Εγκαινιάστηκε η νέα οδική γέφυρα του Ευήνου

Η γέφυρα δίνει οριστική λύση στην επανασύνδεση της παλαιάς εθνικής οδού Αντιρρίου – Ιωαννίνων.
Εγκαινιάστηκε η νέα οδική γέφυρα του Ευήνου
Εγκαινιάστηκε η νέα οδική γέφυρα του Ευήνου
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΏΝ

Εγκαινίασε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, τη νέα οδική γέφυρα του Ευήνου, η οποία δίνει οριστική λύση στην επανασύνδεση της παλαιάς εθνικής οδού Αντιρρίου – Ιωαννίνων και αποκαθιστά την ομαλή πρόσβαση στους οικισμούς που βρίσκονται στις εκβολές του ποταμού.

Ο υπουργός συμπλήρωσε ότι η νέα γέφυρα κατασκευάστηκε μέσα σε έναν χρόνο, στο ίδιο σημείο με την παλαιά, αλλά με τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές ανθεκτικότητας, ενώ στο έργο προβλέπεται η ανακατασκευή όλων των αναγκαίων υδραυλικών έργων προστασίας των βάθρων και διευθέτησης του ποταμού για την αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής.
Ο Χρήστος Σταϊκούρας τόνισε, επίσης, ότι στις 31 Ιανουαρίου είχε προηγηθεί η παράδοση του Οδικού Άξονα Άκτιο – Αμβρακία, ενώ μόλις πριν από λίγες ημέρες εντάχθηκαν για χρηματοδότηση στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021 – 2027», τα αντιπλημμυρικά έργα και τα έργα ύδρευσης των περιοχών Αμβρακίας – Αμφιλοχίας και Βάλτου.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

«Συνεπώς, τρία στα τρία για την Αιτωλοακαρνανία», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Υπενθυμίζεται ότι η γέφυρα του Εύηνου ποταμού είχε καταστραφεί ολοσχερώς τον Δεκέμβριο του 2021, από τα ακραία καιρικά φαινόμενα που έπληξαν την Αιτωλοακαρνανία.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Η νέα Γέφυρα του Ευήνου που κατασκεύασε η ΤΕΡΝΑ έχει συνολικό μήκος 242,7 μέτρα και συνολικό πλάτος 13,5 μέτρα (συμπεριλαμβάνοντας και τα πεζοδρόμια), ενώ το κατάστρωμά της είναι πλάτους 7,5 μέτρων. Έχει κατασκευαστεί με τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές και έχοντας λάβει ειδική μέριμνα για τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή.

Υπενθυμίζεται ότι από τον Δεκέμβριο του 2021 η προϋπάρχουσα γέφυρα Ευήνου (που είχε κατασκευαστεί στα μέσα της δεκαετίας του 1960) είχε υποστεί ανεπανόρθωτη ζημιά λόγω πλημμυρικών φαινομένων και δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί. Στο ενδιάμεσο διάστημα και μέχρι την ολοκλήρωση της κατασκευής της νέας Γέφυρας Ευήνου, η κυκλοφορία διεξαγόταν μέσω προσωρινής διέλευσης εντός της κοίτης του ποταμού και διακόπτονταν όταν ανέβαινε η στάθμη των υδάτων του Ευήνου.

Η νέα Γέφυρα Ευήνου αποτελεί μέρος ενός συνόλου έργων που πραγματοποιούνται στην περιοχή με στόχο την αντιπλημμυρική προστασία και περιλαμβάνουν όλα τα αναγκαία υδραυλικά έργα προστασίας των βάθρων και της διευθέτησης του ποταμού, καθώς και τις εργασίες προσωρινής αποκατάστασης της οδικής σύνδεσης και διευθέτησης των πάσης φύσεως αγωγών και δικτύων επί της κατεστραμμένης γέφυρας.

Για την υδραυλική προστασία της γέφυρας από τη χειμαρρώδη λειτουργία του ποταμού, γίνονται παρεμβάσεις στις όχθες και την κοίτη σε μήκος 580 μέτρα ανάντη και 500 μέτρα κατάντη, με προστατευτικά αναχώματα και καθοδηγητικούς τοίχους από οπλισμένο σκυρόδεμα, ενώ σε απόσταση 250 μέτρων κατάντη κατασκευάζεται αναβαθμός μήκους 242 μέτρων και ύψους 6 μέτρων για τη δημιουργία λεκάνης ηρεμίας και ελέγχου των νερών προς αντιμετώπιση των φαινομένων ακραίων καιρικών συνθηκών.

Η ΤΕΡΝΑ Α.Ε. είναι 100% θυγατρική του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Δημοφιλή