«Ετοιμάσου μαζί μου»: Τα βίντεο που παρακολουθούν δισεκατομμύρια άνθρωποι

Η «κλειδαρότρυπα» ανθίζει στα social media. Το εισόδημα του «δημιουργού περιεχομένου» αξίζει σήμερα 250 δισ. δολάρια και θα μπορούσε να διπλασιαστεί μέχρι το 2027.
Η TikToker Allie Pribula.
Η TikToker Allie Pribula.
via Associated Press

«Ετοιμάσου μαζί μου» - για το ραντεβού, για τη δουλειά ακόμα και για την απόλυση.

Τα βίντεο «Ετοιμάσου μαζί μου» βρίσκονται παντού αυτές τις μέρες και είναι αυτό ακριβώς που δηλώνει το όνομά τους. Οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, που συχνά είναι influencers, μας προσκαλούν να τους παρακολουθήσουμε να ετοιμάζονται για να κάνουν κάτι ή να πάνε κάπου.

Η προετοιμασία περιλαμβάνει περιποίηση δέρματος, μακιγιάζ, χτένισμα και όλη η λάμψη που «χρειάζεται» μια γυναίκα για είναι μέσα στη μόδα- και, φυσικά, τις προσωπικές ιστορίες για τη ζωή ή τον έρωτα, τις θεματικές δηλαδή που τραβούν την προσοχή μας.

Τα βίντεο GRWM (Get Ready With Me), όπως είναι επίσης γνωστά, αποτελούν μέρος μιας τάσης που έχει αποκτήσει δημοτικότητα την τελευταία δεκαετία. Σκεφτείτε τα βίντεο «Καθάρισε μαζί μου», όπου οι χρήστες παρακολουθούν ανθρώπους να καθαρίζουν τα σπίτια τους για έμπνευση ή ευχαρίστηση. Ή πολύωρα βίντεο «Μελέτη μαζί μου» για φοιτητές που θέλουν φιλαράκια για να αντέξουν το διάβασμα.

@therealalisharai CW: Pregnancy and PCOS. Last Christmas Eve I told my sister that I had to brave Target to get some wrapping paper, and instead I picked up this test and a cute onesie (and forgot the wrapping paper, luckily it was a lie and we had plenty at home). (Filmed 12/25/22, from my secret pregnancy drafts! The baby and I are both well). #secretbaby #pregnancy #momsoftiktok ♬ original sound - Alisha Rai

Περισσότερο από μια δεκαετία μετά το ντεμπούτο τους στο YouTube, όταν το περιεχόμενο των δημιουργών ήταν ακόμη σχετικά νέο, τα βίντεο «Ετοιμάσου μαζί μου» και οι προσωπικές τους ευαισθησίες έχουν κατακλύσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χάρη σε μια πιο σύντομη επανάληψη του είδους, η οποία φαίνεται να τους έχει προσδώσει έναν πιο προσωπικό, ακόμη και αποκαλυπτικό τόνο.

«Για τους δημιουργούς, αυτό είναι ένα όχημα για την αφήγηση ιστοριών», λέει ο Ερνστ Πετί, επικεφαλής του τμήματος trends insight στο YouTube.

Οι άνθρωποι παρακολουθούν κατά δισεκατομμύρια

Σε μια έκθεση που δημοσιεύτηκε τον Αύγουστο, το YouTube ανέφερε ότι υπήρχαν περισσότερες από 6 δισεκατομμύρια προβολές σε βίντεο με τίτλο που περιείχε παραλλαγές του «GRWM». Στο TikTok, τα βίντεο με το hashtag «GRWM» έχουν προβληθεί περισσότερες από 157 δισεκατομμύρια φορές.

Τον Απρίλιο, το μοντέλο Σοφία Ρίτσι Γκρέιντζ εντάχθηκε στο TikTok και δημοσίευσε μια σειρά από βίντεο «Ετοιμάσου μαζί μου» για να προσφέρει στους θαυμαστές της μια εσωτερική ματιά στο γάμο της.

Στα πρώτα χρόνια εμφάνισης του είδους, λέει ο Πετί, οι άνθρωποι απλά μακιγιάρονταν μπροστά στην κάμερα. Σύντομα, τα βίντεο εξελίχθηκαν σε αυτό που βλέπουμε σήμερα - οι δημιουργοί περιεχομένου εμφανίζονται λαμπεροί ενώ μιλούν στους ακόλουθούς τους για ό,τι τους απασχολεί.

