«Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού καταθέτουν εντός της ημέρας μήνυση κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας», αναφέρει σε ανακοίνωση το υπουργείο Πολιτισμού μετά τον σάλο που προκάλεσαν φωτογραφίες από το διαφημιστικό drone show γνωστής εταιρείας αθλητικών ειδών με φόντο την Ακρόπολη που κάνουν τον γύρο των social media.
Παράλληλα, το υπουργείο Πολιτισμού δηλώνει ότι είναι σε επικοινωνία με την Πολιτική Αεροπορία όσον αφορά την άδεια για πτήση drone πάνω από το κέντρο της Αθήνας.
Ακολουθεί η ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού:
«Αναφορικά με διαφήμιση εταιρείας αθλητικών ειδών στην οποία φέρεται να απεικονίζεται η Ακρόπολη, ανακοινώνεται ότι:
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού καταθέτουν εντός της ημέρας μήνυση κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας.
Επιπλέον το Υπουργείο είναι σε επικοινωνία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου να διερευνηθεί η τήρηση ή μη της διαδικασίας αδειοδότησης της υπερπτήσης drone, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία».
ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής: «Εμπορευματοποίηση πολιτιστικών συμβόλων – Η Ακρόπολη δεν είναι διαφημιστικό φόντο»
«Ο πολιτισμός δεν είναι εργαλείο branding. Eίναι ζήτημα ταυτότητας, μνήμης και δημοκρατίας», αναφέρει ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής για την εικόνα του γιγαντιαίου αθλητικού παπουτσιού που φέρεται να «πατά» την Ακρόπολη. Όπως σημειώνει, αποτελεί ακόμα μία θλιβερή υπενθύμιση της ανάγκης για ξεκάθαρα θεσμικά όρια και σεβασμό απέναντι στην πολιτιστική κληρονομιά μας.
«Η Ακρόπολη, παγκόσμιο σύμβολο του πολιτισμού και της δημοκρατίας, δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως ουδέτερο φόντο για εμπορικές χρήσεις ή ”έξυπνα” διαφημιστικά ευρήματα. Ειδικά όταν, σύμφωνα με τις πληροφορίες, η εν λόγω δράση είτε πραγματοποιήθηκε χωρίς άδεια είτε εκμεταλλεύτηκε θεσμικά κενά και ελλιπή εποπτεία, εγείρονται σοβαρά ερωτήματα για τον ρόλο και την ευθύνη του υπουργείου Πολιτισμού», τονίζει το ΠΑΣΟΚ στην ανακοίνωσή του.
Παράλληλα, επισημαίνει ότι «η επιλογή του ΥΠΠΟ να αρνηθεί άδεια για τα γυρίσματα του διεθνώς καταξιωμένου σκηνοθέτη Γιώργου Λάνθιμου στον ίδιο αρχαιολογικό χώρο καθιστά το ζήτημα ακόμα πιο επιτακτικό».
«Ποιο είναι τελικά το κριτήριο; Η εμπορική αξία του προϊόντος ή το πολιτιστικό αποτύπωμα του δημιουργού;», συμπληρώνει και ζητά:
– Άμεση και σαφή ενημέρωση από το υπουργείο Πολιτισμού σχετικά με το αν δόθηκε άδεια για τη συγκεκριμένη δράση και από ποιον φορέα.
– Τη θεσμική θωράκιση των αρχαιολογικών χώρων και μνημείων απέναντι στην άναρχη εμπορευματοποίησή τους.
– Διαφανή, ενιαία και αξιοκρατικά κριτήρια στην αξιολόγηση αιτημάτων για χρήση πολιτιστικών χώρων, χωρίς εξαιρέσεις και σκοπιμότητες».
ΣΥΡΙΖΑ για το drone show
Ανακοίνωση για το θέμα εξέδωσε και ο ΣΥΡΙΖΑ:
«Η εικόνα μέσω σμήνους drones του αθλητικού παπουτσιού που «πατά» πάνω στην Ακρόπολη για διαφημιστικούς λόγους, αποτελεί προσβλητική εμπορευματοποίηση του πυρήνα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Με ποιο κριτήριο έγινε η αποδοχή μίας τέτοιας πρότασης όταν τον περασμένο μήνα το Υπουργείο Πολιτισμού δεν έδωσε άδεια στον σκηνοθέτη Γιώργο Λάνθιμο για τα γυρίσματα της ταινίας του στον αρχαιολογικό χώρο;».