Ενας νέος Ωνάσης: Ο μεγαλύτερος εφοπλιστής της Ιταλίας «ανοίγει τα φτερά» του

Εχοντας ήδη χτίσει μια ναυτιλιακή αυτοκρατορία, σκοπεύει τώρα να αγοράσει και εταιρεία αερομεταφορών της Ιταλίας.
Νέο αεροπλάνο της ιταλικής εταιρείας ITA Airways με το νέο μπλε χρώμα αφιερωμένο στον Ιταλό σπρίντερ Pietro Mennea, στο αεροδρόμιο Fiumicino, στη Ρώμη.
Νέο αεροπλάνο της ιταλικής εταιρείας ITA Airways με το νέο μπλε χρώμα αφιερωμένο στον Ιταλό σπρίντερ Pietro Mennea, στο αεροδρόμιο Fiumicino, στη Ρώμη.
REUTERS

Εξήντα πέντε χρόνια μετά την ίδρυση της Ελληνικής Ολυμπιακής Αεροπορικής Εταιρείας από τον Αριστοτέλη Ωνάση, ένας άλλος εφοπλιστής και επιχειρηματίας σχεδιάζει να καταλάβει τους ουρανούς, αυτή τη φορά στην Ιταλία, όπου η MSC του Γκιανλουίνγκ Απόντε στρέφει το βλέμμα της στην αγορά της διάδοχης εταιρείας της Alitalia.

Ο εφοπλιστής γνωστός ως «ο καπετάνιος», έχοντας κλείσει τα 80 έτη ζωής, αφού έχτισε την ναυτιλιακή του αυτοκρατορία από ένα μόνο σκάφος, ελπίζει να δημιουργήσει μια αεροπορική εταιρεία μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών για να συνδυάσει τις δραστηριότητες θαλάσσιων μεταφορών με τις εναέριες.

Υπάρχουν όμως μεγάλες προκλήσεις. Η Alitalia είχε προβλήματα για χρόνια με την ιταλική κυβέρνηση και έχει ξοδέψει περίπου 10 δισεκατομμύρια ευρώ σε προσπάθειες διάσωσης της, πριν την τελική μεταονομασία της σε ITA Airways πέρυσι.

Αυτό σημαίνει ότι η Ρώμη είναι υποχρεωμένη να παρακολουθεί κάθε συμφωνία της πολύ στενά.

Αυτό που φαίνεται καλό στα χαρτιά μπορεί επίσης να μην είναι εύκολο στην πράξη.

«Η θαλάσσια και η αεροπορική μεταφορά εμπορευμάτων είναι δύο τρόποι μεταφοράς εμπορευμάτων με περισσότερες διαφορές παρά ομοιότητες», δήλωσε ο Πίτερ Σαντ, επικεφαλής αναλυτής στην πλατφόρμα συγκριτικής αξιολόγησης εναέριων και θαλάσσιων ναύλων Xeneta.

«Από καθαρά επιχειρηματική σκοπιά, έχει πολύ λιγότερο νόημα, παρόλο που η MSC διευθύνει και κρουαζιέρες».

Αλλά αυτό που έχει υπέρ της η MSC είναι η κλίμακα και οι πόροι.

Μια παγκόσμια κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα εξαιτίας της πανδημίας οδήγησε σε κέρδη ρεκόρ, πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, για τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου, όπως η ιδιωτική MSC, δίνοντάς τους τη δύναμη να σκεφτούν μακροπρόθεσμα πώς να αναπτύξουν τις επιχειρήσεις τους.

Η MSC, γνωστή και ως Mediterranean Shipping Company, είναι ήδη η Νο. 1 ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευμάτων στον κόσμο από άποψη χωρητικότητας, ξεπερνώντας την Maersk. Διαθέτει επίσης το Νο. 3 κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο και πρόκειται να γίνει το δεύτερο μεγαλύτερο περίπου το 2025 όταν φτάσουν τα κρουαζιερόπλοια που έχει παραγγείλει.

Μέχρι στιγμής, η ιταλική κυβέρνηση είναι προσεκτική. Πριν λάβει μια απόφαση για αποκλειστικές συνομιλίες, το Υπουργείο Οικονομικών θέλει να δει εάν υπάρχουν άλλοι πιθανοί αγοραστές για την ITA και τι θα μπορούσαν να προσφέρουν, δήλωσε κυβερνητική πηγή στο Reuters.

Ο υπουργός Οικονομικών, Ντανιέλε Φράνκο, ξεκίνησε την Παρασκευή τη διαδικασία εξεύρεσης εταίρου για την ITA, λέγοντας ότι η κυβέρνηση θα διατηρήσει ένα μικρό μερίδιο.

Σε αντίθεση με τον αείμνηστο Ωνάση, ο οποίος ήταν ένας από τους πιο διάσημους άντρες του κόσμου, ο εφοπλιστής Απόντε είναι χαμηλών τόνων, προτιμάει να κρατάει μακριά του τα φώτα της δημοσιότητας και να μην αποκαλύπτει πολλά για τις επόμενές του κινήσεις.

Δημοφιλή