@allieprib Teachers leaving the classroom is happening more and more, & this is something I think about #teacherquittok2023 #teachersleavingeducation #teachersoftiktok #teachertok #teacherpovs #teachersontiktok ♬ original sound - allie

Τα τελευταία χρόνια, δημοτικότητα έχει αποκτήσει και μια άλλη κατηγορία, αυτή των βίντεο μικρής διάρκειας που αποτελεί και το βασικό εργαλείο του TikTok. Το εργαλείο αυτό χρησιμοιεί και το YouTube και το Instagram με τη μορφή Shorts και Reels, αντίστοιχα.

Επειδή οι χρήστες τείνουν να «σκρολάρουν» γρήγορα στο TikTok, οι δημιουργοί πρέπει να τραβήξουν την προσοχή του θεατή. Περισσότερη εμπλοκή σημαίνει μεγαλύτερη δημοτικότητα, η οποία συνήθως οδηγεί σε συνεργασίες με εταιρείες πρόθυμες να πληρώσουν τους influencers μέσω συμφωνιών. Και οι συναρπαστικές ιστορίες έχουν πράγματι αυξηθεί πολύ.

Αναδυόμενες προσωπικότητες

Η 22χρονη Άλιξ Ερλ, είναι μεγάλη επιρροή σε αυτόν τον τομέα και μοιράζεται με τους ακολούθους της τον αγώνα της κατά της ακμής, της διατροφικής διαταραχής και των κρίσεων πανικού. Εκτός όμως από αυτά μοιράζεται και πιο ανάλαφρες εμπειρίες που αφορούν βραδινές εξόδους με φίλους. Έχει σχεδόν 6 εκατομμύρια οπαδούς στο TikTok.

Η 18χρονη Αλίσα Ρέι, η οποία ζει στο Τορόντο και είναι μοντέλο, λέει ότι θέλει να δημιουργήσει viral περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να τη βοηθήσει να «χτίσει» μεγάλο αριθμό ακολούθων κι έτσι να πετύχει στην καριέρα της ως μοντέλο. Οι φίλοι της λέει ότι της πρότειναν να φτιάχνει βίντεο «Ετοιμάσου μαζί μου», επειδή τείνουν να είναι δημοφιλή.

Λόγω των εκδηλώσεων για το μόντελινγκ, η Ρέι λέει ότι έχασε μερικές βάρδιες από τη δουλειά της σε ένα κατάστημα παπουτσιών όπου εργάζεται με μερική απασχόληση. Έτσι, αποφάσισε να γυρίσει ένα βίντεο «Ετοιμάσου μαζί μου για να απολυθείς», ενώ έβαζε make- up στο πρόσωπό της πριν επιστρέψει για άλλη μια βάρδια. Το βίντεο έφερε την ετικέτα #pleasedontbelikeme.

Εξομολόγηση μετά τοποθέτησης προϊόντος

Συχνά, βέβαια πίσω από το προφανές περιεχόμενο κρύβονται άλλα, πιο εμπορικά μηνύματα.

Πολλά από τα βίντεο εξομολογήσεων κάνουν περισσότερα απ′ ό,τι φαίνεται αρχικά και οι χρήστες καταλήγουν να θέλουν να λαμβάνουν ενημερώσεις για μια ιστορία που δημοσιεύται ή να γνωρίζουν περισσότερα για τα προϊόντα που χρησιμοποιούν οι δημιουργοί.

Αυτό μπορεί να καταστήσει τα βίντεο κατάλληλα για τοποθετήσεις προϊόντων και να ενθαρρύνει τις συνεργασίες με εμπορικά σήματα, οι οποίες, σύμφωνα με την Goldman Sachs, αποτελούν τη μεγαλύτερη πηγή εισοδήματος για τους δημιουργούς. Η επενδυτική τράπεζα ανέφερε σε έκθεσή της νωρίτερα φέτος ότι το εισόδημα του δημιουργού αξίζει σήμερα 250 δισεκατομμύρια δολάρια και θα μπορούσε να διπλασιαστεί περίπου σε μέγεθος μέχρι το 2027.

Η Άλι Πρίμπιουλα, μια 25χρονη TikToker που εργαζόταν ως δασκάλα σε δημοτικό σχολείο στα προάστια της Φιλαδέλφειας, λέει ότι άρχισε να φτιάχνει βίντεο GRWM για να επεξεργαστεί τα συναισθήματά της σχετικά με την παλιά της δουλειά. Η Πρίμπιουλα λέει ότι ορισμένες εταιρείες την προσέγγισαν έκτοτε για να της προσφέρουν δώρα και την πλήρωσαν για να προωθήσει προϊόντα στη σελίδα της. Λέει ότι το θεωρεί «παράλληλη δραστηριότητα».

Δημοφιλή