως η ελληνική παραγωγή μπορεί να είναι ένας δυναμικός παίκτης στη διεθνή σκηνή των τροφίμων και των ποτών.

Αν είσαι παραγωγός με όραμα και θέλεις να γίνεις μέλος στο ManaGi πάτα εδώ

Δημοφιλή